Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil skifte platform på min webshop - men hvad siger google?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle eksperter,

På nuværende tidspunkt har jeg en webshop hos Scannet, som egentlig er kørt udemærket. Men da min butik nu har udviklet sig og flere besøgende er kommet til, har jeg valgt at forsøge mig med en ny platform. Jeg er gået i krig med Magento-platformen, som ligepludselig har et hav et funktioner set i forhold til Scannets egen platform.

Mit spørgsmål lyder derfor på, om hvordan og hvorledes man kan skifte platform uden at det skader ens placering mv. på google?

På forhånd tak

Mikkel

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:41
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Når du skifter platformen, skal du straks være klar med et 301-redirect af dine sider (i hvert fald de vigtigste og dem med links udefra), så Google straks ved, at siden er flyttet og det meste af linkværdien overføres. Dine gamle sider skal redirectes til den af de nye sider, der mest ligner den gamle.

Du skal ikke forvente at kunne skifte platform helt uden nogen skvulp i Googles søgeresultater, men en 301 redirect vil mindske dine problemer.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 15:12

Hej Mikkel

Som Frank siger, det er den bedste fremgangsmåde...

Jeg vil egentligt bare tilføje at du skal tænke dig grundigt om førend du vælger din nye platform... Magento er en spændende løsning, men den kræver at du enten selv har php viden, eller du kender en der kan hjælpe dig hvis du vil have det optimale ud af den...

Der findes en del alternativer, og der er også skrevet en del her på amino om diverse platforme så kig dig lidt omkring før du endeligt vælger.

At du skal væk fra scannet er den rigtige løsning, men da det er forbundet med en del arbejde og en tungen MEGET lige i munden opgave for at få så problemfri en flytning som muligt. Synes jeg du skal se dig godt om, sådan at du denne gang får en løsning der holder i længden.

Ellers held og lykke med det!

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:25

Var der ikke en seo mand herinde der havde et værktøj til at gøre dette lidt lettere? 

Alternativt skal du lave det i hånden hvilket kan tage tid hvis du har mange produkter.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:16

Rasmus Lindgren:

Var der ikke en seo mand herinde der havde et værktøj til at gøre dette lidt lettere? 

Alternativt skal du lave det i hånden hvilket kan tage tid hvis du har mange produkter.

Lars Bachmann lancerede et værktøj, der kan hjælpe med redirects, men så vidt jeg husker, håndterer det vist kun redirects til Dandomain-shops.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)