Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil på tyske plader

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hoffmeyer,

Jeg har måske ikke udtrykt det klart nok. Jeg har ganske rigtigt både firmaer i DK og Tyskland, men har registreret adresse i Danmark. Ellers var der jo ingen problemer med at få billig bil :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 10:45
Yes yes, så forstår jeg det ;-)
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 14:39
Nu ryster jeg liv i tråden igen
Hvis en dansk virksomhed som jeg er anpartshaver i ejer en bil på tyske plader og jeg kører på kundebesøg i samme bil udenfor DK, så er der vel ingen skattemæssige problemer forbundet med det ?

Tilmeldt 5. Jun 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:49
Er der nogle af Jer kloge hoveder der kan give mig et raad. Jeg bor I england hvor jeg har en soelle gammel Vauxhall Astra fra 1996 - den kostede ingenting herovre - 600£ og min kone vil gerne have den med til Danmark.

Foerste spoergsmaal p- naar vi er paa ferie i DK droener vi rundt I min engelske Touran - der er aldrig nogen der har spurgt hvorfor - hvordan finder de egenligt ud af det - og kan I virkeligheden ikke sige at det er ens engelske venindes, man har laant den og skal tilbage med den i naeste uge?

Ok, det er nok en anelse kreativt, men hvordan F..... holder de styr paa det?

Naeste spoergsmaal - hvordan regner de ud hvad det koster at faa den indregistreret i Danmark? Nogle erfaringer?

Mvh. Jakob

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:13
Dato: 06-06-2007 16:49:05
Forfatter: LE FEVRE

Foerste spoergsmaal p- naar vi er paa ferie i DK droener vi rundt I min engelske Touran - der er aldrig nogen der har spurgt hvorfor - hvordan finder de egenligt ud af det - og kan I virkeligheden ikke sige at det er ens engelske venindes, man har laant den og skal tilbage med den i naeste uge?

Ok, det er nok en anelse kreativt, men hvordan F..... holder de styr paa det?

Hvis du har bopæl i Danmark og kører i en udenlandsk indregistreret bil, så er det ligemeget om det er 10 minutter eller 3 uger, du får lov at betale registreringsafgiften af den, samt en bøde på tilsvarende beløb.
Du må som dansker med bopæl i Danmark ikke føre en udenlandsk indregistreret bil i Danmark.

Dato: 06-06-2007 16:49:05
Forfatter: LE FEVRE

Naeste spoergsmaal - hvordan regner de ud hvad det koster at faa den indregistreret i Danmark? Nogle erfaringer?

Angående beregning af afgift vil afgiften, kan du se tidligere vurderinger her: http://modep.toldskat.dk/

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 23:59
Er der nogen der ved om det stadig er sådan, at hvis man har boet et år eller mere i udlandet så kan man afgiftfrit tage sin brugte bil med sig hjem til Danmark når man flytter hjem igen?

Hvis det stadig er sådan, så må det vel være en fordel at købe så stor og dyr en bil som man overhovdet har råd til :-)

Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:32
Hej, nej sådan er det ikke.

Du kan, såfremt du har boet udenfor EU i mere end et år, og ejet en bil i samme periode - tage denne med som flyttegods uden at betale told og moms, som du ellers skal med varer udenfor EU. Men så må du ikke sælge bilen igen, før efter et år. Hvis det er indenfor EU, er der ingen Told og moms på bilen - kun registreringsafgiften. Den slipper du desværre ikke udenom...

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)