Er der nogen der ved om et firma A må tage imod betaling for firmaet B's produkter/services?
I praksis ville det betyde at firmaet B sælger en vare til en kunde, hvorefter A sender en regning udstedt i B's navn, dog med A's kontonummer, hvorefter A registrerer hvorvidt der er betalt, og herefter sender pengene videre til B?
For så at gøre det endnu sjovere, må man lave samme trick med betalingskort? Altså at A har en PBS indløsningsaftale, og tager i mod betaling for B's fakturaer gennem A's betalingsløsning?
Det var ikke kun betalingsaftalen jeg tænkte på, men det ville være fint nok at få med.
Bygherren udfører vel også et stykke arbejde, jeg forestiller mig at det ene firma udelukkende skal fakturere og styre rykkere osv, de skal ikke levere en service til kunden, blot til det firmaet B, så de slipper for at bøvle med regninger, registrering af betalinger osv.
For så at gøre det endnu sjovere, må man lave samme trick med betalingskort? Altså at A har en PBS indløsningsaftale, og tager i mod betaling for B's fakturaer gennem A's betalingsløsning?
Det kommer meget an på forbindelsen mellem firma A & B. Er der ingen direkte forbindelse går den ik, da en kunde skal kunne se hvem de handler med, og det er reelt ik tilfældet. Men så kunne A jo reelt bare sælge produktet, og B faturere A efterfølgende...
Ok, men man kan vel godt gøre således at A teknisk set sender fakturaen med A's kontonummer, men at det er i B's navn? Således at A kan registrere betalingen, og herefter sende den videre til B?
Jeg er dog klar over at det ikke kan lade sig gøre med PBS efterhånden.