Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kollektiv trafik -min bare ...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis DSB mangler kunder, så skulle de prøve at sætte priserne ned :-o
478,- Frederikshavn - Århus retur for een person !

Det er sgu billigere at køre alene i en gammel bil.  For slet ikke at tale om hvis man er en familie på 4.

Det er da helt grotesk!

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 22:44

Hvordan får du den pris? Når jeg prøver kan jeg få den til 149,- kr.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 12:58

jeg har bare tastet fra og til destination ind ... Ellers skal du lige bestille billetter til mig Wink

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 13:17

Hej Bent

Ja, det er grotesk, at det skal være så dyrt at køre med offentlige transportmidler Crying

Det opfordrer ikke ligefrem til, at man benytte sig af dem, vel?

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 13:24
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Men prøv at regn på hvor meget arbejde du kan nå i toget, og omregn det til penge. Smile

Når jeg rejser med tog fra Kolding til København, får jeg rig mulighed for at få lavet en masse ting, og kunne ikke drømme om at køre turen - medmindre jeg havde 8 forskellige møder forskellige steder.

Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 13:24

Wow det var en del!

Men jeg vil nu sige at det kommer meget an på rejsemønster og lokation. Jeg bor 20 km nord for københavn og rejser stortset som jeg vil inden for zonerne for 1180 kr om måneden.

Det er slet ikke så galt og jeg tror jeg regnede mit forbrug til 3.000+ hvis jeg skulle køre med bil.

Desuden nyder jeg en lille fryd af at få tilbagebetalt penge når toget er forsinket: http://www.dsb.dk/Kundeservice/Rejsetidsgaranti/

Men ok det kan du jo ikke bruge til meget når du skal til frederikshavn - ville bare pointere at det ikke altid er dyrt Smile

Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:33

Det er nemlig rigtig dyrt! Vi beskæftiger os med samkørsel i virksomheder, men også for privat personer. Hvis du har lyst til at udtrykke din frustration på vores blog, kunne det være fedt med et gæste blog indlæghttp://fincle.com/blog ?

Se mit projekt til bedre vagtplanlægning.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 18:49

Min tanke var at når jeg nu skulle alene til Århus så var det sikkert billigere end at tage bilen ....

Men som Maibritt skriver så opfordrer sådanne priser ikke til at man kører kollektivt. Det fremmer egoistkørselen (som jeg selv er en den af) og folk flygter væk fra det offentlige kollektive trafikfællesskab, og det er da forrykt.

@ Aggerbo  Jeg skal se om ikke jeg kan finde vej/tid til at komme ind på din blog (så skal de dælme få ....)

Men prøv at regn på hvor meget arbejde du kan nå i toget, og omregn det til penge. Smile

Når jeg rejser med tog fra Kolding til København, får jeg rig mulighed for at få lavet en masse ting, og kunne ikke drømme om at køre turen - medmindre jeg havde 8 forskellige møder forskellige steder.

@ Henrik  Du har ret, man skal tænke positivt og konstruktivt. Meeen anyway ...

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 19:01

Bent A.:

@ Henrik  Du har ret, man skal tænke positivt og konstruktivt. Meeen anyway ...

Jeg ved hvad du mener ;O)
Umiddelbart burde det være en væsentlig besparelse iform af den stordrift DSB har - så kan det ikke være rigtigt at prisen skal være den samme om du taget toget eller bilen.

Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:35

Bent A.:
Jeg skal se om ikke jeg kan finde vej/tid til at komme ind på din blog (så skal de dælme få ....)

Hvis du engang får tid kan du bare sende til min mail på mathiasAngelaggerbo.dk så ligger jeg det på bloggen som et gæste indlæg. Kunne være fedt.

Se mit projekt til bedre vagtplanlægning.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)