Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

multilanguage site, hosting og CMS

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et spørgsmål vedr multilanguage sites...

Jeg er ved at sætte op subdomæner.. dk.domæne.com, en.domæne.com etc etc... for et site der pt har 7 sprog.

Hvad er den bedste løsning for en slik opsætning... skal man have cms kørende for alle subdomæner eller kan man nøjes med at have en cms kørende for alle subdomæner..?

Og desuden er jeg stadigt på udkig efter en god og stabil hosting selskab.. nogle anbefalinger..?

Tak for svar.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:32

Umiddelbart vil det lette din administration hvis det hele kørte i et system. Ellers skal du jo fx administrere brugere i alle 7 systemer.

Der er ikke nogen "bedste løsning". Det kommer helt an på det cms du anvender. Sjovt nok er det med flere sprog ikke noget de fleste open source cms'er gør sig i, mens at de fleste kommercielle har dette i kernen. 

Hvis det skal være et open source cms, kan du evt. kigge på Joomla sammen med Joom!Fish

Tilmeldt 16. May 09
Skrevet kl. 09:49

Rasmus Lindgren:

Umiddelbart vil det lette din administration hvis det hele kørte i et system. Ellers skal du jo fx administrere brugere i alle 7 systemer.

Der er ikke nogen "bedste løsning". Det kommer helt an på det cms du anvender. Sjovt nok er det med flere sprog ikke noget de fleste open source cms'er gør sig i, mens at de fleste kommercielle har dette i kernen. 

Hvis det skal være et open source cms, kan du evt. kigge på Joomla sammen med Joom!Fish

Tak for svar.

Ja, hvis det hele kørte i et system vil det lette administation af hjemmesiden.. men det er ikke et stort problem at de forskellige sprog ligger seperat.

Kan man uden problem have kørende flere CMS systemer på subdomæner på en main domæne på èt hosting..?

Hvilket kommercielle CMS systemer er gode til multisprog site..?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:33

Gora:
Kan man uden problem have kørende flere CMS systemer på subdomæner på en main domæne på èt hosting..?

Ja de fleste webhoteller understøtter dette (men tjek altid lige inden du køber Smile)

Gora:
Hvilket kommercielle CMS systemer er gode til multisprog site..?

Der er flere. Personligt er jeg svært begejstret for det danske system Sitecore. Men jeg mener at licenseprisen ligger på en 10.000€ sidste gang jeg kiggede, men jeg ved ikke om det er i det område du bevæger dig i rent økonomisk.

Fra København
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:40

Vi tilbyder multilanguage funktionen (subdomæne pr. sprog) i vores CMS.

Vores priser starter fra 89 kr/mdr og 499 i oprettelse. Det er en fuld hosted løsning, så det er lige til at komme igang med. 

Du kan fra vores administration styre alle de sprog du ønsker.  

De forskellige sprog er isoleret fra hinanden, eneste der deles mellem dem er brugere og de filer du evt. måtte uploade.  Det mener vi er den bedste løsning på "flere sprog" problemet.

En online reference der bruger dette flittigt er http://www.cowshopping.com/ - de kører dog på en lidt ældre version af vores CMS.

Du kan læse mere om os på http://www.enovo.dk/  og om vores CMS på www.simpleworks.dk 

Bemærk prisen er excl. design, men det tilbyder vi også. Vi tvinger bare ikke vores kunder til at vælge os til grafiske opgaver bare fordi vi hoster deres hjemmeside. Fuld frihed! :)

Tilmeldt 16. May 09
Skrevet kl. 14:59

Har fundet frem til at TYPO3 har en enkel mulighed for multilanguage..

Nogen der kender til at oprette flere sidetræer med hver deres domæne-record i èn TYPO3 installation..?

Hvilket begrænsniger har denne løsning..? og kan denne anbefales..?

Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 15:37

jeg tror du vil få lettere ved at finde udviklere der kan hjælpe dig med at udvide et system som er baseret på drupal frem for typo3 - jeg har aldrig personligt arbejdet med typo3, en af mine kontakter begrundede hans firmas valg af drupal som cms ved at vise mig denne http://www.google.com/trends?q=typo3%2C+drupal jeg skal ikke fortælle dig om typo3 er rigtigt eller forkert - det ville sikkert udløse en nærmest religiøs krig - det afhænger alt sammen af hvad du skal med systemet ud over hvad du nævner her.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 15:49

Kristian_Nissen:

jeg tror du vil få lettere ved at finde udviklere der kan hjælpe dig med at udvide et system som er baseret på drupal frem for typo3 - jeg har aldrig personligt arbejdet med typo3, en af mine kontakter begrundede hans firmas valg af drupal som cms ved at vise mig denne http://www.google.com/trends?q=typo3%2C+drupal jeg skal ikke fortælle dig om typo3 er rigtigt eller forkert - det ville sikkert udløse en nærmest religiøs krig - det afhænger alt sammen af hvad du skal med systemet ud over hvad du nævner her.

Hej Kristian. Jeg har arbejdet meget med både typo3 og joomla. Begge CMS'er er knald gode. Det handler simpelthen om - som jeg også tror din pointe er - "at finde det rette værktøj til jobbet".

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 16:22

Prøv at tage en kigger på Drupal

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:52

Google trends linket er nu sjovere når man smider Joomla med i sammenligningen Smile

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)