Jeg kan godt følge dig..
Da vi startede med en hjemmeside, lagde vi ikke priser ud på nettet, for så kunne alle konkurrenterne jo se vores priser og det dur jo ikke, så ville vi hellere komme "snigende" i et overraskelsesangreb..
Vi havde ca. 50-60 besøgende om måneden på hjemmesiden. Selvfølgelig fik vi nye kunder, men det gik ikke så hurtigt og vi måtte ud og finde de fleste selv. Vi fik måske 2-3 nye kunder om måneden fra nettet, resten var fra telefonsalg, postomdelte reklamer m.m.
Så en dag tænkte vi, nu prøver vi at lægge priserne ind, bare som pdf-filer og ser hvad der sker.. For et eller andet skulle der ske, det gik simpelthen for langsomt.. og det hjalp på det.. Vi fik nu omkring 1-200 besøgende om måneden og måske 2-3 nye kunder om ugen, hvilket var omtrent det samme vi fik andre steder fra. Pludselig begyndte telefonen at ringe af sig selv, fra mennesker som var interesserede, uden at vi havde gjort noget for det.
Så sagde vi til os selv, at hvis der kunne ske så meget, bare fordi folk kunne se prisen - hvad kunne der så ske, hvis de rent faktisk kunne købe noget på siden? Så vi lavede en webshop.. og hvor ville jeg dog ønske, at vi bare havde gjort det fra starten!
For nu tog tingene virkelig fart, vi havde pludselig omkring 3-400 besøgende om måneden og mindst en ny kunde om dagen.
Og så fik vi adwords koblet på, vi satte det selv op.. det gav endnu flere kunder.. Nu fik vi 2-3000 besøgende om måneden og i gennemsnit 12 nye kunder om ugen.
Og til sidst fik vi en professionel til at lave vores adwords+seo.. I denne uge fik vi f.eks. 37 nye kunder, dvs. 7,4 om dagen (vores kunder handler hovedsageligt på hverdage). I højsæsonen (efterår/jul) har vi endnu flere, den bedste uge sidste år havde vi nogen-og-tres nye kunder.. Vi forventer at samme uge i år vil give ca. 100 nye erhvervskunder.
Så lad mig sige det sådan.. Bare en eller anden fra starten havde sagt til mig;
Du skal ikke gå og gemme alle dine gode ideer væk, for at konkurrenterne ikke opdager dig..
Hvis konkurrenterne ikke kan se dig, kan dine kunder heller ikke!