Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan "optager" men hvad man laver på feks. en hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Til de af jer der var på Iværk messe igår, tak for en god og inspirerende dag.

Jeg vil høre om der er nogen der ved hvordan man "optager" det man laver på computeren.
Forstået på den måde, at hvis jeg klikker mig rundt på en hjemmeside, så vil jeg gerne have det lagt ud som en video/guide.

Nogen der kan hjælpe?

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 19:33

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 19:36

Jeg kan kun anbefale Jing. Optag video og audio, og programmet er gratis...

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 19:37

Camtasia Studios er et af verdens bedste, men det koster også en del. Jeg bruger det selv

Det er også en rigtig god converter og god til at lave film. Kan ikke huske om der er en demo/light version.

Ellers søg på google efter "screen recorder"

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 19:38

Hej Kenneth

Du kan prøve at se om dette program kan det du skal bruge - mener at det er freeware:

www.jingproject.com

kh.
Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 20:37

Tak for det, det ser spændende ud.

Ved i om man må bruge det i forbindelse med forretning? Hvis jeg feks. laver en form for guide?

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:55

Camstudio 2.5 er gratis. det kan bruges.

http://camstudio.org/dev/ 

Vælg CamStudio.2.5.b1.bin..

I programmet vælger du Options

Derefter Video options  og vælg Camstudio Lossless Codec v1.4

Mvh
Juul

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 21:04

Jeg kan også klart anbefale Camtasia Studio. Især hvis du har brug for nemt at kunne redigere lidt i dine videoer. Det er super nemt at arbejde med. 

Mener prisen er 299$, men det er alle pengene værd. (skal dog ikke kunne sige om du kan det samme med de andre gratis programmer).

Har blogget lidt om det her: Genialt program til optagelse fra skærm

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 21:44

Kan også anbefale Camtasia, det er nok det førende screenrecording software på markedet, men hvis man skal lave "gratis" tutorials så er camstudio udemærket at bruge.

Camstudio er ikke bare et freeware program, det har sin hel egen historie. Jeg paster lige lidt fra Wikipedia.

The original CamStudio was released by RenderSoft[1]. A succession of acquisitions led to the company being owned by Macromedia (who have themselves now been taken over by Adobe). Macromedia continued the development of their own software based on CamStudio called Robodemo (now called Adobe Captivate[2]). Their product remained available under a proprietary software license only. Development of CamStudio 2.0 (the last open-source version) was resumed and released as free software again in September 2007 with the CamStudio 2.5 Beta 1 release. Accordingly, it was re-branded as CamStudio Open Source. The project is currently seeking developers.

Camstudio has also been integrated into Cocoon Software's Quick Media Converter.

http://en.wikipedia.org/wiki/CamStudio

MVh
Juul

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 15:16

Tak for jeres svar, www.jingproject.com er det perfekte for mig.

Men ved i om man kan lave de swf filer som den laver, om til noget alle kan afspille?

Dem jeg har sendt prøver til, kan nemlig ikke åbne dem. Der kommer en meddelelse om at filen ikke har et tilhørende program.

Altså ikke en meddelelse om at flash playern der mangler.

Kan man lave den til feks. en mp4, eller noget andet som de fleste kan læse?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)