Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandler nægter at betale på grund af manglende underskrift

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej man kan ikke gå til politiet, men når man har fået en dom, eller hun har vedkendt sig at skylde pengene på en skyldserklæring kan man gå i fogedretten og få udlæg i hendes eller hendes virksomheds aktiver alt efter virksomhedsstrukturen. Det vil sige at hvis du får udlæg i hendes bil og hun på et tidspunkt ønsker at sælge den, så har køberen pligt til at udbetale den del af køesummen der svarer til udlægget til dig.

Det er selvfølgelig en forudsætning at hun ejer noget man kan foretage udlæg i, og ikke er ved at gå konkurs.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06

thomasskipper:

Tak for hurtig respons.

De har fået 2 rykkere - og jeg har fulgt den procedure man skal gøre, med den tekst og retorik man bruger i den slags breve.

Men hun er blevet tavs som graven - selvom hun har en butik på en gågade - når man ringer til hende, er det altid hendes kollegaer der tager telefonen, og selvom vi kan høre hende i baggrunden, og de lover at hun nok skal ringe tilbage - sker der intet. Det er trist at nogen kan have samvittighed til at drive virksomhed på den måde.

Men nu giver vi hende endnu et par dage til at få mulighed for at svare - og sker det ikke, så går vi videre.

Men som jeg har hørt et andet sted - selvom vi vinder en retssag og hun bliver pålagt at betale - og hun stadigvæk ikke gør det, hvor står vi så henne? Kan man så politianmelde hende fordi hun nægter at følge dommen?

Hej,
jeg ville også smutte ned i butikken og fange hende der for en løsning. Det er klart den mest effektive måde. Men når du siger hun ikke reagerer kan du jo være fræk at køre betalingspåkrav på hende alligevel, så er hun jo tvunget til at reagere. Hvis hun bliver dømt til at betale, og hun ikke gør det, kan du så køre fogedsag på hende. Det vil så sige, at du vil stille med fogeden hos hende og kunne foretage udlæg, dvs. pant i nogle af hendes ting. Og hvis du siger hun har butik, så standser hun jo nok sagen langt tidligere , da det jo vil være en ydmygelse.

Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:14

Det skal stadig understreges at man IKKE må anvende betalingspåkrav når skyldner har indsigelser til kravet! Der skal stævnes, og sagen skal køres i byretten...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

Volfing & Lauritsen:

Det skal stadig understreges at man IKKE må anvende betalingspåkrav når skyldner har indsigelser til kravet! Der skal stævnes, og sagen skal køres i byretten...

Igen korrekt. Bliver nogle gange alligevek benyttet når man nu ingen kontakt kan opnå, men burde jeg ikke have skrevet det i mit indlæg. Men helt rigtigt er det selvfølgelig en stævning, der skal til i dette tilfælde. Men synes trådstarter skulle benytte sig af tilbuddet fra Volfing & Lauritsen, det kan ihvertfald ikke på nogen måde skade sagen - sikkert tværtimod.

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 16:28

Sikke dog nogle aktive Amino'er I er ;-) dejligt.

Forslaget med at tage ned i hendes butik har vi også overvejet. Problemet er bare at vi bor ca. 1300 kilometer fra butikken (er flyttet til Færøerne ;-)

Vi må se hvad der videre sker...

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 18:25

Kære alle som har fulgt med i denne tråd.

Det endte med at vi gav op. Vi gad ikke bruge mere tid på hende.

Vi kunne ikke få hende overbevist om at hun havde solgt vores smykker, heller ikke selvom hun afleverede resten af dem hun ikke fik solgt. Hvordan hun kan drive forretning på den måde må være op til hendes psyke.

Ærgerligt, men livet må videre - vil ikke bruge flere ressourcer på hende.

Med venlig hilsen

Thomas Skipper

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:37

Træls sag og jeg kan godt forstå jer.

Men hvor er det fedt at du tager tig tid til at følge op på din tråd. Gid der var flere der gjorde dette her på Amino. Så kunne vi alle virkelig få nytte af tråden.

/Søren

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 18:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har det på samme måde som dig. Det er så ærgerligt hvis man har brugt tid og ressourcer i at deltage i en tråd, og kommet med gode råd, og der så ikke bliver fulgt op af det fra vedkommende der startede tråden.

Ha' en god dag.. nu fik jeg lyst til en kop kaffe igen :-)

mvh

Thomas

Fra odense
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:54

Hej thomas.

Jeg skal også til at lægge nogle ting i komission i nogle butikker. Jeg har ledt og ledt efter en kontrakt.

Er det noget du kan hjælpe mig med?

Mvh Luisa

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 13:29

Hej Luisa

Vi har lavet vores egen kommissionsside, hvor vi skematisk viser hvad det er de har fået i kommission og hvor meget af de enkelte typer smykker.

Så laver vi den i 2 kopier. Den ene skal forhandleren skrive under på, som du tager med dig, den anden skriver vi under på som forhandleren får. Så er der ikke nogen tvivl, og typer som hende vi har skrevet om, vil blive elimineret.

Hvis du skal lave en kontrakt med en ny forhandler, skal du blot have føjet på at tingene er din ejendom og er til låns i butikken så længe der sker salg, og at du forbeholder dig retten til at fjerne dine ting igen, såfremt du skønner at der er for lidt salg eller hvad du nu måtte finde på.

Håber det kan bringe dig LIDT videre :-)

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)