Til gengæld vil jeg gerne høre lidt mere om winfinans, som jeg efterhånden har hørt en del nævne. Er det så ubrugeligt...?
Hold dig væk - det er fyldt med fejl. Det er vel ok hvis de ellers er servicemindede og retter de værste undervejs - men de kan ikke træffes telefonisk og er du frustreret og skriver meget til dem fordi du bliver utålmodig og ikke kan lave dit bogføring bliver du nedpriorteret.
De har rent faktisk foreslået at jeg skal købe konsulenthjælp hos dem udover mit dyre abonnement som ikke engang kan det de har lovet mig - for at få rettet fejl i systemet.
Alt den tid jeg har brugt på at fejlfinde og teste deres system har jeg ikke fået nogen kompensation for i form af rabat på mit abonnement - det er faktureret som om intet var hændt.
De har outsourcet deres telefon til et eksternt callcenter - og de reagerer ikke på henvendelser - jeg har snakket med deres søde telefonpige 20 gange og det eneste hun kan tilbyde er at efterlade en besked som der ikke bliver reageret på - det er selvfølgelig ikke callcentrets skyld. Altså ingen telefonsupport - og skriver du for mange emails bliver du nedpriorteret eller tilbudt konsulenttimer for at få løst problemer med deres ufærdige system.
De skriver til mig at "Fra en person med din baggrund vil vi sætte pris på en e-mail med problembeskrivelse. Det fremmer behandlingen." - hvad er det for en baggrund? Jeg ved det ikke, men jeg føler mig ihvertfald hjælpeløs når jeg kun har mulighed for at emaile folk, - især når jeg ikke har gjort noget galt.
Jeg vil meget gerne skifte til E-conomic, men jeg har et stort problem - jeg har dannet 1.000 fakturaer inde i winfinans uden at skrive dem ud - og der kan ikke masseudskrives - så jeg er nødt til at udskrive hver faktura enkeltvis (bekræftet af winfinans) - det vil tage et par dage hvis jeg kan bruge 5 timer om dagen på konstant udskrivning - og jeg er helt sikker på at få musearm - måske bliver jeg helt invalideret.
Winfinans har stort potentiale - det skal ikke undervurderes - men jeg er ihvertfald skredet når serviceniveauet er som det er. Bortset fra det virker det ikke i firefox - det er bygget til at fungere i opera og internet explorer hvilket er meget irriterende !
Winfinans har DWI forbindelse til Dandomain hvis man køber en dwi licens - det er rigtig dejligt - især hvis lagerstyringen fungerede ordentligt. Hvis man ikke bruger lagerstyring er det jo dumt at eksportere ordrer - så kan man ligeså godt danne fakturaerne inde i dandomain og eksportere dem som csv-filer til import senere.
Jeg kan huske jeg på et tidspunkt ville flytte en vare fra lager 1 til lager 2. Det resulterede i at vareforbruget blev debiteret 2x varens pris - hvad hulen er det for noget ? :)
Og de har ikke rigtig gidet gøre noget ud af fejlmeddelelser? Hvorfor det når .NET har glimrende fejlmeddelelser? :) Unhandled exception mig her og error mig der - og man har ikke en clue hvad de forskellige betyder.
Winfinans DT anbefales til seriøs bogføring - det er server-baseret og meget bedre end e-conomic - ihvertfald til forholdsvist simple regnskaber - og det er skabt så man kan arbejde udelukkende med tastatur - det holder fandme. Bare så folk ikke tror jeg har noget decideret imod folkene bag Winfinans - for DT elsker jeg.
Venlig hilsen
Jørgen Olsen