Der er en ting jeg er lidt i tvivl om mht. google crawling. Når google crawler en side og skal læse den tekst der er skrevet på siden, betyder det så noget hvor den tekst er skrevet, her mener jeg hvis teksten bare er skrevet i photoshop i processen af designet af siden vs. teksten er skrevet i HTML programmeringen.
Mit bud vil umiddelbart være at det skal være skrevet i HTML koden men ville lige høre om der var nogle der ved lidt mere om det ? :-)
Det vil sige hvis den er skrevet som tekst i PSD så læser google den ikke ?
Nej, det kan Google af gode grunde ikke læse.
Hvis billederne er vigtige, kan du stadig have teksten på siden, bl.a. på den her måde. Om det er noget Google kan blive sur over, har jeg ingen idé om, så vi må lige have en SEO kyndig på banen :-)
Udover at Google ikke kan læse tekst i et grafikelement, så er det også skide træls for brugeren, at man fx ikke kan kopiere mailadressen eller hvad det nu måtte være. (Og ja jeg ved godt jeg har det i min signatur - men skomagerens søn går også i hullede sko)
Mange tak for det - ja jeg kender udemærket en løsning på problemet, det er bare ren og skær dovenskab. Men det vil selvfølgelig også være relevant for topicstarter at skrive teksten oven på billedet, så Google kan læse alt det (forhåbentligt) dejlige tekst han har på siden