Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God forberedelse er vejen til succes - Amino Nyhedsbrev Nummer 25

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Læser

På Amino er vi nu klar til årets event for Iværksættere - Iværk&Vækst09. Fredag og lørdag finder du os på stand 105 sammen med en række frivillige Amino'er, der har taget to dage ud af kalenderen for at møde dig.

Amino "Messe-tilbud"

Ingen messe uden et attraktivt messetilbud. Mød op på vores stand og få en signeret udgave af Martin Thorborgs bog "E-pusher papir".

Se Aminos messetilbud - klik her

Tilbuddet gælder kun fredag og lørdag.

Vi glæder os til at se dig.


De bedste hilsner

Nicolai, Claus, Jacob, Simon, Rasmus og Martin

 

 

Vi har samlet de bedste bloggere på Amino

Denne "Iværk&Vækst" særudgave af Amino Nyhedsbrev, er lidt længere end normalt. Vi har samlet det bedste fra vores ekspertbloggere, så du får nye tips, tricks og gode ideer til hvordan du kan skabe mere værdi i din virksomhed samt er optimalt forberedt til Iværk&Vækst09.

Læs blandt andet Mike Michalowicz tips til hvordan du får flere anbefalinger, Business Angel Morten Orye Schiffs gode råd til hvordan din virksomhed bliver mere værd og Hans Stokholms Kjers indlæg om hvordan du håndterer kundeklager.

Intet Amino uden vores trofaste brugere og læsere. Men heller intet Amino uden de mange samarbejdspartnere og annoncører som støtter op om os.

Se hvad vores samarbejdspartnere og annoncører kan tilbyde i forbindelse med Iværk&Vækst09

Vind et Business World kort på Regus' stand på Iværk&Vækst - værdi 1.000 kr.

Få gratis lavet DIT eget logo af en grafisk troldmand på Intellias stand - klik her.

Få 50 pct. rabat på dine nye visitkort hos MegaTryk®  - klik her

Spar Penge på din IT-løsning hos Web-ware - klik her

Bliv Henttilbud Partner - 1. præmie 10.000 kr. - klik her

Få et Alt-i-en forsikringstjek og spar op til 20 pct. på dine forsikringer - klik her

Er du selv social iværksætter? - læs mere - klik her

Og har du stadig ikke fået din gratis billet til Iværk&Vækst - klik her
  
Og så til alt guldet fra vores ekspertbloggere, så du er godt klædt på.

 

 

Bange for at blive ramt af svineinfluenzaen?

Bekymrer du dig om hvordan du skal holde forretningen kørende i tilfælde af sygdom?

Regus tilbyder en række løsninger med fokus på hjemmearbejde fra kun 29,00 kr. pr. dag! Vi besvarer dine telefonopkald i dit firmanavn og videresender beskeder ifølge dine instrukser.
Bliv hjemme i varmen og pas på dig selv og dine kære imens vi tager os af din business!

Klik her for at høre nærmere om Regus virtuel kontorløsninger eller ring på 33 37 72 10

 

 

Forberedelse er vejen til succes - 10 hurtige råd når du skal på messe

Af Martin Mouritzen - Salgstrænerne

1. Udseende
Jeg ved at dette er common sence: MEN husk nu, at når du tager på messe så er du dit firma, både som udstiller, men lige så meget som besøgende.

Derfor husk nu på disse dage at være ren, pæn og klædt i noget tøj som appellere til de personer, som kunne gå hen og blive kunder i din forretning.

Selvom dette er logik for de fleste så undrer det mig stadig, at der er nogen, som tror at en udvasket T-shirt og et par udtrådte løbesko er ”jeg er til for kunderne” outfit.

2. Elevatortale
Elevatortalen er dit vigtigste markedsføringsmateriale som du har med på en messe. Hvad kan du og din virksomhed gøre for en mulig kunde fortalt på 30 sekunder? Husk kunder gider ikke at høre om features, historie og om hvordan du har reddet verden!

Det som den potentielle kunde tænker er ”Whats in it for me” - hvilken værdi giver det mig, hvis jeg køber dit produkt? Derfor altid værdi, værdi værdi for kunden.

3. Visitkort
Husk visitkort og nok af dem!

2 gode råd:
Brug bagsiden til at skrive din elevatortale på, sådan at kunderne kan huske, hvilken værdi din virksomhed kan tilbyde.

Står der ikke på kundens visitkort om hvilken værdi de kan tilbyde for din virksomhed, så skriv det direkte på visitkortet – ellers kan du ikke huske det om 14 dage.

4. Markedsføringsmateriale
Har du noget markedsføringsmateriale for din virksomhed, så husk at have det med selvom du ikke selv har en stand på messen. Møder du en potentiel kunde, som viser interesse så er det vigtigt, at du har mere end ”bare” et visitkort.

5. Stil spørgsmål
Iværksættere elsker at fortælle om deres egen virksomhed. Lad være med at falde i den fælde! Du skal ikke spilde tiden med at rende og snakke om dig selv. Brug tiden på at stille interesserende spørgsmål omkring de andres virksomheder – FOLK ELSKER AT TALE OM SIG SELV!

På denne måde vil du også se, at nye potentielle kunder opstår, da folk fortæller omkring deres behov og udfordringer.

Stil åbne spørgsmål, som starter med HV – hvordan, hvilke, hvem, hvor osv.

6. Lyt
Vigtigt: Lyt til de mennesker du taler med og lad være med at afbryde. Det er en naturlig del af os som mennesker at afbryde især som sælgere og iværksættere. Vi er så ivrige efter at fortælle, hvor kloge vi er og hvad vi har udrettet! LAD VÆRE... bruge tiden på at stille spørgsmål og derefter hold k... og LYT:-)

7. Følg op
Alle dem som du taler med og som du finder interessante, både som mulige kunder, men også som personer i dit netværk – FØLG OP. Forvent ikke, at nogen selv ringer til dig, men tag selv action og ring til dem du har snakket med, lad der gå minimum 2 dage og max 3 dage.

8. Linkedin.com
Hvis du ikke allerede har en Linkedin profil så få det gjort! Brug den til at binde dig sammen med de mennesker du møder på messer. Det er en uformel måde at connecte til personer som du måske på et senere tidspunkt kan lave noget med.

9. Book møder med mulige kunder
Brug messer til at booke møder! Hav din kalender med sådan, at du direkte på messen kan booke møder med potentielle kunder og samarbejdspartnere. Alle kommer på messe med et åbent sind og er ekstremt åbne overfor møder.

Husk at Kasi Group startede med en messe, snak og et efterfølgende møde.

10. Sæt mål
HUSK AT SELVOM DU IKKE HAR EN FYSISK STAND PÅ MESSEN, SÅ ER DU DIN EGEN LILLE STAND! SÅ BRUG TIDEN EFFEKTIVT SOM IVÆRKSÆTTER! SÆT DIG MÅL, HVOR MANGE VISITKORT VIL JEG DELE UD, HVOR MANGE VISITKORT SKAL JEG HAVE, HVOR MANGE NYE POTENTIELLE KUNDER SKAL DER I HUS, HVOR MANGE MØDER SKAL JEG BOOKE OSV.

PROFFESIONELLE SÆLGERE/IVÆRKSÆTTERE LÆGGER EN PLAN – AMATØRER OVERLADER DET TIL TILFÆLDIGHEDER!

Kom og mød Salgstrænerne på Amino standen på IVÆRK09!

 

 

Jyske Visitkort?

Luksusvisitkortet i dobbelt tykkelse.

Skil dig ud fra mængden - bliv husket af dine kunder

Iværk & Vækst Messetilbud: 1.000 stk., kr. 495,00 ex. moms
Spar 50%

Mød os på Iværk&Vækst09 - MegaTryk® - klik her

 

 

Idioter, der klager - Håndter dine kunders klager professionelt

Af Hans Stokholm Kjer, Kjers Kommunikation

Næsten alle virksomheder oplever af og til utilfredse kunder. Du bør selvfølgelig indrette dig på en måde, så det sker så sjældent som muligt, men forvent ikke, at du helt kan undgå klager. Her giver jeg nogle retningslinjer for, hvordan du kommunikerer med kunder, der klager.

Nogle klager er helt berettigede. Vi har begået en fejl - det prøver vi alle - og kunden ønsker fejlen udbedret.

Andre klager er delvist berettigede. Kunden har haft en forventning, som vi ikke har levet op til. Ofte er der tale om en misforståelse - vi har sagt ét, mens kunden har forstået noget andet.
Endnu andre klager er helt uberettigede. Kunden stiller et helt urimeligt krav på baggrund af påstande, der ikke har bund i realiteter.

I alle tre tilfælde er det vigtigt, at behandle klagen korrekt og professionelt. Så sikrer du nemlig, at du bruger så lidt energi som muligt på klagesager samtidig med, at du får så stor chance som muligt for at bevare dine kunder.

Læs hele Hans Kjers blogindlæg - klik her

 

 

Viden der vinder!

Intellia sparer danske virksomheder for millioner! Vi og Microsoft Office. Vi rådgiver, underviser og laver løsninger indenfor grafisk, web, multimedia kender også din branche!

Mød os på Iværk&Vækst09 – få GRATIS rådgivning og lær, hvordan du sparer – måske ikke millioner - men bliv inspireret, lav færre fejl og bliv mere effektiv. Tid koster jo penge!

På messen har vi særlige GRATIS iværksættertilbud til dig:
- "Logo on the lap" (først til mølle): Få lavet DIT eget logo af en grafisk troldmand. Så er du kørende!

- "Design on the lap" (først til mølle): Tag dit logo med på en USB – vi laver designskabeloner til breve, kuverter og visitkort til DIG.

- Foranalyse markedsføring: Kom og få tips og råd til din grafiske profil online/offline og din markedsføring generelt.

- "Staldtips": Kom i gang med en fuld funktionsdygtig webshop til 3-500,-/ mdl. med det samme – uden dikkedarer!

- ”Staldtips”: Online undersøgelser og nyhedsbreve – kom i gang for håndører med professionelle løsninger!

Er du iværksætter? Hvorfor ikke gøre det nemt, hurtigt og billigt for dig selv? På Intellia forhåndstilmelder du dig NU og får Amino rabat på "I gang – videre – vinder!" iværksætterdag! - Besøg Intellia  klik her

 

 

Der er en verden udenfor facebook - sociale medier 2.0

Af Henriette Weber, Toothlesstiger.

Her til morges sad jeg og kiggede på business.dk  og de havde et par bud på hvad sociale medier 2.0 ville være - eller næste generation sociale medier om i vil. Og den næste generation kommer jo nok, men mange af de bud at business.dk havde imponerede mig ikke, fordi en masse af budene var nogle gamle apps. De havde så bare ikke har slået igennem i Danmark som Facebook har. Derfor vil jeg godt komme med mine bud på de 10 mest interessante værktøjer derude som jeg ser/drømmer om lige nu.

Læs de 10 værktøjer - klik her

 

 

En selvstændig forsikringsløsning

Som regel skal man passe på med at blande arbejde og privatliv sammen. Bare ikke når det handler om erhvervs- og privatforsikringer.

Lige nu kan du nemlig få vores ”Alt i én forsikring til Selvstændige”, som er en enkel og overskuelig løsning, der kan dække dig ind hele vejen rundt. Både privat og professionelt.

Ring 33 55 55 49 og hør mere eller klik her

 

 

Forøg værdien af din virksomhed

Af Morten Orye Schiff, Business Angel

Grundig forberedelse vil have stor indflydelse på værdien af din virksomhed. I denne blog vil jeg kort give dig råd til, hvordan du optimerer værdien af din iværksættervirksomhed, og hvordan du forbereder dig til mødet med en business angel, når kapitalindskuddet skal på plads. Jeg skriver med en typisk iværksættervirksomhed i tankerne. Er din virksomhed større, ældre eller mere kompleks i opbygningen, så forvent, at salgsmodningen er tilsvarende krævende. Kontakt mig gerne for en drøftelse vedrørende salgsmodning af ældre og større virksomheder.

At opnå den optimale værdiansættelse handler ikke om at fifle med regnskabstallene, men tværtimod om at skabe størst mulig gennemsigtighed og overblik, så din business angel kan se de sande værdier og det store potentiale, som din virksomhed sikkert ligger inde med.

Læs hele Mortens blog-indlæg - klik her 

 

 

Fra fundraising til forretning

Er du selv social iværksætter og har behov for viden om, hvordan du skaber en god forretning? Eller ønsker du at samarbejde med sociale iværksættere om eksempelvis forretningsudvikling og videndeling? I begge tilfælde kan Center for Socialøkonomi hjælpe. Vi arbejder med socialøkonomiske virksomheder – en virksomhedsform der  er kendetegnet ved: at arbejde efter et socialt, sundheds- eller miljømæssigt formål:

Center for Socialøkonomi tilbyder
• Rådgivning til sociale iværksættere og frivillige organisationer
• Opkvalificering af rådgivere i erhvervsråd, Væksthuse m.v. 
• Socialøkonomisk Netværk på tværs af brancher og sektorer
• Socialøkonomiske vækststrategier til kommuner og regioner
• Mentor- og partnerskabsprogrammer til erhvervslivet og sociale iværksættere
• Fyraftensmøder og workshops om den socialøkonomiske virksomhedsform

Vil du vide mere om Center for Socialøkonomi og vores ydelser?

Kontakt os på:
T: 3355 7738 - M: 2970 9160

Læs mere om Center for Socialøkonomi - klik her.

 

 

Sådan lukker du et salg

Mit bud på de 9 bedste lukketeknikker i salg

Af Martin Mouritzen - Salgstrænerne

Formålet med dette lille blog indlæg er at se på 9 måder at lukke salget. Nogen af de eksempler, der er givet, vil være generelle, så det er vigtigt at du bygger det ind så det passer på dig og på kunden.

Det som er vigtigt at huske er at lukke teknikker ikke virker uden en masse forarbejde.... Men jeg vil gerne sætte fokus på det at lukke en ordre da der er ALT for få sælgere som gør det - DU BLIVER NØDT TIL AT SPØRGE KUNDEN OM DE VIL KØBE, HVIS DU VIL SÆLGE NOGET!!

Læs Martins 9 bud på hvordan du lukker et salg - klik her

P.S. Salgstrænerne har en stand sammen med Amino, så kom endelig og mød os!

 

 

Vil du spare penge på din it-løsning?

Alt for mange betaler i dyre domme for it-licenser og programmer de ikke bruger.
 
Med WEB-WARE samler du al information på tværs af din virksomhed i ét modulopbygget system, der er tilgængeligt online. Spar på dyre licenser, og betaler kun for det du bruger.
 
Kig forbi vores stand på Iværk&Vækst09 eller læs mere på vores website - klik her.

 

 

How to get more referrals

Af Mike Michalowicz - The Toilet Entreprenuer

More referrals mean more business. It is that simple. There are many traditional approaches to getting more referrals, and they work. In fact, at the end of this article you will see my three favorite blogs posts on referral basics. But there is one approach, no one has shared before until... drum roll... now!

The technique is called if-would. Instead of following the traditional pattern of asking for referrals AFTER you provide a service or product to a client, you must ask BEFORE. Sounds a little crazy at first, but when you position it with an if-would, it completely makes sense. Here is exactly what you ask of your customer:

"We are grateful you will be using our product/service. If we prove to be exceptional, would you refer us to three of your contacts?"

This little magical question works wonders for a few reasons. The first thing is that it is easy for your customer to commit to. The second thing is you now have provided them the time to think who to refer you to and how. And the final, little hidden bonus, is you have staged yourself to get feedback on your product or service.

After your deliver your product/service you now say to the customer:

"When we started you said you would refer me to three of your contacts, if I delivered exceptional service. May I have their contact information now?"

Here is how it plays out. Since your customer has given you their word earlier, it is highly likely they will deliver the referrals when you ask. There is a psychology going on here, and to keep it short - just know people, in general, will behave consistently with what they say out loud.

If the customer does not give the referrals, they are telling you loud and clear that your service was not exceptional. At this point you have a bigger issue on your hand then getting a referral, you need to fix a customer service situation.

Try it with your next five customers, and I all but guarantee you get 15 referrals... that is unless your service sucks.

Læs flere blogindlæg af Mike Michalowicz - klik her

 

 

VIND 10.000 !

Kan du lave en webløsning baseret på HentTilbuds ny Partnerprogram.

Den bedste løsning præmieres med kontant præmie på 10.000 kr. og muligheden for løbende at tjene penge med HentTilbuds Partnerprogram.

Læs mere - klik her.

 

 

Det med småt

* Amino Nyhedsbrev er et gratis iværksætter nyhedsbrev med 12.583 abonnenter, udgivet af Amino ApS.
* Citat: Ja, tak. Husk at citere "Amino" som kilde.
* Følg Ivæksætter-debatten Amino her.
* Tak til eBrev for sponsorat af nyhedsbrevs-service.
* Tilmelding og afmelding foretages nemt og smertefrit her.
* Udgiver: Amino Aps © 2009

 

 

Amino Nyhedsbrev udsendt d. 10. september 2009 kl. 13:39

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)