Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visitkort - hvad betyder de for jer?

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Syntes ikke man sælger ved at stikke folk et visitkort. Smid da bukserne og lave helikopteren, så har du nok halvdelen af de kvindelige passagere på din hjemmeside en time efter

Jeg regner med at hvis du får lyst til at stikke gutten i S-toget dit visitkort, så har i talt om din forretning.

Så det vel bare sige "hop da ind en dag du får tid og lyst på DenStoreStyggeUlv.dk og se hvad vi render rundt og laver"

Er han intresseret så kigger han ind, han bliver ikke mere intresseret i at få stukket et visitkort i hånden. Var det mig du snakkede med ville jeg nok blive mindre ;) ahh det gas, men visitkortet skulle ihvertfal være specielt....... feks et pænt helt blankt et af slagsene...... det kunne godt vække min intresse.

Og du har jo sagt at din side hedder DenStoreStyggeUlv.dk og det navn husker jeg garanteret, samtidig med jeg syntes det du render rundt og laver som du nåede at fortælle om mellem Ballerup og København har været intressant. Hvad kan man forlange mere........ !!! det skulle måske lige være helikopteren :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:31
Dato: 28-11-2006 17:49:31
Forfatter: mk
Jeg ville da blive forbavset hvis de kunne huske min mail eller telefon, for det er normalt ikke noget vi diskutere.
Men de husker mit produkt og det er det som tæller, hvordan de vil finde frem til mig er deres problem, men vil de købe mit produkt, så finder de mig også :-)

Et tænkt eksempel: Jeg møder dig på en messe eller til et eller andet netværksarrangement og du fortæller lystigt om det produkt. Jeg finder det produkt genialt og da jeg kommer hjem, beslutter jeg mig for at ringe til dig, for at få tilsendt en prøve/afgive en bestilling.
Men fordi jeg ikke har dit visitkort må jeg prøve at finde dig på alternativ vis. For mig ville det logiske være at google dit firmanavn eller dit produkt... men hov, så finder jeg pludselig også konkurrenterne og tænk nu hvis de var billigere, bedre eller har en flottere webside...
Et stk. ordre ud af vinduet...

Få dig dog et visitkort!!!

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 12:32
Det jo lige nøjagtig en af pointerne. Var det mig ville jeg elske at have flere valgmuligheder :-)

Ser man det den anden vej fra og efter messen så kontakter de folk mig ikke som jeg nu har haft kontakt med, så må der jo være noget galt med mit produkt i forhold til konkurrenten, og så der jo kun et at gøre, gøre det bedre som konkurrenten gør bedre end mig :-)

Jeg er glad for at have muligheder, det skulle alle være ;.)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:44
Kan ikke lade være med at drille dig lidt nu mk, sys ikke din argumentation holder hel

Så når en kunde ringer til dig spørger du så også lige...."har du undersøgt markedet?" Så alle kunder får lov at vælge selv?

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 12:49
Nej selvfølgelig ikke. Jeg vil tro hvis en kunde ringer til mig så det fordi han er intresseret i netop mit produkt.

Som jeg sagde jeg har skuffen fyldt med visitkort, men ville da være skarn hvis jeg ikke lige tjekkede ud hvad der var af andre spillere på market.

Men det kan da godt være at nogle kan sælge igennem et visitkort, i min verden er det bare helt væk :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 14:18
Har lige en lille afsluttende bemærkning i denne tråd, fra min side af. En historie fra den virkelige verden og en historie som jeg håber kan give lidt kreativ tænkning til folket, når i står og skal vurdere om i skal have visitkort, eller om i skal gribe det an på en anden måde.

Kan ikke huske om jeg har fyrret den af før herinde, men så får i den igen.

En kvinde i 80erne engang som var uddannet pædagog og havde arbejdet med det i nogle år, var blevet lidt træt at det og ville enlig gerne prøve noget nyt. Hun kunne enlig godt tænke sig at prøve at arbejde i reklame branchen, men hun vidste enlig ikke noget om branchen. Men hun beslutter sig for at prøve.

Efter hun havde tænkt lidt, kunne hun godt se at en almindelig ansøgning nok ikke ville vække nogens intresse, for referancerne var enlig rimelig ringe til sådan et job.

En dag går hun ind på det førende reklame bureau, ligger sin hjerne på skrænken og går igen.

3 dage efter vender hun tilbage og beder om at få sin hjerne igen.

Hun fik jobbet.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:07
Mine visitkort er meget simple,, jeg har fået trykt dem ved partnerprint(.dk) som jeg kun kan anbefale, han har trykt mange visitkort for mig igennem tiden og jeg har altid været tilfreds, jeg lavede engang en skitse af mit visitkort i gimp med mit dengang meget simple logo som han tegnede op i vektor grafik til mig for 75kr. Jeg siger ikke det er noget han altid gør men han har en god fleksibilitet og hjælper sine kunder.

Han trykker dem på noget kraftigt papir, 260gr''s det er billigt og farverne er knivskarpe. Til sammenligning fik jeg tilbage i 2004 et visitkort af min dengang nyansatte bankrådgiver, så hendes visitkort har altså været helt nye, jeg lagde det ned i min skuffe og fandt det frem cirka et år efter og kunne ikke læse et ord af hvad der stod, enkelte bogstaver var faldet af og de andre var så falmede at kortet var ubrugeligt. Ved ikke hvilken visitkort løsning danske bank bruger men jeg ved at parterprints er bedre, jeg ar haft visitkort liggende i min jakkelomme i flere måneder(når f.eks. en habbit har hænt på bøjle uden at være brugt i en længere periode) og så afleveret dem til kunder og de har set så gode ud som nye.

Mine visitkort er designet som følge:

a: Firmaet navn / logo, logoet er en grafisk præsentation af mit firmanavn, der står "MC Solutions" hvor MC præger 2 sider af en kube der som top har en pil der peger opad som skal signalere vækst, kuben skal signalere hele løsninger. Se evt. logo på http://mc-solutions.dk

b: Der står centralt på kortet firmaets hovednummer og firmaets hoved email adresse samt hjemmeside adresse.

c: Der står i bunden mit direkte nummer, email og mig navn.

d: Under logoet står der "Specialhosting,Udvikling, Sikkerhed, Unix og Analyser"

Kortet fortæller hurtigt hvad vi laver, hvordan man får fat i firmaet samt hvordan man får fat i den medarbejder man har fået kortet af. Jeg finder det meget effektivt og har fået meget ros for det.

Jeg har valgt en professionel corporate identity fordi jeg fra flere kunder fik at vide at min virksomhed blev valgt fra på grund af den amatør agtige hjemmeside, teknikerne var godt klar over at mine løsninger var de bedste og at de anbefalte mig, men ledelse, slutbruger, etc. mente ikke virksomheden var seriøs uden et ordentligt logo og en pæn hjemmeside, så det fik jeg lavet og nu tror slutbrugerne ligeså meget på vores kompetence som vores direkte kunder.

Så jeg kan altså kun anbefale at få lavet et simpelt visitkort, og jeg vil gerne anbefale partnerprint.dk som leverandør. Jeg må dog indrømme at jeg er på nippet til at prøve Jespers Finske visitkort næste gang, men jeg har som en anden her i tråden nævnte, "lige" 1000 af dem her at komme af med først.  Dette skyldes dog ikke at partnerprint ikke leverer mindre jobs (de trykker helt ned til 100kort) men blot at jeg bestilte 1000 for at have nok.

Og ja forresten...så har jeg med vilje ikke trykt adresse på for mens jeg har haft det kort har jeg flyttet 3 gange, først fra Skive til Horsens, siden fra Horsens til Viborg og nu igen fra Viborg til Crewe i England og derefter tilbage til Skive igen. Så det ville være omsonst for mig at have adresse på.

Nå...håber noget af alt mit ævl kunne bruges til noget :)

-- mikkel christensen

Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Nye visitkort - så enkelt og billigt kan det være!

Du har hørt om det - måske endda oplevet det. En ny kollega er kommet til – eller én har fået nyt mobilnummer – og visitkortet er bare for længe undervejs. Eller korrekturen nåede ikke frem til rette vedkommende. Kilde til irritation – og helt ærligt, hvor svært kan det være? 

Vi bruger Cool Gray's "Visitkort Online". Her oprettes layoutet på Cool Gray's server. Når behovet for nye visitkort opstår, logger du dig blot på og indtaster dine nye data i felterne i jeres eget bestillingsmodul og man ser en korrektur med det samme – så nemt kan det være. 

Kvaliteten af visitkortet er rigtig trykkvalitet – offset på 300 g Galerie Art Silk med mulighed for 4 farver på både for- og bagside – lakeret med mat vandlak, der giver en både smuk og holdbar overflade, så der ikke er afsmitning, hvis de ligger for længe i lommen eller tasken...

Så enkelt er det ...!

Leveringstid og pris? Når man er "på": Bestil onsdag – levering fredag. 300 stk. for kun 490,- kr. Se mere på www.coolgray.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 23:07

Jeg bruger selv Vistaprint og er meget glad for det. Men... jeg ville aldrig vælget et af deres standard kort. Jeg har valgt et fedt foto på forsiden, som illustrere vores produkter - sammen med virksomhedsinformationer naturligvis. På bagsiden har jeg tilføjet en kalender - sammen med webshop adressen. Et visitkort skal have en gemmeværdi for modtageren og en kalender er en brugbar ide (i min branche), selvom jeg godt kan lide både isskraberen og øloplukkeren (genialt, men sikkert hundedyr)

Hvis en sælger giver mig et standardkort fra Vistaprint med en reklame på bagsiden, mister jeg totalt interessen både for ham og produktet (beklager!) Det reklamere mere for Vistaprint end for den pågældende sælger. Den reklame kan man dog betale sig fri af.

Tænk over hvem du henvender dig til. Det kan både blive for billigt såvel som for blæret. Begge dele kan koste kunder, hvis du ikke kender din modtager.

Mange hilsner Miriam

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 12:05

Vi får rigtigt tit visitkort fra div. kunder m.m. og for at sige det som det er, plejer jeg at sige pænt tak og arkivere dem i skraldespanden..
Kundernes adresse osv. står alligevel i computeren.

De eneste kort jeg gemmer er dem, hvor jeg kan komme til at skulle bruge en bestemt oplysning, fx direkte mobilnummer til en leverandørs sælger, navnet på vores kontaktperson hos leverandøren, en mailadresse til en jeg har lovet at sende et tilbud til og lign. Jeg gemmer kun kort fra fx dem der laver service på vores truck eller andre nuværende leverandører, ikke fra sælgere på messestande og lign.

Det betyder ikke noget for mig, hvordan kortet ser ud.. det vigtigste for mig er, at det passer ind i en mappe vi har til at sætte dem i, dvs. det må ikke være for tykt eller større end normalt, for så kan det ikke være i mappen.

Jeg deler selv ud af mine kort på messer og lign., men jeg satser på, at det er mit yderst charmerende væsen folk lægger mærke til og ikke tykkelsen af mit visitkort ;-)

..det eneste visitkort jeg har set, som jeg har bidt mærke i længe efter, var for et reklamebureau der hed noget i stil med første-hjælps-marketing og havde et kort der var lavet som et sygesikringsbevis/falckkort-agtigt.. Det gav god mening i forhold til deres navn.
Vores egne visitkort er egentligt ikke super kønne, men de er lavet, så det skal ligne et stykke bølgepap, da vi bl.a. sælger papkasser. 

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)