Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til logodesign

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Du ønsker formentlig at signalere vækst ved at have "plantet et træ" i dit logo.
Det er et fint symbol.
Hvis det er det symbol, du ønsker at arbejde med, bør du have rødderne med - ellers kan træet jo ikke gro.

Med min lidt mangelfulde botaniske indsigt, kan jeg ikke lige se, hvilket træ, der er tale om, men jeg ville vælge et solidt dansk træ for at signalere soliditet. Helst et egetræ, men det har desværre ikke så god en i-form. Så en birk eller en osptammet lind ville være god.
Lad bare stammen udgøre hele i-et - det virke meget unaturligt, at det lige i pludselig skyder en krone.
Du har plads til noget af kronen nede i niveau med D'ets øverste bue. Det vil give mere sammenhæg mellem træet og resten af teksten. På samme måde kan du få plads til roden i D'ets nederste bue som på dit eget logo2. Det er rigtig harmonisk, at logoet har fast underkant - som i dit logo2.

Hvis du kan lide malerklatten på hjemmesiden, synes jeg, du skal holde dig til et sorthvidt logo.

mvh Hans

Tilmeldt 11. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:34

Træer, blade = vækst. Det er meget rigtigt, men det virker lidt for søgt. Sammenhængen mellem logo og firmanavnet Dinesen Koncept og Invest er ikke indlysende for enhver. Et logo bør nemt kunne afkodes, eller også skal det grafiske element i logoet være mere subtilt og mere grafisk illustreret. Der er for meget clipart over det træ.

Futura fonten er måske lige lidt for mainstream til en logotype efter min smag.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 09:52

Ja, naturligvis symboliserer træer og blade vækst. MEN; hvor i teksten på hjemmesiden står der noget som helst med vækst? Tværtimod forstår jeg konceptet, som ekstern projektstyring. Det kan godt være at det implicit skal give vækst til en virksomhed, men der er ingen sammenhæng mellem DIKIONs koncept og blade, træer eller andre vækstsymboler i logoet...

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:04

Anders Ager:
hvor i teksten på hjemmesiden står der noget som helst med vækst

Jeg tog det lidt for givet, at man er interesseret i vækst, når man involverer sig økonomisk i andres projekter.

I øvrigt skriver den gode Dinesen jo, at han endnu ikke har haft en tekstforfatter på sagen.

mvh Hans

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 10:24

Prikker signalerer dynamik og bevægelse, så det er rette elementer at have for en sådan virksomhed, men lad dem lave et forslag i duotone, da farverne stjæler opmærksomheden fra teksten.

CO2 neutral logo J signalværdi at have fokus på tidens samfundsværdi, finder jeg udmærket, måske en anelse overspillet i den størrelse hmmmmm

Fra København
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 12:01

Først og fremmest skal I have tak for alle jeres input.
De bliver alle taget til overvejelse og drøftet med bureauet.

Jeg har indtil nu ikke haft hjemmeside, netop fordi det er svært at forstå mit produkt og kvaliteten heraf uden at møde mig. Derudover mangler jeg bestemt ikke kunder, hvorfor brandingen ikke har som hovedformål at skaffe flere henvendelser. Det er derimod bestemt som et led i markedsføringen, der er lagt for virksomheden, at vores eksistens gerne må blive alment kendt, og i den forbindelse betragtes en hjemmeside som uundværlig.

Jeg lever af at skabe vækst for både virksomheder og projekter, så jeg var egentlig glad for træets symbolik. Især fordi det er lidt anderledes, i forhold til hvad jeg før har set. De grønne blade jeg selv har foreslået, synes jeg er pæne, men lidt for Nestea-agtige ;)
Mit eneste problem med træet, er at jeg synes det kan være lidt svært at få gjort til en harmonisk og naturlig del af logoet.

Hvad angår de farveprangende klatter, blev de valgt som et positivt og kreativt fylde på siden, hvilket vi mente, der var plads til, fordi siden ellers er så enkel og sort/hvid. Dog er logoet naturligvis tilknyttet virksomheden i langt større omfang end baggrundselementerne på hjemmesiden, og det er derfor ikke logoet, der skal tilpasses malingklatterne, men derimod omvendt.

Jeg vil som sagt evaluere alle jeres kommentarer med reklamebureauet, og tager med glæde imod endnu flere gode idéer.

/Mads Dinesen
madsdinesen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06

Hej Mads,

Personligt synes jeg at logoet med bladende er det bedste efter min smag.

Angående tekstforfatning vil jeg gerne anbefale Louise Lamberth, hun har også skrevet tekster til mig, og jeg har været ovenud tilfreds med hendes arbejde. Send hende en mail på: louiselamberth@sol.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)