Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsrefusion ved salg til Grønland

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Jeg har i min webshop fået en ordre fra Grønland :-)

Da kunden ikke skal betale moms, er jeg nu i tvivl om, hvordan jeg gør det nemmest.

Havde det været et butikssalg ville jeg have fået dokumentation for adressen og trukket momsen fra straks eller jeg ville bede kunden sende bonen retur med et stempel fra toldmyndighederne.

Men nu er det jo et fjernsalg. Er postkvittering nok (så kan jeg jo dokumentere at varen er sendt til grønland) eller skal jeg bede hende få stemplet fakturaen af toldmyndigheden og derefter refundere momsen?

På forhånd tak

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:32

Miriam Frank:

Er postkvittering nok (så kan jeg jo dokumentere at varen er sendt til grønland) eller skal jeg bede hende få stemplet fakturaen af toldmyndigheden og derefter refundere momsen?

For os er det nok dokumentation, at have en kvittering på at pakken er sendt, dvs stemplet osv af fragtfirmaet (men vi ligger i Tyskland, så er ik sikker på det er det samme i DK).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:44

Hej!

Postkvittering er o.k.

/peter

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 17:13

Supert!

Tak for hjælpen Yes

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 16:09

Miriam Frank:

Men nu er det jo et fjernsalg. Er postkvittering nok (så kan jeg jo dokumentere at varen er sendt til grønland) eller skal jeg bede hende få stemplet fakturaen af toldmyndigheden og derefter refundere momsen?

Uden at være helt sikker på gældende regler, så vil jeg mene, at varerne skal toldstemples ud af landet, dvs. der skal laves en eksporterklæring. Det skulle man for ikke så mange år siden, men jeg ved ikke, om reglerne er blevet lempet.

Hvis du får varen toldstemplet ved levering, så har du i hvert fald dokumentationen i orden.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:13

Jørgen / Omega Support:

Uden at være helt sikker på gældende regler, så vil jeg mene, at varerne skal toldstemples ud af landet, dvs. der skal laves en eksporterklæring. Det skulle man for ikke så mange år siden, men jeg ved ikke, om reglerne er blevet lempet.

Hvis du får varen toldstemplet ved levering, så har du i hvert fald dokumentationen i orden.

Vil vove at påstå, at vores kære Peter Revisor har bekræftet det rigtige svar Big Smile

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 16:48

Fashion-Seller:

Vil vove at påstå, at vores kære Peter Revisor har bekræftet det rigtige svar Big Smile

Slog det lige efter på SKAT's hjemmeside. De må have det rigtige svar Stick out tongue

Der skal laves en udførselsangivelse jf. http://www.skat.dk/display.aspx?oId=364577&vId=201169 Man skal også være registreret som eksportør hos SKAT.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 17:14

Nå, så må jeg hellere komme igang med det store parpir arbejde.  Smile  Der kommer sikkert også snart flere lande til Big Smile

Mange tak for hjælpen Jørgen

Mange hilsner Miriam

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:38

Jørgen / Omega Support:

Slog det lige efter på SKAT's hjemmeside. De må have det rigtige svar Stick out tongue

Der skal laves en udførselsangivelse jf. http://www.skat.dk/display.aspx?oId=364577&vId=201169 Man skal også være registreret som eksportør hos SKAT. 

Tænk at det skal være så kompliceret for at sælge varer... Det er sku lidt til grin et eller andet sted!

Tilmeldt 12. Sep 07
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 17:54

Jeg har lige et supplerende spørgsmål:

Er det ikke dyrt at sende pakker til Grønland?

Kan se Post Danmark vil have mellem 166 og 231 for en pakke på 1kg alt efter leveringstiden (Priser oplyst på deres hjemmeside). Er der en billigere måde?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)