Hej Alle Jeg ville høre om der er nogen af jer der kan hjælpe mig her. Jeg har en veninde der er mellem leder men føler sig holdt uden for mellemleder gruppen. Gruppen består af 5-6 stykke og hun føler sig ikke godt tilpas der. 1.Er der nogen der har nogle råd til en kvindelig leder der kæmper med disse problemer? 2. Er der nogen der kender til om der er nogle kurser/foredrag man kan gå til?
mvh Cp |
Hej Cp
Jeg er coach i adfærdsbiologi. Kort fortalt så betyder det feks. hvis vi oplever at blive udelukket fra en gruppe, set fra vores biologis side, så er vi i livsfare. Derfor reagere vi med stærke følelser på følelsen af blive afvist i en gruppe. Hvis man ikke gør noget ved følelsen/Situationen vil det kun bliver værre, se evt. på hvor mange der går ned med stress.
Til spørgsmål 1:
Kan du uddybe hvad din veninde mener med at føler sig holdt uden for. Føler hun sig "bare" holdt uden for eller blive hun psykisk/fysisk holdt uden for ved feks. at blive ignorerede mv. ? Hvilken adfærd har hun selv i forbindelse med at hun føler sig holdt uden for?
Til spørgsmål 2:
Den hurtigste løsning for din veninde vil være en session hos en coach, her kan hun på en enkelt session få en personligt rettede afklaring om hvor problemet ligger og hvad hun evt. kan vælge at gøre ved det. Det er vigtigt at huske vi har altid et valg - Selv om det nogen gange er pest eller kolera, så er spørgsmålet, hvad er bedst for dig! Og nej jeg er ikke ved at prøve at sælge en session - Griner.... Bare hjælpe.
Mvh
Jesper