Hej, Vi forhandler via et af vores firmaer forskellige varer til forbrugere, erhvervslivet etc. Heriblandt ATV''ere (4 hjulede motorcykler). Disse vil være super velegnede til bl.a. landbruget. Men men men...
Hvordan henvender man sig billigst muligt til flest mulige landmænd/landbrug/maskinstationer?
Nogle af jer der har nogle gode ideer/erfaringer? Er det via trykte medier, email databaser? fagblade?
Vi bruger idag www.dba.dk og www.qxl.dk til at flytte en del af vores varer...
Hvis I har ideer om andre målgrupper, og hvordan de rammes, er I mere end velkomne til at svare på denne tråd...
På forhånd tak!
Rasmus
|
Landmænd - hvordan fanger man dem?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Jeg ved ikke hvilken vinkel du bruger når du forsøger at afsætte til f.eks. maskinstationer, men jeg har en kammerat der ikke havde planlagt at købe en ATV, men da han blev tilbudt en med i prisen ved køb af en traktor tog han den, og i dag kunne han ikke undværre den :) Min pointe er at jeg tror det er en god idé at prøve at sælge det til dem som et produkt de kan gøre deres primæer produkter mere attraktive med, fremfor kun at tænke på det som et selvstændigt produkt. |
Hej Rasmus Tjek evt bladene der er tilknyttet landbrugnet. dk samt landbrugslederen.dk |
Jeg har haft fin respons på en annonce i landbrugsavisen: http://www.landbrugsavisen.dk/siab.asp?o_id=14 De er ikke urimelige med priserne - de har noget, som vist nok hedder "Markedspladsen" - som tilsyneladende er meget læst.
mvh Hans |
Hej huus Jeg kan varmt anbefale dig at bruge nettet når du skal fange "landmænd". Jeg har kørt flere kampagner for div. virksomheder hvor målgruppen var landmænd - og den laveste kontaktpris fik jeg bestemt på at køre en Google kampagne.
Man kan roligt fastslå at langt størstedelen af dem bruger nettet meget - i.f.m med at finde støtteordninger, foderanvisninger, vejrudsigt m.m. Om gruppen kan man også sige at de er veluddannede, udadvendte og videbegærlige - en perfekt målgruppe når du snakker søgeordsannoncering.
Virkemidlerne er simple - læg dig op ad søgeord som har med landbrug at gøre - lav en en spændende søgeordstekst a´la "Rigtige mænd er landmænd - og har en ATV"
På de bedste dage har CTF (Clickthroug raten - håber det er stavet rigtigt) været oppe på 15-18% - det tror jeg ikke Landbrugsbladene kan konkurrere med - men prøv det af.
Held og lykke med det...
Karsten
|
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)