Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

link building

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften alle sammen.

Nu har jeg læst lidt om link building den sidste tid.
I den forbindelse kan jeg forstå at jo "bedre" den side er linksne kommer fra, jo mere værdi har de i google.. dvs. jo højere placering.

Så langt så godt..
Så er mit spørgsmål? Er den en effektiv strategi at "builde" via netavisernes mulighed for at kommentere artikler og diverse enmer der har relation til ens produkt?

På forhånd tak.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:22

Ja det er det, men:

Vær opmærksom på at det ikke har nogen værdi hvis der tilføjes et rel="nofollow" på dit link. Og så skal du heller ikke spamme med kommentarer, men sørg såvidt muligt at tilføje værdi til de websider du skriver en kommentar på og se backlink'et som en bonus Smile

Tilmeldt 13. May 08
Skrevet kl. 20:26

Hvad er "rel="nofollow"

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:25
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:31

Og det betyder i praksis for de fleste netaviser, at det ikke kan betale sig at bruge energi på deres kommentarmuligheder. Langt de fleste, hvis ikke alle, har enten nofollow eller andre tekniske spidsfindigheder, som gør at links fra disse kommentarer ikke giver nogen værdi i søgemaskinerne.

Tilmeldt 13. May 08
Skrevet kl. 13:46

Tak for jeres svar.

Dvs. når man skal lave link building, kan det bedst betale sig via forums og lign?

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 14:08

Ja og nej...

Ideelt set, så tror jeg ikke, at der er noget der hedder "bedst" inden for linkbuilding.

Men fora og lignende er helt klart en af de stærkere måder (så får du også bonus af at dine links kommer fra relevante sider).

En anden, meget effektiv strategi er, at komme på forsiden af de helt store sites inden for dit emne/kategori - de såkaldte guldæg. Det er pissesvært, men det batter virkelig godt - så igang med PR-værktøjerne Smile

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Vildbjerg
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 56
Fra  Claus Handberg Skrevet kl. 15:17

Som ikke teknikker i denne branche, vil jeg klart foreslå at fokusere på 'den gode historie'.

Kan du finde den rigtige historie som kan blive bragt i de rigtige medier + på de rigtige sites, står du med en win-win løsning.

For både omtalen (offline og online) vil give dig trafik, ligesom de links dette vil kaste af sig vil give dig credit hos Google.

.... men vinklen på historien skal være den rette, så du får ørenlyd hos medierne. Tænk evt. på om du vil kunne lave en analyse der relateret til dit område vil være relevant i et bredere perspektiv.

Claus - http://forretningsplanen.blogspot.com

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:51

En god måde at linkbuilde på er at have en masse blogs hvor du selv styrer indholdet. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 13. May 08
Skrevet kl. 17:00

Tusinde tak for alle jeres svarSmile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)