Det kan du også godt. Mener dog at du så skal skrive: "incl. moms", men er ikke sikker på om det kun gælder, når det er til en erhvervsdrivende. Og ikke er nødvendig ved privat salg.
Normalt skriver man jo både nettoprisen, momsen og totalprisen....men hvorfor nøjes man ikke bare med ét samlet beløb?
Hvorfor ik blive ved med det, så undgår du misforståelser eller andet. Det giver jo et dejligt nemt overblik både for den talstærke og den knap så talstærke. Desuden sender det et seriøst signal til kunden om, at I overholder lovgivningen...
Jo, det vil vi også blive ved med at gøre...i hvert fald i DK:-)
Debatten opstod fordi vi sad og øffede lidt i den danske moms i forhold til momsen i udlandet - fx. england hvor den jo vidst nok kun er 17,5%. Og vi kom til at snakke om, at hvis man er britisk kunde ved en dansk virksomhed, så skræmmer det måske lidt, at momsen er så høj. Som forbruger kan man nemt få det indtryk at varen er lidt dyrere...og dermed vælger et andet sted at handle (også selvom varen måske slet ikke er dyrere).
Jo, det vil vi også blive ved med at gøre...i hvert fald i DK:-)
Debatten opstod fordi vi sad og øffede lidt i den danske moms i forhold til momsen i udlandet - fx. england hvor den jo vidst nok kun er 17,5%. Og vi kom til at snakke om, at hvis man er britisk kunde ved en dansk virksomhed, så skræmmer det måske lidt, at momsen er så høj. Som forbruger kan man nemt få det indtryk at varen er lidt dyrere...og dermed vælger et andet sted at handle (også selvom varen måske slet ikke er dyrere).
/Rikke
Momsen i UK er kun 15% pt... Så det gør det blot værre ;D
Men kan da godt se din pointe, men hvor mange engelske kunder f.eks handler hos jer? De ved godt underbevidst at DK er meget dyr både moms og fragtmæssigt...
Der skal både fremgå momsgrundlag, momssats samt momsbeløb af fakturaen. Se evt. her:
Vi skal så lige have med at ved salg til private kan man i en lang række tilfælde nøjes med en forenklet faktura, hvor man kan nøjes med at skrive at momsen udgør 20 pct. af den samlede pris inkl. moms.