Hej Aminoer, Jeg sidder med regnskab til daglig, men har nu en ny udfordring i kikkerten.... jeg skal controlle på projekter. En ting er, at jeg godt rent logisk kan tænke mig frem til hvad processen er i det, men jeg ved at mange firmaer der typisk kører med projektstyring, gør det i decideret systemer til formålet eller i Excel hvor det er stillet op på en praktisk og overskuelig måde. Jeg har googlet emnet og kan godt finde frem til en masse leverandører af sådanne systemer, men det jeg leder efter er et godt system bygget op i excel. Er der nogen der ligger inde med et sådan som jeg kan se, så jeg kan hente inspiration til selv at bygge et op.... Hilsen Anne
|
Hej Anne,
Nu skriver du ikke hvordan samarbejdet skal foregå.
Jeg tænker på om ikke det er smartest for dig og de kunder du samarbejde med projekterne om, hvis i bruger en form for online baseret løsning?
Personligt har jeg brugt Google Apps til at udvikle et projektstyrings og administrationssystem fra bunden. Dette har jeg gjort ved hjælp af Google værktøj Google sites og Google Kalender, som jeg synes er meget nemme at bruge.
Det kan lade sig gøre at bruge Google Apps gratis, man skal blot eje et domæne, som sitet/systemet kan ligge på.
Det skal dog lige nævnes at jeg har brugt lang tid på at gennemtænke hvordan jeg skulle opbygge vores administrationssite. Man starter med et "tomt" websted, som man selv designer fra bunden, så det kræver en del tid at udvikle et projektstyringssystem på denne måde. Tilgengæld har du bagefter et system online, som dine brugere kan logge ind i og opdatere data på projekter, hvis blot de har internet adgang.
Det er ikke sikkert det er noget for dig, men syntes lige jeg ville gøre dig opmærksom på muligheden.
God jagt og arbejdslyst.
/
Med venlig hilsen
Jens