Til de af jer der var på Iværk messe igår, tak for en god og inspirerende dag.
Jeg vil høre om der er nogen der ved hvordan man "optager" det man laver på computeren. Forstået på den måde, at hvis jeg klikker mig rundt på en hjemmeside, så vil jeg gerne have det lagt ud som en video/guide.
Kan også anbefale Camtasia, det er nok det førende screenrecording software på markedet, men hvis man skal lave "gratis" tutorials så er camstudio udemærket at bruge.
Camstudio er ikke bare et freeware program, det har sin hel egen historie. Jeg paster lige lidt fra Wikipedia.
The original CamStudio was released by RenderSoft[1]. A succession of acquisitions led to the company being owned by Macromedia (who have themselves now been taken over by Adobe). Macromedia continued the development of their own software based on CamStudio called Robodemo (now called Adobe Captivate[2]). Their product remained available under a proprietary software license only. Development of CamStudio 2.0 (the last open-source version) was resumed and released as free software again in September 2007 with the CamStudio 2.5 Beta 1 release. Accordingly, it was re-branded as CamStudio Open Source. The project is currently seeking developers.
Camstudio has also been integrated into Cocoon Software's Quick Media Converter.