Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du også med ud at løbe for en god sag?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Løb for hjertet!!!

Med Matas Randers Storcenter og atletikkens venner, har du nu mulighed for at løbe for hjertet.

Velgørenhedsløbet foregår lørdag den 3. oktober 2009 kl. 12.00

Jeg vil inden længe få mere information om løbet og ildsjælen der stor bag. Når jeg har den information vil jeg selvfølgelig dele den med jer her. Det bliver bestemt ikke uinteressant. ;)

Kan du have en rigtig god weekend.

P.S. Der er lavet en FB gruppe for velgørenhedsløbet, der hedder ”Løb for hjertet!!!” hvor du kan læse mere. :)

Venlig hilsen

Daniel Delaney

Fra Randers
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som lovet kommer der her information om personen bag "Løb for hjertet". Hun hedder Pernille Hem Andersen og dette er hendes historie:

Min ide til dette løb stammer fra sidste år, da jeg fik hjertestop.

Jeg havde været på arbejde søndag d 7. september, tiden deroptil havde jeg haft det meget skidt, åndenød, mavesmerter, hjertebanken, kolde sved, konfus mm. Alt dette havde jeg slået hen med at jeg var stresset, men da jeg skulle have fir et par dage efter, blev jeg ved med at presse mig selv.

Men det viste sig at være en rigtig dårlig ide, man skal altid lytte til sin krop og de signaler den sender,

Men jeg fik hjertestop hjemme foran min mand og vores børn, midt i aftensmaden.
Men med hurtig hjælp fra min mand og min ex, naboer og falck gik det okay. Jeg døde 5 gange inden falck kom....
På Randers regionshospital vurderede de at jeg var for dårlig til at de kunne hjælpe mig, så jeg blev kørt til Skejby hjerte intensiv, hvor et stort traume hold tog imod mig. Jeg fik fjernet en stor massiv blodprop, og fik en ballon udvidelse og indsat en stendt.. Derefter blev jeg lagt i kunstig koma og blev kølet ned til 32 grader, for at undgå for mange vævsskader.. 2 dage efter blev jeg vækket igen, og til al held var jeg mig selv. Og ugen efter gik jeg selv ud at sygehuset, og skulle til at starte på et nyt kapitel af mit liv, og skulle igennem en lang genoptrænings periode, hvilket jeg stadigvæk er i. Det vil ca tage 2 år inden jeg har genoptrænet alt det jeg mistede på 5 min jeg var død.

Det er hårdt at opdage at jeg ikke er supermand længere. Det gir stof til eftertanke, jeg skal aldrig leve sådan et liv igen..

Så derfor var dette et oplagt emne da jeg skulle holde fagprøve i uge 40, nemlig at sætte fokus på dette område..

Man skal huske at leve livet i nuet, være noget for de mennesker der betyder noget for en.. Arbejde er ikke det vigtigste i livet, ens kunder er ikke vigtigst.. Familien betyder alt, vær noget for dem, gi alt dem.. Jeg har lært så utrolig meget af dette, men mest af alt har jeg fundet udad at LIVET er en stor gave, og det skal man aldrig tage for givet...

På Løb for hjertet Facebookgruppe kan du finde yderligere oplysninger: http://www.facebook.com/groups.php?ref=sb#/group.php?gid=117212594694

Venlig hilsen

Daniel Delaney

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)