I sidste uge så jeg et interview med Caroline Wozniacki hvor hun i en bisætning afslørede et fantastisk mental værktøj hun bruger. Hvis man vil være en vinder, kan man lære af Caroline – og man kan bruge det hver dag. Onsdag aften spillede hun kvartfinale i US Open og vant en klar sejer over amerikanernes nye komet og tennisdarling, den 17 årige Melanie Oudin. På forhånd skrev aviserne meget om kampen hvor 23.000 amerikanere ville heppe på Oudin, og om det ville påvirke Carolines spil. Det gjorde det, men på den fede måde! I interview med TV-avisen fortalte hun det var lidt voldsomt med så mange tilskuere som alle klappede for modstanderen. Men i stedet for at tænke negativt på grund af det, forestillede hun sig at det var hende de klappede for! Dermed havde hun nu pludselig 23.000 tilskuere i ryggen. Fantastisk. Der er da mental toughness som vil noget. Der findes altså ikke dårlige omstændigheder, bare dårlige eller gode måder at tackle dem på. Min respons på en hændelse vil afgøre om det bliver et negativt eller positivt udbytte. Caroline Wozniacki viste en fed måde at gøre det på! Hvis nogen har en lignende historie, ville det super at høre om det! Det er motiverende at høre om folk som kan vende en vanskelighed/udfordring til en fordel :-)
|
Så hver gang Caroline lavede en fejl, klappede 23.000 mennesker og Caroline tænkte, fedt det er mig de klapper, det er da coolness så det gør noget :)