Ja hvorfor lukker FION.dk
Efter min mening er der et par gode grunde til det.
1. En totalt uigennemsigtig prisstruktur
2. Alt for dyre klik, jeg har set eksempler på en samlet klikpris på 6-8 kr
3. De fyrede millioner af på TV-reklamer inden de var helt klar med sitet
4. Et uigennemtænkt reklamefremstød med 20 - 30% rabat til kunderne, hvor kunderne skulle sende fakturaer ind til FION for at få procenterne. Tænk hvad det har krævet i administration.
Jeg har selv arbejdet et par år på EDBpriser, og her forsøgte jeg også at få en mere gennemsigtig prisstruktur igennem, men det lykkedes desværre ikke i min tid, og er vist stadig ikke lykkedes endnu......
Nu hjælper jeg så lidt på en ny prisportal www.pribot.dk og her er den gennemsigtige prisstruktur ført ud i livet. 1 kr. pr. klik DOG MAKS 300 pr måned.... uanset hvor mange klik, visninger handler forhandleren får bliver det altså aldrig mere end 300 pr måned.
Det er stadig i den spæde start, og der er mange ting der stadig mangler at blive udviklet. Men begynder at tage form, og der er da allerede over 130 forhandlere tilknyttet, så jeg tror på at det skal blive en success. Vi har allerede en del af de forhandlere der lå på FION med, men de resterende er selvfølgelig også velkomne, og frem til 2010 er det helt gratis at være med, da vi ser dette som en form for BETA-periode.
Mvh
Dan Bohmann
på vegne af Pribot.dk