Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en god CTR % i Google Adwords ??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg vil hører hvad man skal regne med er en god procent ved adwords.

Feks ved 1000 visninger hvad skal klikkende så ligge på for det er godt ?

feks 1000 visninger og 100 klik er det godt eller dårligt ?

Nogen der kan hjælpe til hvad god % er :-)

Mikkel

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:10

Det vil jeg mene er ret svært at svare på, altså hvad der er godt og hvad der er skidt.

For det første er klikraten på søgemaskinen Google langt højere end den er på indholds-netværket.

Når det så er sagt, så kommer klikraten også meget an på din placering ift. dine konkurrenter, samt hvor stor konkurrence der er på det pågældende søgeord. Og det er slet ikke sikkert at du mister klik til dine konkurrenter, for selvom din annonce bliver vist, så kan det være brugeren kun klikker på de organiske resultater og ikke de betalte annoncer. Så du og dine konkurrenters annoncer kan sagtens blive vist uden at nogen af jer får et eneste klik. Det 'forringer' også din klikrate (CTR som det kaldes)

Ikke at du kan bruge det til så meget, men jeg har en klikrate på 15-20% på Google og kun 1-3% på indholdsnetværket.

Men eksperimentér med forskellige annoncer, for selvom konkurrencen og din placering betyder rigtigt meget for klikraten, så betyder din annonce og teksten i denne endnu mere.

Men kan du få 100 klik på 1.000 visninger, så er du vist bestemt på vej i den rigtige retning :-)

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 12:32

Som rene skriver er det helt umuligt at sige hvad en god CTR skal ligge på.
Hvis du kan holde dig over en 3-5% CTR så er det fint.

Men generelt skal du ikke fokuserer så meget på din CTR - se hellere om folk bliver på din side og konverterer.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 09:12

Hej Mikkel

Det er svært at sige hvad en god CTR skal ligge på. Men jo mere målrettet en annonce er, desto højere CTR vil den få. Og i modsætning til hvad en anden amino skriver som svar til dit indlæg, er CTR rigtig vigtig, da den indgår som en afgørende faktor i Googles Quality Score. Så alt andet lige, jo bedre CTR, desto højere Quality Score og dermed lavere klikpris - og det er jo også vigtigt.

På mange af de kampagner, jeg har kørt for kunder ligger gennemsnittet nok på ca. 3-5%, men særdeles målrettede kampagner kan komme op på de 20%. Se evt. Hvad er en høj CTR?.  

Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 10:05

"Hvad er en høj CTR" er ligesom at definere hvad en høj konverteringsfrekvens er...

For at hæve CTR'en, kan du hæve prisen pr. søgeord (eller stoppe indholdsnetværket)
For at hæve konverteringsfrekvensen kan du sænke prisen på dine produkter med 50% - Sådan.

Begge løsninger, giver nogle pæne tal, men ikke nødvendigvis de bedste. Så derfor skal du ikke se isoleret på CTR'en.

For når dagen er omme, så giver en høj CTR ikke ét salg, og derfor er det vigtigt at du ikke bruger CTR som en isoleret værdisætning, hvis du er forholdsvis ny til Adwords.
Men som Jan er inde på, så skal du skabe relevans. Hvis du målretter dine søgeord, så vil du automatisk hæve CTR'en.

Undtagelse: Hvis din CTR under 1%, så har du ikke skabt særlig høj relevans.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:16

Jeg kan her efter et par dage se at det ikke er helt billig måde og annoncere og da min hjemmeisde er helt GRATIS bruger jeg det kun som branding så folk får set at lille mig er her :-)

Men kan se at bannerpladser på relavante hjemmesider nok er bedre til min form for forretning..

Har dog fået 400 kr gratis og selv sat 80 kr ind og de er ved at være væk efter kun 3 dage..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)