Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Super sikkert CMS?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey...

Jeg leder efter et alternativ til Wordpress, hvor jeg skal ha hostet en spandfuld kommende sider. Jeg går ikke så meget op i features og lir, det skal bare være et CMS som er ekstremt sikkert. Med anstændig SEO muligheder. 

Skal bare ha hostet en masse sider som jeg ikke gider at bruge tid på efter de er lagt på nettet, så gider ikke til at skulle opdaterer CMS når der kommer sikkerheds opdateringer hver 14ende dag. 

Nogle der har et bud på CMS i denne her situation?

:D

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:58

Alternativt til wordpress, så søger du kun open source (gratis programmer?)

Du kunne kigge på joomla, Typo3, eZ Publish - Der er efterhånden utrolig mange open source ude, men jeg har kun erfaringer med førnævnte.

Speak up, hvis du også er interesseret i betalingsløsninger.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 11:32

Hvis du downloader den seneste stabile version af joomla, så er sikkerheden ret god. 

Det med at du ikke gider opdatere hver 14dag kommer du heller ikke til. Men for at sikkerheden kan være bare nogenlunde i top, så bliver man jo altså unægteligt nød til at opdatere i ny og næ.

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 14:53

Hej,

Ja en joomla løsning vil sikkert være et godt alternativ til wordpress.

Send mig en mail, gerne med lidt flere detaljer angående dine ønsker og jeg vil så regne et tilbud ud til dig fra det tilsendte materiale.

Indosoft er en danskejet virksomhed som hører ind under Bali Tech A/S med hovedkontor på Bali i Indonesien.

Vi er professionel leverandør af serviceydelser til danske virksomheder, herunder samarbejder vi også med flere danske IT - virksomheder, hvor vi har programmører ansat til at arbejde på deres projekter indenfor software og Internetudvikling.

Vi har dygtige programmører til software udvikling, og programmører til osCommerce, Magento, Wordpress, CMSMS, Joomla og Typo3. Samtidig med har vi dygtige grafiske designere ansat både til alm. grafisk arbejde og Flash banner/Webdesign.

Virksomheden beskæftiger professionelle medarbejdere, som alle er parate til at give jer et godt produkt og et højt serviceniveau.  Samtidig med har vores medarbejdere, med deres store erfaring, gode forudsætninger for at sætte sig ind i netop jeres opgave.

Vores priser er yderst rimelige, og samtidig med er vi fleksible med hensyn til arbejdstider.

Ser frem til at høre nærmere dig.

Med venlig hilsen

Lars

Lars@indosoft.dk 
www.IndoSoft.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:22
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg har tidligere arbejdet med sider, hvor sikkerhed var vigtigt. I den forbindelse var issuet ikke hvorvidt systemet bagved var Joomla, Wordpress eller andre veludviklede CMS løsninger.
Disse sider er placerede på egne servere hvor der opereres med en DS-484  sikkerhedsstandard (tror jeg det hed) og hvor kunden ikke selv skal (må) tage sig af sikkerhedsopdateringer af CMS'et.

Ganske enkelt sagt, så finder du ikke et "super sikkert cms", da der også spiller andre faktorer ind og da intet system forbliver sikkert. Hvis du ikke selv vil tage dig af sikkerheden og opdateringerne, så bliver du nødt til at betale dig fra det :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 15:31

Det du leder efter kan du med drupal, det er nemt at udvide med specielle features også.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 15:51

Kristian_Nissen:

Det du leder efter kan du med drupal, det er nemt at udvide med specielle features også.

Grundlæggende er drupal vel sikkert nok. Men som andre også har skrevet, så afhænger det slet ikke kun af dit CMS, men mindst ligeså meget af sikkerheden på dit webhotel.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:34

verdens rigeste mand:
Skal bare ha hostet en masse sider som jeg ikke gider at bruge tid på efter de er lagt på nettet, så gider ikke til at skulle opdaterer CMS når der kommer sikkerheds opdateringer hver 14ende dag. 

Det er svært at sige... Langt de fleste IT applikationer indeholder fejl i en eller anden udstrækning (eller også bliver de indført via andre opdatering), det er bare et spørgmål om hvornår de bliver fundet. Læg oven i dette at de fleste open source cms'er har en røvfuld af 3. parts plugins som er udviklede af gud og hver mand, ja så er det sgu svært. 

Så parametren skulle måske hellere være at fundne bugs og sikkerhedshuller rettes hurtigt og opdateringsrutinen er let (som den jo er ved fx Wordpress - et enkelt klik er jo ikke meget).

Alternativt skal du gå bort fra open source og vælge en kommercielt cms der typisk har en SLA som du kan holde vedkommende op på (men det bliver jo ikke så "billigt" som et open source cms som jo koster gratis).

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 15:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor vil du finde et alternativ til Wordpress?

Alle de open source systemer du downloader kommer alligevel med opdateringer før eller siden.

Du behøver jo heller ikke nødvendigvis opdatere Wordpress - jeg kender da flere blogs der kører fint med ældre version som de er trygge i. Du kan sagtens lave sikkerhedsindstillinger i Wordpress, hvor du ikke er version-afhængig.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Brandt:

Du behøver jo heller ikke nødvendigvis opdatere Wordpress - jeg kender da flere blogs der kører fint med ældre version som de er trygge i. Du kan sagtens lave sikkerhedsindstillinger i Wordpress, hvor du ikke er version-afhængig.

Det var nok dagens dårligste råd :)

Opdater _altid_ dine open source baserede løsninger.

Fordelen ved open source er netop at så mange mennesker har fuld adgang til kildekoden så de fejl og mangler der er og benyttes til exploits hurtigt findes - og hurtigt lukkes.

Og derfor skal du altid sørge for at få opdateret dine open source system baserede websites.

Problemet er fuldstændigt det samme med closed source - men her tager det længere tid at finde exploit mulighederne og nogle gange kan de så være åbne i flere år fordi det er begrænset hvor mange der får kendskab til exploit mulighederne.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)