Jeg vil så vedhæfte en korrekturlæst testside fra webstedet.
Du kan ikke lovligt henvende dig pr. e-mail på denne måde.
Du kan i stedet ringe til folk og spørge, om du må sende en rettet side til dem.
Hvis du vil bruge værktøjet "ændringer" i word, skal du sikre dig, at din kunde ved, hvordan det bruges - ellers har det negativ værdi.
Jeg foretrækker at give kunderne en helt ny tekst, som de kan kopiere ind i stedet for den gamle. På den måde sikrer man sig også mod versionsproblemer.
Kommenteringsværktøjet i Adobe Professional og Adobe Reader tiltaler mig mere end det i Word, men det er muligvis, fordi jeg er mere fortrolig med det. Dér kan kunden få fejlene præsenteret i listeform og kan så selv vælge, hvad der skal rettes.
Hvad skal den slags koste, når man er ny på markedet?
Det skal afspejle den værdi, du tilfører kunden på en måde, så både du og kunden bliver glade.
Prisen skal for mig at se ikke afhænge af, hvor ny du er på markedet, når blot du tilfører værdi. Tror du, du tilfører mindre værdi, så længe du er ny? Hvornår er værdien i givet fald nået i top?
Prøv at lave nogle testsider for dig selv og find ud af, hvor lang tid, du skal bruge på det. Find så ud af, hvad du vil tjene pr. time. Resten er et simpelt divisionsstykke. Hvis den pris, der kommer ud af det bliver urimeligt høj, har dit koncept et problem. Hvis den bliver ufatteligt lav, kan du sætte den lidt højere og tjene lidt mere.
- og det er det nærmeste, vi kommer på et tal :-)
mvh Hans