Jeg vil lige høre om nogen har gjort sig nogle erfaringer omkring hvis man tilbyder flere fragtmuligheder og priser til sine kunder i netshops. Kan de finde ud af det? Eller skal det bare være helt enkelt?
Som vi gør nu:
Post Danmark: Levering til privatadresse 49 kr. Levering til firmaadresse 35 kr.
Som jeg overvejer som alternativ:
Post Danmark: Levering til privatadresse (sendes samme dag) 79 kr. Levering til privatadresse (sendes indenfor 2-3 dage) 49 kr. Levering til firmaadresse (sendes samme dag) 69 kr. Levering til firmaadresse (sendes indenfor 2-3 dage) 39 kr.
GLS: Levering til pakkeshop (sendes samme dag) 69 kr. Levering til pakkeshop (sendes indenfor 2-3 dage) 39 kr.
Og hvordan mon folk har det med forskellig pris alt efter hvornår varerne sendes? De gør det jo meget i udlandet - men er danskerne klar til det?
Som udgangspunkt mener jeg at der er godt med nogle valgmuligheder, men det kræver at du har styr på logistikken. Hvis det er muligt at købe en vare som ikke er på lager i din butik, kan du meget nemt komme til at skuffe kunderne, hvis de kan vælge hurtig levering selv om varen ikke er på lager. Sælger du derimod kun varer som er på lager er den lige til. Du kan selvfølgelig argumentere for at varen sendes samme dag den kommer på lager, men set fra kundens side er det en dårlig undskyldning
Post Danmark: Levering til privatadresse (sendes samme dag) 79 kr. Levering til privatadresse (sendes indenfor 2-3 dage) 49 kr.
GLS: Levering til pakkeshop (sendes samme dag) 69 kr. Levering til pakkeshop (sendes indenfor 2-3 dage) 39 kr.
Uden at kende jeres kundesammensætning vil jeg påstå at disse 4 alternativer er nok... Med mindre der selvfølgelig er mange der får levering på firmaadressen, det kan du bedre vurdere end mig...
Vi har alle varer på lager. Indtil nu har vi haft dag til dag levering - men vi har efterhånden fået så travlt at vi ikke kan overholde det mere. Så nu har vi ændret det til afsendelse mellem 1-3 hverdage.
Der er rigtig mange som vælger at få leveret til deres virksomhed fordi det er billigere. Og netop når de vælger erhverv har vi ingen tab på fragten... så den mulighed skal være der.
Jeg er mest i tvivl om kunderne vil vælge at betale ekstra for at få afsendt pakken samme dag - sådan en vip forsendelse... Vores kolleger i branchen har som regel dag til dag levering, og oven i hatten gratis fragt over et vist beløb. Så måske kunderne ikke vil se det som vip behandling - men mere at de bliver flået endnu mere på leveringssiden...
Der er rigtig mange som vælger at få leveret til deres virksomhed fordi det er billigere. Og netop når de vælger erhverv har vi ingen tab på fragten... så den mulighed skal være der.
Så skal den da helt klart beholdes...
Helle - houseofkids.dk:
Jeg er mest i tvivl om kunderne vil vælge at betale ekstra for at få afsendt pakken samme dag - sådan en vip forsendelse... Vores kolleger i branchen har som regel dag til dag levering, og oven i hatten gratis fragt over et vist beløb. Så måske kunderne ikke vil se det som vip behandling - men mere at de bliver flået endnu mere på leveringssiden...
Ja det er et godt spørgsmål. Jeg ville som kunde føle at det var dårlig behandling med længere leveringstid, med mindre prisen var væsentlig lavere. Og her er 10 kr altså ik noget der flytter det mindste...