Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korrekturlæsning af websteder?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at kaste mig ud i at læse korrektur på websteder. Min ide er at henvende mig uopfordret til ejerne af de websteder, der har retskrivningsproblemer.

Jeg vil så vedhæfte en korrekturlæst testside fra webstedet.

Er det en god ide? Skal jeg lægge teksten over i Word og bruge Gennemse ændringer - eller er der programmer, der både kan bevare et websteds oprindelige format og registrere ændringer i teksten?

Hvad skal den slags koste, når man er ny på markedet?

Tak for jeres gode rådSmile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04

Jeg aner ikke hvad det skal koste, men hvis du allerede ved henvendelsen viser præcis de steder der er fejl, kan ejerne jo bare rette det selv og du får intet for det.

Bare en hurtig tanke.

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Skrevet kl. 21:06

Ja, det er klart. Det var nu kun meningen at give dem én testside. Et websted indeholder jo ofte mange sider.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:19

mariannes:

Hej

Jeg overvejer at kaste mig ud i at læse korrektur på websteder. Min ide er at henvende mig uopfordret til ejerne af de websteder, der har retskrivningsproblemer.

Er det en god ide? Skal jeg lægge teksten over i Word og bruge Gennemse ændringer - eller er der programmer, der både kan bevare et websteds oprindelige format og registrere ændringer i teksten?

Tak for jeres gode rådSmile

Hej Marannes

Jeg kan også finde 1000 vis websteder med stavefejl med du skal tænke 99,9 % af websteder med stavefejl er websteder i opbygnings fasen ligesom min hjemmeside ,eller dog findes der selvfølgelige dem der ikke har tid til deres hjemmeside at tage telefon eller andet så de tænker jo heller ikke lige på en stavefejl da de er påbegyndte et projektet de ikke har tid til

jeg sider dagligt og tilføjer ca. 1000 nye ord på min siden og rokere lidt rundt på teksten .så jeg er i opbygnings fasen , med min hjemmeside som mange andre er

Jeg regner med at være færdig med min tekst aldrig , så det er ikke en formue jeg ville bruge på korrekturlæsning

Vis du fandt en fejl ville jeg måske ikke kunne bruge det til noget som helst da jeg alligevel , ændret teksten til noget helt andet .

Den eneste der tit skal rette hjemmesiden er ejeren som reglen selv for du ved ikke hvad jeg vil ændre og vidste der noget du ikke forstår skal jeg bruge meget lang tid at forklare dig det .

Hvis du skal finde under den 1% der ikke selv kan se fejlen , de fleste ville selv kunne se den så jeg betragte det som spam mail hvis du skrev til mig og jeg ville regne med du nok skal skrive et par 1000 mail før du fanger en kunde vis du ikke er ekstrem heldig , jeg ville vis var dig og du mener det seriøst lave en flot præsentable hjemmeside uden stavefejl , jeg ville vis jeg var dig bl.a. kommentere hjemmesider når der nogle f.eks. Herinde på amino.dk der mener de er færdig med deres hjemmeside vidste du kan finde en fejl på disse hjemmesider vil du blive husket , jeg ville vis var dig lave lange velformulere indlæg deltage i debattere også på andre forummer ind dette altså gør så meget som muligt opmærksom på sig selv , så skal kunderne nok komme kunder tro mig , dette er den meste langsigtede måde og den letteste måde at få dig at du bliver en vellykket iværksættere

Venlig hilsen

Mikael

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:15

mariannes:

Du kan ikke lovligt henvende dig pr. e-mail på denne måde.
Du kan i stedet ringe til folk og spørge, om du må sende en rettet side til dem.

Hvis du vil bruge værktøjet "ændringer" i word, skal du sikre dig, at din kunde ved, hvordan det bruges - ellers har det negativ værdi.
Jeg foretrækker at give kunderne en helt ny tekst, som de kan kopiere ind i stedet for den gamle. På den måde sikrer man sig også mod versionsproblemer.

Kommenteringsværktøjet i Adobe Professional og Adobe Reader tiltaler mig mere end det i Word, men det er muligvis, fordi jeg er mere fortrolig med det. Dér kan kunden få fejlene præsenteret i listeform og kan så selv vælge, hvad der skal rettes.

mariannes:

Det skal afspejle den værdi, du tilfører kunden på en måde, så både du og kunden bliver glade.
Prisen skal for mig at se ikke afhænge af, hvor ny du er på markedet, når blot du tilfører værdi. Tror du, du tilfører mindre værdi, så længe du er ny? Hvornår er værdien i givet fald nået i top?
Prøv at lave nogle testsider for dig selv og find ud af, hvor lang tid, du skal bruge på det. Find så ud af, hvad du vil tjene pr. time. Resten er et simpelt divisionsstykke. Hvis den pris, der kommer ud af det bliver urimeligt høj, har dit koncept et problem. Hvis den bliver ufatteligt lav, kan du sætte den lidt højere og tjene lidt mere.
- og det er det nærmeste, vi kommer på et tal :-)

mvh Hans

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Skrevet kl. 08:33

Hej

Det undrer mig noget, at jeg ikke kan henvende mig lovligt på den måde. Det er jo at betragte som en uopfordret jobansøgning? Er det den korrekturlæste side, der er problemet - og hvorfor?

Tak for svar!

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 09:18

mariannes:

Det undrer mig noget, at jeg ikke kan henvende mig lovligt på den måde. Det er jo at betragte som en uopfordret jobansøgning? Er det den korrekturlæste side, der er problemet - og hvorfor?

Problemet er markedsføringsloven - det er ikke lovligt at udsende reklame pr. e-mail uden forudgående accept. Du kan høre som Hans foreslår og ringe først og få accepten - så er det helt iorden.

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Skrevet kl. 11:07

Hej

Ja, det forstår jeg. Men hvad er mon den præcise forskel på en uopfordret jobansøgning og en uopfordret "ansøgning" om at læse korrektur på et websted?

Undskylder, hvis jeg spørger dumt - det er helt nyt for mig at forsøge at sælge den slags ydelser.Smile

Fra København
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 12:26

Du søger jo ikke job, men tilbyder som selvstændig erhvervsdrivende en service til ejeren af siden. Der er stor forskel.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:43

Hej Marianne

For at præcisere de øvrige svar, så er det Markedsføringslovens §6 stk. 1 den er gal med:

§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Jeg har fremhævet de vigtige ord med fed.

Men fortvivl ikke - der er masser af gode og effektive måder at komme i kontakt med kunderne på - telefonen eller hoveddøren er langt de mest effektive.
Du kan også sende et brev - det er der ikke noget ulovligt i.

mvh Hans

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)