Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tage imod betaling for et andet firma?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der ved om et firma A må tage imod betaling for firmaet B's produkter/services?

I praksis ville det betyde at firmaet B sælger en vare til en kunde, hvorefter A sender en regning udstedt i B's navn, dog med A's kontonummer, hvorefter A registrerer hvorvidt der er betalt, og herefter sender pengene videre til B?

For så at gøre det endnu sjovere, må man lave samme trick med betalingskort? Altså at A har en PBS indløsningsaftale, og tager i mod betaling for B's fakturaer gennem A's betalingsløsning?

Håber ikke det blev for teknisk :D

På forhånd tak

Kristian Øllegaard

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:39

Hej!

Hvis det er indenfor en koncern, kan transkationerne vel bare reguleres via en intern mellemregning!

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 5. Apr 08
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 17:50

Hvad så hvis det er to forskellige firmaer, muligvis med forskellig ejerkreds?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:53

Hvorfor har i ikke bare hver jeres betalingsaftale ??.

Er der ikke noget med at ved et byggeri er det bygherren der får alle pengene og skal betale alle firmaerne under ?? murer, tømre og malere..

Så er det jo også en der får pengene, men andre der udfører arbejdet..

Ved ikke om jeg har forstået det ret.

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 17:57

Mener at PBS har sikret sig imod dette da dette ellers kunne ødelægge deres forretningsgrundlag i forhold til nethandel...

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 5. Apr 08
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 17:59

Det var ikke kun betalingsaftalen jeg tænkte på, men det ville være fint nok at få med.

Bygherren udfører vel også et stykke arbejde, jeg forestiller mig at det ene firma udelukkende skal fakturere og styre rykkere osv, de skal ikke levere en service til kunden, blot til det firmaet B, så de slipper for at bøvle med regninger, registrering af betalinger osv.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:00

Kristian Øllegaard:

For så at gøre det endnu sjovere, må man lave samme trick med betalingskort? Altså at A har en PBS indløsningsaftale, og tager i mod betaling for B's fakturaer gennem A's betalingsløsning?

Det kommer meget an på forbindelsen mellem firma A & B. Er der ingen direkte forbindelse går den ik, da en kunde skal kunne se hvem de handler med, og det er reelt ik tilfældet. Men så kunne A jo reelt bare sælge produktet, og B faturere A efterfølgende...

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 5. Apr 08
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 18:20

Ok, men man kan vel godt gøre således at A teknisk set sender fakturaen med A's kontonummer, men at det er i B's navn? Således at A kan registrere betalingen, og herefter sende den videre til B?

Jeg er dog klar over at det ikke kan lade sig gøre med PBS efterhånden.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:21

Man kan vel organisere det som en form for factoring... Huh?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)