Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oplysning om moms til kunden

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg mener at du kan skrive at momsen udgør 20% (af det samlede beløb)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:30

Jeg forstår ik helt problematikken for kunderne er jo ik dumme. Alle ved DK er verdens dyreste land, og derfor ved evt købere os at de betaler mere i moms end i deres eget hjemland... Så om du skriver det ene eller det andet, så ændre det ik ved, at kunden godt kender fakta på forhånd...

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 11:50

Fashion-Seller:

Jeg forstår ik helt problematikken for kunderne er jo ik dumme. Alle ved DK er verdens dyreste land, og derfor ved evt købere os at de betaler mere i moms end i deres eget hjemland... Så om du skriver det ene eller det andet, så ændre det ik ved, at kunden godt kender fakta på forhånd...

Det er jo fuldstændig korrekt :o)

Desuden er jeg som privat slutbruger fuldstændigt ligeglad med hvad momssatsten er. Det der er væsentligt for mig som privatkunde er hvad det totalt set kommer til at koste mig (herunder fragt, moms, ekspedition osv.)

At der så er en masse andre faktorer der spiller ind,er en helt anden historie (serviceniveau, evt. komplikationer onkring garantisager osv.  som jo er meget produktafhængigt).

Uden at tage stilling til reglerne, så vil jeg da anbefale at tydeliggøre at det er Incl moms, da der i UK meget ofte (hvis ikke altid) angives priser uden moms - men måske netop derfor kunne det være smart at oplyse alle tre beløb - så er der ingen tvivl for kunden om hvad prisen er.

mvh

Jan

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 11:55

Jeg ser nu lige at det er i forbindelse med faktura/kivttering du spørger.

Her har kunden jo allerede fuldført et køb (og sansynligvis allerede foretaget prissammenligninger) - så der er jo ikke så meget at "øffe" over.

mvh

Jan

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 09:41

Hej med Jer,

Tak for jeres super gode input!

Jeg er ikke enig i, at det kan være ligemeget. Jeg mener der er en meget stor værdi i netop IKKE at blive koblet på den norm, at "det er dansk, så er det dyrt". Det kan jo været ødelæggende på mange måder - og derfor forsøger man jo at tilrette sig det marked, man arbejder med..

...Og det mener jeg så blandt andet kunne gøres ved at "skjule" den høje moms. Når forbrugeren sidder med indkøbssedlen virker det bare skræmmende, at den er så høj i forhold til det, de kender.

/Rikke

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:44

Rikkepigen:

Jeg er ikke enig i, at det kan være ligemeget. Jeg mener der er en meget stor værdi i netop IKKE at blive koblet på den norm, at "det er dansk, så er det dyrt". Det kan jo været ødelæggende på mange måder - og derfor forsøger man jo at tilrette sig det marked, man arbejder med..

Jamen kunden ved det eller kan finde info omkring det på 1o sekunder. Så om du skriver det ene eller det andet, så kan du ik skjule det...

Rikkepigen:

...Og det mener jeg så blandt andet kunne gøres ved at "skjule" den høje moms. Når forbrugeren sidder med indkøbssedlen virker det bare skræmmende, at den er så høj i forhold til det, de kender.

Synes du selv at det er bedre at kunden skal finde ud af den høje moms via andre sider, og så derfor fravælge jer pga for dårlig information? Du risikere bare at skyde dig selv i foden, og at dine UK kunder føler sig misinformeret...

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 14:11

Rikkepigen:

Hej med Jer,

Tak for jeres super gode input!

/Rikke

Hej Rikke,

Jeg bliver mere og mere i tvivl om hvad det er du vil. Nu taler du om indkøbssedlen (dvs. før indkøb) mens du startede med at spørge omkring faktura/kvittering som jo er efter købet.

Anyways,  på et eller andet tidspunkt er du nødt til at informere kunden om at der bliver lagt moms på. Det kan ikke nytte noget at du viser een pris og så lige trækker 25% ekstra fra deres kreditkort. Det holder ikke - du kan ikke skjule det ud i det uendelige.

Og som nævnt tidligere - så mener jeg at det er bedre at informere inden. Alternativet er jo at de springer fra i checkout-øjeblikket fordi der lige pludseligt optræder 25% ekstra. (men igen, jeg ved ikke vad lovgivningen siger om en dansk shop i UK)

Du har ret i det er en fordel at optræde så billigt som muligt - men hvis man ikke er billigere end de andre så er det svært at skjule. Så hellere slå på bedre service osv.

mvh

Jan

Fra Ballerup
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 15:06

Hej

Rikkepigen:
Kender I til reglerne omkring oplysning af moms overfor kunderne?

Jeg går ud fra vi snakker B2C her - du har ikke afvist dette tidligere.

Nu er mit spørgsmål så hvor mange kunder har du fra England - din side henvender sig vel ikke specielt til det engelske marked?

Skulle du endelig have mange kunder i England - hvorfor så ikke overveje at flytte varer eller nogle af dem på et lagerhotel og oprette datterselskab. Så må du da kunne holde omkostningerne endnu lavere.

Skulle jeg endelig have misforstået, og vi faktisk taler om B2B, så er jeg helt på linje med Fashion Seller, at eks. moms, moms og incl. moms viser bare overskud og er uendelig nemt lavet. Ud over dette, så skal en køber i England(B2B) jo ikke betale dansk moms og derfor kun have den eks. moms med en påskrift, at der er tale om salg til udlandet.

Mvh Nicolai

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:13

Plutorules:
Jeg går ud fra vi snakker B2C her - du har ikke afvist dette tidligere.

Ja - ellers vil der jo ikke være en momsproblematik!Wink

Momsloven er nu ganske klar omkring hvordan moms skal angives, jf. tidligere i tråden, både i relation til b2c og btb.

Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 22:47

Hej med jer,

tak for alle jeres konstruktive input.

Jeg har måske nok forklaret mig lidt for skidt - for jeg har ALDRIG tænkt tanken at informere kunden om en pris eksl. moms!! Det er misvisende og dårlig stil, synes jeg - og slet og ret at vildlede kunden på det groveste!

Mine tanker gik på, om man kunne skrive prisen inkl. moms (altså den fulde pris som B2C-kunden skal betale)  - men uden at definere hvor stor en andel af den pris, der udgør momsen.  Bare lige så vi har det på pladsBig Smile

Nogle af Jer nævner, at det kan være ligemeget - fordi kunden til enhver tid kan finde ud af momssatsen. Men jeg mener så personligt ikke, at det er noget B2C-kunder interesserer sig for. Som forbruger betaler man jo den fulde pris (inkl. moms) og momssatsen er uvæsentlig i den henseen.

Det, der var min tanke var, at arbejde lidt i det psykologiske i at få en pris til at virke lidt mindre. Når man bor i et land med væsentlig lavere moms end DK, og ser en pris hvor der er lagt heeeele 25% oveni i moms - så kan man godt ubevidst koble sammen oppe i hjernen, at prisen så nok er så meget højere end hos en lokal forhandler (også selvom den ikke er det).

Plutorules: ja, jeg snakker B2C:-)

/Rikke

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)