Men prøv at regn på hvor meget arbejde du kan nå i toget, og omregn det til penge.
Når jeg rejser med tog fra Kolding til København, får jeg rig mulighed for at få lavet en masse ting, og kunne ikke drømme om at køre turen - medmindre jeg havde 8 forskellige møder forskellige steder.
Men jeg vil nu sige at det kommer meget an på rejsemønster og lokation. Jeg bor 20 km nord for københavn og rejser stortset som jeg vil inden for zonerne for 1180 kr om måneden.
Det er slet ikke så galt og jeg tror jeg regnede mit forbrug til 3.000+ hvis jeg skulle køre med bil.
Det er nemlig rigtig dyrt! Vi beskæftiger os med samkørsel i virksomheder, men også for privat personer. Hvis du har lyst til at udtrykke din frustration på vores blog, kunne det være fedt med et gæste blog indlæg på http://fincle.com/blog ?
Min tanke var at når jeg nu skulle alene til Århus så var det sikkert billigere end at tage bilen ....
Men som Maibritt skriver så opfordrer sådanne priser ikke til at man kører kollektivt. Det fremmer egoistkørselen (som jeg selv er en den af) og folk flygter væk fra det offentlige kollektive trafikfællesskab, og det er da forrykt.
@ Aggerbo Jeg skal se om ikke jeg kan finde vej/tid til at komme ind på din blog (så skal de dælme få ....)
Men prøv at regn på hvor meget arbejde du kan nå i toget, og omregn det til penge.
Når jeg rejser med tog fra Kolding til København, får jeg rig mulighed for at få lavet en masse ting, og kunne ikke drømme om at køre turen - medmindre jeg havde 8 forskellige møder forskellige steder.
@ Henrik Du har ret, man skal tænke positivt og konstruktivt. Meeen anyway ...
@ Henrik Du har ret, man skal tænke positivt og konstruktivt. Meeen anyway ...
Jeg ved hvad du mener ;O) Umiddelbart burde det være en væsentlig besparelse iform af den stordrift DSB har - så kan det ikke være rigtigt at prisen skal være den samme om du taget toget eller bilen.