Hej aminoer. Jeg vil hører hvad man skal regne med er en god procent ved adwords. Feks ved 1000 visninger hvad skal klikkende så ligge på for det er godt ? feks 1000 visninger og 100 klik er det godt eller dårligt ? Nogen der kan hjælpe til hvad god % er :-)
Mikkel |
Det vil jeg mene er ret svært at svare på, altså hvad der er godt og hvad der er skidt.
For det første er klikraten på søgemaskinen Google langt højere end den er på indholds-netværket.
Når det så er sagt, så kommer klikraten også meget an på din placering ift. dine konkurrenter, samt hvor stor konkurrence der er på det pågældende søgeord. Og det er slet ikke sikkert at du mister klik til dine konkurrenter, for selvom din annonce bliver vist, så kan det være brugeren kun klikker på de organiske resultater og ikke de betalte annoncer. Så du og dine konkurrenters annoncer kan sagtens blive vist uden at nogen af jer får et eneste klik. Det 'forringer' også din klikrate (CTR som det kaldes)
Ikke at du kan bruge det til så meget, men jeg har en klikrate på 15-20% på Google og kun 1-3% på indholdsnetværket.
Men eksperimentér med forskellige annoncer, for selvom konkurrencen og din placering betyder rigtigt meget for klikraten, så betyder din annonce og teksten i denne endnu mere.
Men kan du få 100 klik på 1.000 visninger, så er du vist bestemt på vej i den rigtige retning :-)