Hej med jer,
tak for alle jeres konstruktive input.
Jeg har måske nok forklaret mig lidt for skidt - for jeg har ALDRIG tænkt tanken at informere kunden om en pris eksl. moms!! Det er misvisende og dårlig stil, synes jeg - og slet og ret at vildlede kunden på det groveste!
Mine tanker gik på, om man kunne skrive prisen inkl. moms (altså den fulde pris som B2C-kunden skal betale) - men uden at definere hvor stor en andel af den pris, der udgør momsen. Bare lige så vi har det på plads
Nogle af Jer nævner, at det kan være ligemeget - fordi kunden til enhver tid kan finde ud af momssatsen. Men jeg mener så personligt ikke, at det er noget B2C-kunder interesserer sig for. Som forbruger betaler man jo den fulde pris (inkl. moms) og momssatsen er uvæsentlig i den henseen.
Det, der var min tanke var, at arbejde lidt i det psykologiske i at få en pris til at virke lidt mindre. Når man bor i et land med væsentlig lavere moms end DK, og ser en pris hvor der er lagt heeeele 25% oveni i moms - så kan man godt ubevidst koble sammen oppe i hjernen, at prisen så nok er så meget højere end hos en lokal forhandler (også selvom den ikke er det).
Plutorules: ja, jeg snakker B2C:-)
/Rikke