Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad nu hvis man er bange for de store?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os nu sige at man laver en ny virksomhednettet, der er både B2C og B2B.....

Kunne det  være en idé, at fokusere på organisk SEO + salg til virksomheder (i et stykke tid), så man måske kunne undgå, at nogle eksisterende virksomheder (potentielle komkurrenter), laver det samme 'projekt' på et splitsekund (med tonsvis af økonomi i ryggen)???

ELLER

Skal man bare køre på med adwords etc.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:09

Hvorfor skulle du ikke kunne gøre det hele på én gang. Fokus på SEO, en bunke adwords og salg til virksomheder ?? Har du ikke ressourcerne til at køre det hele samtidig??

Svendborg Webdesign - Design, programmering og søgemaskineoptimering.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:20

Hvis man er bange for konkurrence eller udfordringer, laver man det forkerte...

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 13:23

Hehe ja bare giv den gas

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:37

Fashion-Seller:

Godt så....men kunne der ikke komme forskellige resultater, ud af forskellige strategier eller?

Grunden til at jeg spørger er jo...........at jeg spekulerede på, om det måske kunne forholde sig sådan ;o) og ikke for at droppe projektet. Det ville jo ikke være første gang i historien, at een vej, kunne være bedre end en anden.

Nå, men bare fyr den af med mere input ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:40

Business:

Grunden til at jeg spørger er jo...........at jeg spekulerede på, om det måske kunne forholde sig sådan ;o) og ikke for at droppe projektet. Det ville jo ikke være første gang i historien, at een vej, kunne være bedre end en anden.

Hvis du vil have hjælp, er du nødtil at give noget information... Du går jo heller ik på biblioteket og siger du gerne vil låne en bog... Hvordan skal nogen kunne finde en bog der matcher dine interesser ud fra de info...

Du kan kun få meget generelle og overfladiske råd, når du ik oplyser mere...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 14:07

Prøv at overvej om dine konkurrenter ikke er så store at det vil tage dem måneder at træffe beslutningen om at angribe dig direkte.

Mange organisationer er skruet så stramt sammen at det kan tage måneder inden alle beslutningstagere har truffet en fælles beslutning. Dette vil ofte være tilfældet hvis der skal bruges mange penge på det. For slet ikke at overveje - Kan dine konkurrenter i det hele taget lave det samme som dig uden at ødelægge deres egen forretning? Mange store virksomheder er bange for at bevæge sig uden for deres normale rammer da de er bange for at det vil ødelægge den brand værdi det netop har forsøt at opbygge i årevis.

Men vil du have mere hjælp, så må du diske op med flere informationer...

Lyt evt. til Thorborgs seneste podcast hvorfor!

/Janus

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 14:40

Fashion-Seller:

Ditto.. Hvis man har en god idé, så må man se det i øjnene, at der er andre der vil komme til og tilbyde noget lignende, hvis der er penge at hente.. Så er det bare surt, hvis de andre har nogle endnu bedre idéer at følge trop med.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:45

Andreas Lolk:

Ditto.. Hvis man har en god idé, så må man se det i øjnene, at der er andre der vil komme til og tilbyde noget lignende, hvis der er penge at hente.. Så er det bare surt, hvis de andre har nogle endnu bedre idéer at følge trop med.. 

Nemmerlig, men så må man jo bare selv udvikle sit produkt/service, og prøve at gå nye veje... Der findes nemlig altid nogle der har flere penge end en selv, men hvem siger de formår at bruge dem rigtigt?

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 10:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan godt følge dig..

Da vi startede med en hjemmeside, lagde vi ikke priser ud på nettet, for så kunne alle konkurrenterne jo se vores priser og det dur jo ikke, så ville vi hellere komme "snigende"  i et overraskelsesangreb..
Vi havde ca. 50-60 besøgende om måneden på hjemmesiden. Selvfølgelig fik vi nye kunder, men det gik ikke så hurtigt og vi måtte ud og finde de fleste selv. Vi fik måske 2-3 nye kunder om måneden fra nettet, resten var fra telefonsalg, postomdelte reklamer m.m.

Så en dag tænkte vi, nu prøver vi at lægge priserne ind, bare som pdf-filer og ser hvad der sker.. For et eller andet skulle der ske, det gik simpelthen for langsomt.. og det hjalp på det.. Vi fik nu omkring 1-200 besøgende om måneden og måske 2-3 nye kunder om ugen, hvilket var omtrent det samme vi fik andre steder fra. Pludselig begyndte telefonen at ringe af sig selv, fra mennesker som var interesserede, uden at vi havde gjort noget for det.

Så sagde vi til os selv, at hvis der kunne ske så meget, bare fordi folk kunne se prisen - hvad kunne der så ske, hvis de rent faktisk kunne købe noget på siden? Så vi lavede en webshop.. og hvor ville jeg dog ønske, at vi bare havde gjort det fra starten!
For nu tog tingene virkelig fart, vi havde pludselig omkring 3-400 besøgende om måneden og mindst en ny kunde om dagen.

Og så fik vi adwords koblet på, vi satte det selv op.. det gav endnu flere kunder.. Nu fik vi 2-3000 besøgende om måneden og i gennemsnit 12 nye kunder om ugen. 

Og til sidst fik vi en professionel til at lave vores adwords+seo.. I denne uge fik vi f.eks. 37 nye kunder, dvs. 7,4 om dagen (vores kunder handler hovedsageligt på hverdage). I højsæsonen (efterår/jul) har vi endnu flere, den bedste uge sidste år havde vi nogen-og-tres nye kunder.. Vi forventer at samme uge i år vil give ca. 100 nye erhvervskunder.

Så lad mig sige det sådan.. Bare en eller anden fra starten havde sagt til mig;
Du skal ikke gå og gemme alle dine gode ideer væk, for at konkurrenterne ikke opdager dig..
Hvis konkurrenterne ikke kan se dig, kan dine kunder heller ikke!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)