Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Resize flere billeder til bestemt opløsning?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Lige nu sidder jeg og resizer hver enkelt photo manuelt i photoshop, men der må da findes en smartere måde, at resize en hel mappe på.

Vi har en service hvor vi tilbyder at ændre størrelsen på billederne, her i dit tilfælde dine produktfotos. 

Vi har egen Ftp server, så det er let at upload og man modtager en mail når ordren er færdig, så ligger de parat til download.

Mvh
Juul

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Bak:

Jeg har nogle billeder i forskelige opløsninger, med billed af varen og hvidt rundt om. (lige som dette). Dette billed vil jeg gerne have lavet om til 600x600.

Lige nu sidder jeg og resizer hver enkelt photo manuelt i photoshop, men der må da findes en smartere måde, at resize en hel mappe på. Altså billedet skal ikke bare resizes til 600x454 eller noget andet, men skal være præcis 600x600. Der skal altså tilføjes noget hvidt rund om.

Yo,

Når du allerede sidder i Photoshop er der ingen grund til at prøve alle mulige andre krumspringsprogrammer. Det du vil er en standardklassiker og her er opskriften på at processe mange billeder på én gang som du efterspørger:

1) optag en action som sætter canvas size til de ønskede dimensioner. I canvas size dialogboksen kan du definere baggrundsfarven.

2) Menu>File>Script>Image processor -> følg de 4 punkter fx tick af i JPG samt ønsket gemmekvalitet, sæt ønsket billedstørrelse, nederst i dialogboksen hent din action frem - kør!

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)