Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmanavn ??????????

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Vendelboe Hagensen:

Hej Lars,

Navne er en hård øvelse, for der er en masse fravalg, man er nød til at gøre. Jeg har arbejdet med reklamer i mange år, og nogle af mine erfaringer med at finde på navne, kan du se her: www.amino.dk/forums/t/51928.aspx. Der er måske noget, som kan sende dig videre.

Det korte svar på dit spørgsmål, er måske et råd om at kigge på den positive ydelse, du giver folk. "Klimatester" har noget af det (der kommer så nogle fravalg), men måske skal du endnu højere op i helikopteren og tale om noget som "Sundthus"?

Lav en lang liste med alle navnene, streg ud, kombiner osv. Det er en lang proces, før det føles rigtigt. YouSee var nr. 302 på listen, desværre kan jeg ikke sige, at det var mit forslag…

Held og lykke med det

Jacob

 

 

Hmm - det gjorde det ikke nemmere :-)  men en del flere betragtninger end jeg havde regnet med, tak for en god hjælp.

 

Lars

Fra Herning
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

FRIIS INVEST:

Guldborg Termoteknik.

- Vi er guld værd..

 

 

God og lige til Højrebenet, har ikke lige selv tænkt på den - men hvis jeg prøver at kikke på den som kunde: ligger firmaet så i Guldborg? laver vi termografi eller tekniske løsninger for at kunne holde på kulde / varme?

Fordømt - det er svært!

Lars

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

det handler jo alt sammen om markedsføring..

Når de først ser din reklame i aviser skal du skille dig ud og så ved alle hvem du er og du hedder det og ik at det er en by du kommer fra..

 

Fra Dragør
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

jo, enig markedsføring er vigtig, og har man pengene til et ordentlig medietryk, hvor man kan få forklaret, hvad navnet dækker over, så er det intet problem. Tag IKEA, BILKA eller ILVA, det er navne, som ikke siger noget, men megen markedsføring har lært os, hvad de handler med.

Har man nu ikke midlerne til at forklare, hvad det navn dækker over, så kan man gøre sig selv den tjeneste at vælge noget, der er mere forklarende. Og det er forslaget med Guldborg stadig, synes jeg. Diskussionen er så måske, om det er rigtige, det forklarer. Bor du Lars i den anden ende af landet, er det måske ikke et problem, eller underskriver du alt dit materiale med dit navn, kan du også komme rundt om det på den måde. Det væsentlige er, hvad du vil helt præcist vil sige til folk med dit navn. Det må du nok først lige klarlægge, beklager!

Og hvad hedder din branche i øvrigt? 

mvh

Jacob

 

 

Vil du ha' flere kunder til dit outlet? Eller bare gode outlet tilbud? Prøv www.outletters.dk

Vil du hellere have råd til og om markedsføring, så kig ind på www.Ordkontoret.dk

Fra Herning
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Vendelboe Hagensen:

jo, enig markedsføring er vigtig, og har man pengene .............

Og hvad hedder din branche i øvrigt? 

mvh

Jacob

Hmm- den strækker sig vel egentlig over flere,

Bygge: Termografi, huseftersyn.

Industri: Termografi, el-installationer kontrol og eftersyn.

Vand og miljø: kontrol og eftersyn.

Da min service rækker udover termografi, med test for skimmel og fugt, test for isoleringsfejl, måling / beregning af varmetab samt vand kontrol, så syntes jeg egentlig ikke at firmanavnet skal "låses" på termografi - delen!

Hvis jeg havde uanet midler til markedsførring, kunne jeg vælge et "fjolle" navn og få det brandtet, men her er netop sagens kærne, som de fleste nystartede selvstændige er der absolut ingen penge at gørre godt med!!

Lars

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Jeg tror alle har haft samme problem som dig. Hvilket navn skal man vælge.... Intet er godt nok fordi man tænker: Jamen det skal være godt, også om en måned, og om et år...

Blot husk på at hvad du hedder stort set ligegyldigt. Forstår du Branding er hvad du hedder ligegyldigt.

Du kan vælge at lave et Ikke-generisk navn, som Omio. Få det overstået, og lav det du er god til. Folk skal nok kende dig, selvom du hedder Omio, hvis du leverer en god service og et godt produkt.

Problemet med generiske navne, som Termo-butikken el. lign er, at du får svært ved at udvide dit sortiment. Hold dig til ikke-generiske navne hvis du vil lave LIDT mere...

- og så er det nok ikke en god idé at bruge forkortelsen LG (Lars Guldborg), da LG er et kendt telefonbrand. Det giver sikkert negativ synergi. (Så en poste en masse forslag med LG i navnet).

Held og lykke med det! Jeg synes ikke du skal lægge så meget vægt på dit navn, men brandingen og produktet.

Dbh. Yngvi

Fra Herning
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal i alle have for jeres engament og gode råd.

Jeg har pt. valgt "Guldborgs termoteknik" i første omgang som en "arbejds titel", men jeg hører meget gerne hvis der er en eller flere der skulle dukke op med et genial navn.

 

LG

Fra Herning
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Yngvi K.:

- og så er det nok ikke en god idé at bruge forkortelsen LG (Lars Guldborg), da LG er et kendt telefonbrand. Det giver sikkert negativ synergi. (Så en poste en masse forslag med LG i navnet).

Held og lykke med det! Jeg synes ikke du skal lægge så meget vægt på dit navn, men brandingen og produktet.

Nå ja - der er jo en "lille" Koiansk elektronik virksomhed der i 1947 tillod sig den frækhed at stjæle mine initialer Big Smile

If you cant beat them, buy them! Big SmileCrying

 

Lars

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

TermoPartner

TermoConsult

TermoTeknik

 

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

ThermoPartner 

ThermoConsult

ThermoTechnic

 

Synes Thermo fungerer bedst med h i sig, men ellers kan du også bruge ovenstående i "dansk" version :-)  

 

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)