Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor gammel skal man egentligt være ..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Preadly ApS Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

.. For at være iværksætter..

Er der min. max. alder..
Altså usynlige udskrevne regler? :)
Jeg er meget indteraseret i et godt svar og muligvis en debat !
Da jeg syntes det vigtigt at vide..

Stolt Co-Founder af Preadly.
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Definitionen på en iværksætter har vel intet med alderen at gøre, men vel om man sætter noget i gang på egen hånd. Det kan du såvel som du er ung eller gammel. Om du så kan det som meget ung er et spørgsmål om du har nået at tillægge dig alle de kompetencer det kræver. Har du lysten kan de fleste vel blive iværksætter men det er ikke sikkert det rækker langt nok til at blive en succesfuld iværksætter.

Jeg må sige jeg ikke helt ser nogen sammenhæng mellem alder og iværksætter, må jeg høre hvad du tænker omkring det når du ser der er mulighed for debat

Fra Birkerød
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Preadly ApS Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Her tænker jeg på at lave en god shop, lave et succesfuldt community. og andet.

jeg ser en mulighed for debat i sammenhængen af at nogle folk muligvis ser det som at en 15 - 16 årig kan gå, mens andre syntes at en 18 årig og ikke længere ned, mens nogle tredje syntes at en måske ned til 13 årige er okay(der må man få fritids job..). Og der kunne jeg tænke mig at se hvad amino'er syntes.. Og hvad hovde delen syntes ;)

Dbh. Oluf

Stolt Co-Founder af Preadly.
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er der ikke noget alderskrav for at være selvstændig.

 

En 10 årig kan selvfølgelig ikke gøre det lige så godt, på samme måde eller, eller på samme vilkår som en 18 årig eller 30 årig osv.

Men det er vel kun et spørgsmål om ambitioner, mål og selvtillid Smile Selvom jeg aldrig har haft noget nummer eller været registreret har jeg haft diverse projekter jeg har tjent økonomisk på og fået erfaring ved :-)

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Okey, min mening er stadig at man ikke definitivt kan sætte en grænse dømt på alderen for at skabe et en online portal kræver det nogle færdigheder, om nok de færreste 13 årig har, men det er heller ikke sikkert en 50 årige har dem, jeg mener grænsen ligger i kompetencerne, og ikke alderen. derudover kommer der lovgivning der sætter grænser. iværksætteri for en25 årig ku være at starte en portal mens for en 13 årig kunne være at købe en høne og sælge æg til naboen.

hva mener du selv er grænsen

Fra Birkerød
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Preadly ApS Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændene, faktisk meget interesant måde du siger det på med hønen og naboen ;)
Jeg selv syntes ikke jeg kan komme med min synsvinkel da jeg er under 18 og derfor bruger det her for at finde ud af hvad folket syntes.

jeg har mine ambitioner i orden :)
Og kompetancerne tar jeg som det kommer, så må jeg jo se hvad jeg kan ;)
Kunne være jeg skulle give det et forsøg og lave et eller andet for sjovt :)

Stolt Co-Founder af Preadly.
Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ikke skal indgå aftaler eller hvis man har en værge, så er alderen nok ikke det største problem, men ellers skal man vel principielt være 18 år for at kunne indgå aftaler, hvilket jo nok er lidt svært at undgå hvis man har succes i hvert fald.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg syns ikke du skal lade dig holde tilbage af din alder eller hva andre tænker om den.Har du lyst til at starte syns jeg da du skal forsøge dig stille og roligt frem, om din ide er noget der holder. Uanset vil du få det ud af det at du har gjort dig nogle tidlige erfaringer istedet for at mangle dem senere

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oluf

Jeg synes ikke der er nogen mindstealder , juridiske ting kan arrangeres hvis du er mindreårig, og gerne vil igang og har ideen.

Dog synes jeg altid det er godt at have en uddannelse at falde tilbage på, og dermed mener jeg at hvis man er meget ung kommer skolen først , og projektet som fritidsinteresse.

Mvh

Jesper

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er der ingen teoretisk minimumsalder for at være iværksætter, for alle kan "sætte noget i gang".

Men der er jo klart nogle fordele ved at være over 18 år når man starter op, da man derved har ret til meget mere end f.eks. en 13-årig. Dog kan en 13-årig sagtens have en bedre idé og være bedre til at få produktet ud end en 18-årig.

Så ingen minimumsalder. Alle kan være iværksættere, alle kan få en god idé der kan løftes til noget stort (hvis man bare grubler nok!). Dog er man muligvis bedre stillet som 18+ år (selvom jeg da har set mange under 18, der har formået at slå igennem!).

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)