Hejsa Jeg har bestilt en flytning til den 19. sept 09 men ønsker nu at annullere den i min ordrebekræftelse som de var 1 uge om at sende står der så Afbestillingsgebyr 750 kr. Ved rykning af flyttedato beregnes intet gebyr Denne aftale kan annulleres, inden 48 timer fra modtagelsen uden gebyr. Vi modtager desværre ikke dankort / check
Det havde jeg ikke lige lagt mærke til, MEN i deres betingelser på hjemmesiden står der
Hvis en bestilt opgave afbestilles af kunden senere end dagen før den aftalte transportdag (ved udlandstransporter senere end 48 timer før transportens påbegyndelse), er Q transport berettiget til at afkræve kunden den minimumsbetaling, der fremgår af den til enhver tid gældende prisliste for en transport af den pågældende art.
Jeg afbestiller jo 8 dage før og må man godt bare lige pludselig afvige fra sine egne betingelser og binde kunden, så kunne han jo i teorien bare ha fordoblet prisen på flytningen også, og så ville jeg ha været bundet. Kan jeg komme ud af den uden at skulle betale ?? |
I sådan en sag vil man se på aftalegrundlaget. Udfaldet kommer meget an på, hvordan aftalen er indgået og på hvilke vilkår.
Er aftalen indgået telefonisk, via nettet eller ved personlig henvendelse?