Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan dette lade sig gøre? (Ekstern statistik over salg)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  Aminoer,

Jeg står og skal til at lave en webshop der sælger billeder for kunstnere. For hvert billede jeg sælger, får kunstneren 50 % af overskudet.  Her er tale om billeder der bliver trykt og solgt, altså ikke unikumer.

I den forbindelse skal kunstneren kunne se hvor meget han har solgt for. Problemet er bare, jeg har ikke kunne finde en webshop-løsning der kan håndtere det.

Hvis vi f. eks. siger at jeg har 5 kunstnere tilmeldt, så skal de kunne logge ind på hver sin side og se statistik over hvor meget de har solgt.

Mine spørgsmål er:

• Findes der er en standard-løsning der kan dette?
  • Kan man evt. programmere en side, der henter data fra f.eks. en DanDomain løsning?
  • Hvad ville sådan et system koste?

Håber I kan hjælpe mig - på forhånd tak!

All the best

Kasper Andreassen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:56

Du vil kunne lave det med en Redpitt Webshop løsning, da der i forvejen er en god brugerstyring. Det vil dog nok kræve lidt tilpasning og i sammenligning med f.eks. DanDomain vil det også koste lidt mere. Grib fat i Zakir - medstifter og salgschef, og tag en snak med ham (han er også aktiv her på Amino).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03

Hej Mikkel,

Tak for det hurtige og nyttige svar! Vil prøve at rive fat i ham og høre om det :-)

- Forsat god søndag.

All the best

Kasper Andreassen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:04

Hej Kasper

Jeg er ikke helt sikker på om det ikke kan lade sig gøre med en DanDomain, mener de har nogle funktioner til det. Men jeg er næsten 100 % på at der skal skræddersyes noget kode.

Med vores egen løsning, kan det helt sikkert lade sig gøre! Og vi vores produkt er lige et nøk billigere end DanDomains. Men igen er der brug for tilpasning, hvilket er rigtigt uheldigt, for vi er fuldstændigt booket de næste 3 måneder (På trods af at vi lige har ansat 2 ekstra folk).

Dem der vælger vores løsning, gør det nok primært pga. af vores drag-n-drop design-modul, den gør at man sparer en masse programmeringstimer fordi designeren eller kunden selv kan lave layout ændringer uden at der er behov for dyre programmør timer.

Resultatet er nogle løsninger der både er meget fleksible, men faktisk også utroligt billige, på trods af at vores timepris ligger i den høje ende. Et slag på tasken, er faktisk at vi efter design-modul er kommet i spil, er ca. 50 % billigere end vi var før. Hvilket nok også er grunden til at ordrebøgerne er fulde her i finanskrisen.

Vores hjemmeside trænger desværre rigtigt meget til en opdatering, både på indhold og design, men noget af det seneste vi har lavet er flg.:

http://www.thecolorclub.net
http://www.byflou.dk
http://www.fashionfactory.dk

Hvis du på trods af den forventede ventetid, skulle havde lyst til at arbejde sammen med os, så kan du ringe eller skrive til Rune rpo@easyflow.dk 70 70 26 26. Men skynd dig, han har vist allerede en del tilbud ude, til de næste 3 måneder igen!

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 11:20

Hej Kasper,

DanDomain understøtter dette som standard. De har et Affiliate Partner modul

"Med Affiliate Partner modulet kan man lave aftaler med Affiliate Partnere, der til gengæld for at lede kunder til din butik kan modtage en procentvis afregning for de ordrer disse henviste kunder genererer."

Læs lidt mere om det her: http://help.dandomain.dk/Webshop6/DK/HTML/5.8.3_Affiliate_Partner.htm

Og se video om det her: http://help.dandomain.dk/Webshop6/DK/HTML/files/videoguides/Partnerprogram/Affiliate.html 

Hvis du skal i gang med DanDomain, så tag for i mig - vi har 100% styr på DanDomain.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:32

@Peter: Tak for dit svar! Det er helt sikkert noget som jeg vil prøve at overveje.

@Kristian: Tak for dit svar! Det ligner noget af det jeg godt kunne bruge, men kan denne funktion også godt bruges uden at man benytter sig af henvisninger? Altså så f.eks. kunstneren, Fredie Frisk, kan se hvor mange af hans billeder er blevet solgt, uden at han ser hvor man billeder kunstneren, Anders Sand, har solgt.

Men kunne godt inden så længe tænke mig at få et uforpligtende tilbud over, hvad det ville koste for jer at inplementere det design jeg har, ind i en DanDomain webshop. Har visse funktioner som der skal være der, som du måske kan fortælle mig til den tid, om de kan lade sig gøre eller ej.

All the best

Kasper Andreassen

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 14:39

Undskyld min skidte rådgivning, det kan naturligvis ikke benyttes til dette, jeg misforstod det lidt.

Det vil naturligvis kunne kodes, men ja, det er noget der ligger ud over standarden.

Du ringer bare ved lejlighed, så tager vi en sludder om det. Vi er dog ved at have booket op frem til november.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00

Hej Kristian,

Okay, ærgeligt - men ikke noget at gøre ved. Troede som sådan heller ikke det lå i standarden.

Tak for din hjælp. I høre nok fra mig.

All the best

Kasper Andreassen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)