Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visa Elektron - hvordan billigst

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pedersen:

Priserne for at kunne modtage internationale kort (bl.a. Visa Elektron) gennem PBS er beskrevet her: http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/priser?mid=CADEC2D9-3DD2-4C68-A95E-496053106677 (download "prisliste for MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og American Express (pdf)").

Hvis en dansker betaler med sit Visa Elektron kort koster det i transaktionsgebyr:

1,25 % (af kortomsætningen), min. 0,70 kr. pr. transaktion

Hvis en udlænding (bruger fra andet land end Damark)  betaler med sit Visa Elektron kort koster det i transaktionsgebyr:

Maks. 3,75 % (af kortomsætningen), min. 1,95 kr. pr. transaktion

Har du læst tråden? Kan slet ik se hva det er du vil frem til? Jeg har indrømmet at jeg ik var klar over at priserne på Paypal var anderledes i DK, men det fandt jeg ud af... Desuden har vi allerede diskuteret det der, og er alle nået frem til samme konklussion...

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 19:38

Fashion-Seller:

Det kan godt være det er et lidt dumt spørgsmål, men når PBS skriver dansk udstedte kreditkort, menes der så f.eks Visa/Dankort eller er det et rent Visa card? Altså bliver det trukket som Dankort transaktion eller Visa Card transaktion?

Et dansk udstedt kreditkort, er et Visa, Mastercard, JCB, Diners eller American Express.

Visa/Dankortet er et Dankort og et debet kort.

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:40

Thomas Pedersen:

Et dansk udstedt kreditkort, er et Visa, Mastercard, JCB, Diners eller American Express.

Visa/Dankortet er et Dankort og et debet kort.

Visa/Dankort er alt efter hvordan det bruges enten et debetcard eller et kreditkort... Påstå nu ik at Visa et et debetcard!

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 19:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Thomas Pedersen:

Nej det kan vi ikke blive enige om (=Gateway på samme plan, som den PBS tilbyder).

Forstår ik hva det egentlig er du mener med den sætning...

Fashion-Seller

Jeg tror at du rigtig gerne vil fremstå som om at du har styr på alle detaljer, men dine argumenter forvirre billedet for alle. Du kan IKKE sammenligne PayPal og PBS - der er stor forskel på det de sælger og de muligheder/sikkerhed du har gennem dem. Gælder sådan set alle tråde du skriver dette i (og det er jo ikke så få).

Mht. prisen på Visa Elektron og transaktionsgebyret herpå gennem PBS, var det både for at henvise til hvor man kunne finde mere information (og du skrev jo også selv at du ikke kunne finde ud af det) og angivelse af forskellen i transaktionsgebyret (hvor PBS klart er den billigste på danske udstedte kort).

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:02
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Pedersen:

Fashion-Seller

Jeg tror at du rigtig gerne vil fremstå som om at du har styr på alle detaljer, men dine argumenter forvirre billedet for alle. Du kan IKKE sammenligne PayPal og PBS - der er stor forskel på det de sælger og de muligheder/sikkerhed du har gennem dem. Gælder sådan set alle tråde du skriver dette i (og det er jo ikke så få).

Mht. prisen på Visa Elektron og transaktionsgebyret herpå gennem PBS, var det både for at henvise til hvor man kunne finde mere information (og du skrev jo også selv at du ikke kunne finde ud af det) og angivelse af forskellen i transaktionsgebyret (hvor PBS klart er den billigste på danske udstedte kort).

Jeg forstår ik hvor det egentlig er du vil hen med det her? Det hele er afdebatteret, og bunder i at der er forskel på priserne på Paypal i DK og resten af verden... Det har jeg allerede sagt, at jeg ik var klar over, og at det derfor er priserne udenfor DK der er sammenlignet med.

Dernæst så er Paypal og PBS det samme. Eneste forskel er at Paypal kun tager kreditkort, med undtagelse af Visa Electron, hvorimod PBS os tager Debetcards...

Fra Århus
Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:31
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for alle svarene.

For visa elektron er konklusionen meget klar. Der findes ikke noget billigere alternativ end PBS.

Godt nok er 3500,- urimeligt højt blot for at indgå en aftale med PBS, men beløbet er hurtigt tjent ind i forhold til PayPal og andre, som har alt for høje transaktionsgebyrer.

Hvis man derimod lader kunden selv betale transaktionsgebyret, ja så er det klart at man kan slippe billigere ( som butik) med PayPal.

Men ville kunderne acceptere et betalingsgegyr på 10-20 kr ? blot for et mindre køb.

Mvh

Jesper

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)