Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktier og investeringer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 11. Nov 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen der har en ide om, hvilke fordele der er ved som firma at investere i aktier, frem for som enkeltperson? Selvfølgelig er der fordelen ved at man sammen med andre medarbejdere kan diskutere og derved få mere end sit eget synspunkt, og måske også have hurtigere handel med aktie, derved større indtægt. Men er der nogle økonomiske fordele? Eller fradragsmæssige? Skal vi betale mindre i skat? Er det er holdingselskab vi skal oprette? Ideen er at vi blot vil købe og sælge aktie i starten, og derved lave overskud.
Tilmeldt 7. Sep 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:21
I Norge er løsningen et Holdingselskap men jeg kjenner ikke de danske skattereglene.

For å oppnå stor avkastning på dine investeringer, ta en titt på www.tradingweb.org

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:22
Hej Runei

Hvis du som enkeltperson investerer, så har du jo nogle muligheder og nogle begrænsninger derefter.
En enkeltperson vil typisk være begrænset af midler i form af kapital og know how.
Helt konkret vil de begrænsede midler gøre, at du kun vil kunne handle på en lille del af markedet. Det rent personlige hvad angår viden og dertil eventuelle værktøjer; - dette vil jo være ganske afgørende for, hvor vidt det i det hele taget bliver en profitabel interesse.

Et firma vil jo typisk have en større investeringsvillig kapital og dette gør dem (som udgangspunkt) bedre i stand til, at benytte en bredere vifte af muligheder. - De såkaldte "risikolave" investeringer kræver typisk tillige en større investering og en del af disse vil også foregå over en lang årrække.

Men udover det så kunne jeg forestille mig, at der selv som privatperson kunne ligge nogle fordele i at oprette sit  "eget firma" og foretage sine investeringer udfra det.
Jeg ville nok vælge, at "målet" skulle være at operere aktivt på markedet og gradvist integrere udvalgte investeringsfirmaer, til at skabe en række af passive interesser der hver især giver nogle afkast, som virker både fornuftige og "sikre".

Det er i hvert fald et slag på tasken fra min side. :)

Mvh.

James

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:15
Hej Runei

Jeg skal også til at investere. Jeg kører det gennem holdingsselskab, det har min revisor beregnet sig frem til. Giver den laveste skatteprocent for mig. Men det afhænger af din nuværende skatteprocent, samt hvor lang din investeringshorisont er. Så jeg synes, du skal spørge en revisor, da der ikke er noget entydigt svar.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)