Ja, det er dyrt. Jeg sendte en pakke til Norge i dag og det er samme pris. Jeg har ikke fundet en billigere løsning. Så skal man sælge/sende til en virksomhed. |
Nej, det passer faktisk ikke :-/ Den kostede "kun" 205,- kr.
Ja, det er dyrt. Jeg sendte en pakke til Norge i dag og det er samme pris. Jeg har ikke fundet en billigere løsning. Så skal man sælge/sende til en virksomhed. |
Nej, det passer faktisk ikke :-/ Den kostede "kun" 205,- kr. |
Hvordan får du det til den pris? :) |
Miriam! Hvilket stort papirarbejde. Den formular, som du udfylder på posthuset, er fuldt ud tilstrækkelig, og dokumentation nok. Hvis du vil være helt på det rene, får du den toldstemplede formular retur fra den grønlandske modtager. |
Jørgen..ja..da! Udførselsangivelsen skal ikke laves, når tærskelsværdien er under 3000 kr., som den oftest er ved salg i en webshop, og når du sender via Post Danmark.. Så Jørgen..du burde når du henviser til regler, nok være lidt grundigere! Her er linket: |
Hej Jonas. Det var de priser, jeg betalte på posthuset :-) Hej Peter. Jeg er glad for at høre, der alligevel er en bagatelgrænse. Det kunne jeg ikke se, der stod noget om i vejledningen fra SKAT. Synes faktisk at det lød temmelig besværligt. Men så behøver jeg vel heller ikke at registrere mig som eksportør? Miriam |
Ja jeg henviser til de regler, som SKAT administrerer, og der står der intet om en værdi på < DKK 3.000. Som der bl.a. står: "Du skal altid udfylde en udførselsangivelse, når du leverer varer til lande uden for EU" Det er jo ikke voldsomt imponerende, at SKAT og Post Danmark har 2 forskellige regler - ud fra det, der fremgår af deres hjemmesider.
Og så kommer spørgsmålet: - hvis varens værdi er < DKK 3.000 og man IKKE sender med Post Danmark, hvad skal man så udfylde?
|
DU skal heller ikke anvende reglerne om mundtlig angivelse i stedet? |
Ingenting. |