Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bæredygtigt koncept?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige søsat projektet "Hjælp til selvhjælp - Personlig IT-Support!". Det går i al sin enkelthed ud på, via skype og teamviewer, at hjælpe web- og grafiknovicer til selv at kunne administrere deres hjemmesider og CMS'er. Der er kurser for begyndere og øvede, indenfor emner som:

- HTML

- CSS

- Wordpress

- Joomla!

- Photoshop

- Diverse software (FTP, Mail, etc.)

Det vil foregå på en nede på jorden måde, så alle kan være med. Det er mig, man tager kontakt til, når webbureauet har leveret CMS'et, og man ikke rigtig kan komme videre..

Og ja, man kan sagtens få et uforpligtende tilbud, og mine priser er selvfølgelig fair.

Virker konceptet bæredygtigt? Er jeg den første på markedet? Pro's/Con's? Skyd løs!

MvH

PS - du kan læse lidt mere om det her ->  "Hjælp til selvhjælp - Personlig IT-Support"

Simon Tørring

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 15:17

Hej Simon

At markedet er der, kan der ikke herske tvivl om. Om der er plads til en mere? - prøv ad!

Se f.eks. hvordan det fungerer gennem crossloop.com, som er en platform, hvor man kan hyre en supporter ind i de timer man har brug for. Der får de lov at byde mod hinanden, og man kan så vælge den, hvor man mener pris og ekspertise hænger bedst sammen.

Venlig Hilsen

Allan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:23

Hej Allan - Tak for svaret !

Den primære forskel mellem sådan en service og min, er at det foregår helt uformelt og nede på jorden - og på dansk! Jeg prøver at appellere til et kundesegment, der ikke gider en masse formaliteter, men bare har brug for hjælp.

Tak for dit link :)

Simon Tørring

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:44

Synes det lyder som en go ide, da jeg tror der sidder rigtig mange - som jeg - der ikke har det store indblik i mange af områderne du nævner.  Prisen er selvfølgelig en vigtig faktor, men hvis du holder en fornuftig timeløn, og kan forklare hvor mange timer opgaven kræver, og man selv kan lære lidt, ville det da være at foretrække, frem for nogle af de tilbud man ellers får. Der er fortsat mange som ikke har fattet at det er krisetider, og fremsætter latterlige høje tilbud.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:58

Da jeg kan klare det på frikortet nogle tusinde kroner endnu, forestillede jeg mig noget a la 100-150,- i timen, og selve strukturen vil nok blive rimeligt fleksibel :)

Skriv endelig, hvis du skal have hjælp til noget !

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:05

Hej

Tillad mig at gå lidt mod strømmen, - men lad dig ikke afholde fra at køre projektet videre.Flg. er skrevet med et smil på læben, så tag det ikke så hårdt.

For det første må du gøre op med dig selv om du vil imponere vennekredsen med dit firma, eller om du vil sælge varen til målgruppen.

Det er ikke helt nede på jorden at have Simon Toerring international world wide leading super tanker big size company. Der et et mismatch mellem det du signalerer og det budskab du bringer.

Omkring selve konceptet så tror jeg faktisk ikke det er bæredygtigt, medmindre der kommer nogen ind over udefra der kan få varen over disken. Se f.eks din salgstekst vedr. serveren - hvem henvendte du dig lige til der? Det er ikke en kritik, du er blot én af mange i branchen der laver det nummer.

Nogen gange er det bare bedst at lade designeren få våde bukser af den dristige kurve ved bagruden, og så lade bilsælgeren om at sælge bilen på at der kan være 50 kasser dåseøl i bagagerummet. 

/Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15

Point taken. Har du eventuelt nogle råd til mig? For jeg har knagme svært ved at skille mig ud fra mængden :)

Simon Tørring

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:18

Synes det er et rigtigt fint koncept, og ja der er et stort marked! Har selv lave noget lignende med EXCEL VBA hjælp..!

Der er en del der bruger den Indiske model hvor man sender en request til en Indisk supporter som så logger sig på din PC og hjælper dig med dit problem.

Om du kan konkurrere med dem ved jeg ikke, men det er forsøget værd..Big Smile

Jeg har ofte henvendelser fra folk som sider i et job og skal løse nogle rapporterings opgaver, men endelig ikke er god nok til Excel VBA. Dem kunne man sagtens bygge en virksomhed op omkring.

Du kan bare sige til hvis du vil udbyde Excel VBA og evt. andre programmeringssprog så er jeg frisk på et samarbejde. Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:21

Hej !

Dejligt - sad lige med en klump i halsen et sekund :)

Jeg har hørt lidt om det indiske koncept. Hele forskellen skulle så ligge i at det er på dansk, ved ikke om det er 'nok'. Mht. samarbejde er jeg frisk, jeg sender dig en mail snarest :)

Simon

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:28

Dit marked er ikke virksomheder som Mckinsey som benytter sig af Indiske leverandør. Men mindre virksomheder! Evt. en side hvor du kan betale for X antal timer og så tilkalde en supporter når der måtte være brug for det.

Du skal ikke lade dig afskrække fra dine ideer bare fordi en person ikke synes det er en god ide! Bare kør løs...! Specielt med sådanne et projekt som ikke kommer til at koste dig dyrt hvis det skulle gå hen og fejle!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)