|
Jeg har også gennemført en uddannelse som ingeniør, men er slet ikke i tvivl om, at hvis jeg ikke havde haft denne uddannelse, så havde jeg klaret mig alligevel. Selvfølgelig er der nogle muligheder som har været meget nemmere at gå til fordi de mennesker jeg har kommunikeret med kender til mine kompetencer som ingeniør, og det er derfor meget nemmere at opnå en troværdighed. Det er ikke nødvendigt at argumentere så meget for sine kompetencer, som hvis man er helt uden uddannelse. Det gælder især i samarbejdet med banker eller investorer. I min verden er en person med den rigtige indstilling og gå-på-mod mere værd end en umotiveret og veluddannet person. Desværre er der mange mennesker (især på det traditionelle arbejdsmarked), som ikke ser det på samme måde. I sidste ende, så synes jeg, at mine år på universitetet er givet godt ud, vel vidende at der er en masse muligheder som er gået min næse forbi. Jeg fik muligheden for at starte op i Bulgarien som sælger af ferieboliger, men valgte i stedet at færdiggøre min uddannelse til ingeniør. Havde jeg valgt at sælge ferieboliger havde jeg måske tjent mange flere penge end jeg har i dag. Til gengæld fik jeg i stedet muligheden for at starte en virksomhed der leverede ydelser som freelance rådgiver til IBM Danmark. Den mulighed havde jeg aldrig fået uden min baggrund som ingeniør.
|
Martin E. Jensen - InvestorKapital.dk:elvfølgelig er der nogle muligheder som har været meget nemmere at gå til fordi de mennesker jeg har kommunikeret med kender til mine kompetencer som ingeniør, og det er derfor meget nemmere at opnå en troværdighed. Det er ikke nødvendigt at argumentere så meget for sine kompetencer, som hvis man er helt uden uddannelse. Det gælder især i samarbejdet med banker eller investorer.
- Det tror jeg meget gerne på!
Martin E. Jensen - InvestorKapital.dk:I min verden er en person med den rigtige indstilling og gå-på-mod mere værd end en umotiveret og veluddannet person. Desværre er der mange mennesker (især på det traditionelle arbejdsmarked), som ikke ser det på samme måde.
- Ja se, det er nok en udvikling der mangler at ske I dansk kultur.
![]()
Bliv gratis medlem