Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At donere en procentdel af salget til en god sag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal snart ud med første bog på mit forlag. Jeg har længe leget med tanken om at donere et vist beløb pr. solgt bog til en god sag. Det er ikke fordi jeg regner med at det vil gøre at jeg sælger mange flere bøger (det ville dog naturligvis være velkomment), men fordi det er en sag der er vigtig for mig, og som i en vis udstrækning har tilknytning til det emne bogen handler om. Det er en sag som jeg både personligt og professionelt ikke vil have spor imod at blive sat i sammenhæng med, men jeg er ikke sikker på at der forholder sig ligesådan den anden vej. Jeg er klar over at det er noget jeg naturligvis skal afklare med den forening det drejer sig om, så det er ikke direkte det jeg ønsker tilbagemeldinger på her. Jeg kunne bare godt tænke mig at høre om andre har erfaringer med noget lignende. Er der noget jeg skal være opmærksom på? Fordele? Ulemper?

~
Anja

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:23
Det er ikke direkte sammenlignenligt, men vi gør noget lignende.

Vi sælger en del løsninger der er baseret på Open Source software, og hver gang vi har solgt en løsning hvor Open Source er en del af løsningen giver 3% af projektbeløbet til den organisation som løbende udvikler på softwaren.

Det giver utrolig god feedback fra udviklere, og andre der er tilknytte samme Open Source projekt. Samtidigt har det resulteret i en del flere kunder vi har fået (kunder som vi ellers ikke ville have fået), da organisationen henviser dem til os. Vi bidrager dog også selv til udviklingen af softwaren selv, så vi bidrager på flere fronter.

Side gevinsten er den goodwill det giver.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 23:21
Dato: 09-09-2006 13:37:47
Forfatter:AnjaKL

Det er en sag som jeg både personligt og professionelt ikke vil have spor imod at blive sat i sammenhæng med, men jeg er ikke sikker på at der forholder sig ligesådan den anden vej.

Nå, det gjorde det så heller ikke. Jeg har fået et pænt afslag fra dem i dag.

Anja

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 23:35
Dato: 12-09-2006 23:21:01 Forfatter: AnjaKL
Dato: 09-09-2006 13:37:47 Forfatter:AnjaKL
Det er en sag som jeg både personligt og professionelt ikke vil have spor imod at blive sat i sammenhæng med, men jeg er ikke sikker på at der forholder sig ligesådan den anden vej.

Nå, det gjorde det så heller ikke. Jeg har fået et pænt afslag fra dem i dag.
Anja

De må have penge nok :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 23:46
Dato: 12-09-2006 23:35:29 Forfatter: Dimitri Hardorff

Hej Aminoer

Det kunne også skyldes at der er for mange der misbruger situationen. Der er trods alt mange produkter der forsøges solgt via "vi giver x kr til red dit og dat per produkt der sælges" Og ind imellem viser det sig så at administrationsgebyret fra sælger, æder hele det givne beløb op.

Jeg tror man skal allierere sig med organisationer som www.engodsag.dk , de ved ret meget om hvordan man håndterer sådan en sag meget professionelt.

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 07:56
Dato: 12-09-2006 23:35:29
Forfatter: Dimitri Hardorff

Mnej, det har de nu ikke, men jeg forstår dem egentlig godt og var også forberedt på at de ikke ønskede at blive sat i forbindelse med de bøger mit forlag vil udgive. Der kunne opstå en form for "religionskrig", og det ville jo ikke være gavnligt for sagen. Men så må jeg jo bare støtte dem anonymt (eller privat, hvilket jeg allerede gør).

Anja
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)