Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

google-placering svinger meget

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er en af dem, som er heldige at ligge nr. 1 på børnetøj en gang imellem. Men lige netop med dette ord svinger vi ufatteligt meget - fra side 1 til side 4. Hvordan kan det være, at der er så voldsom svingningerne fra dag til dag - ja nogen gange fra time til time.

Vi har haft en pagerank 4, men efter vi har fået lavet ny webshop, har vi en pagerank 0. Regner med at den stiger igen snart, men kan man selv gøre andet end at lave linkbuilding for at få den op igen.

Venlig hilsen

Louise Berg

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:10

Du burde nok have fået nogle 301 redirects fra de gamle "url'er" til de nye så du kunne beholde din pagerank og Google Juice. Nu skal du til at bygge det op fra bunden igen.

Tilmeldt 27. Sep 08
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 20:12

jeg ved desværre ikke, hvad 301 redirects er, og er det ikke også for sent nu?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:32

Sorry Smile

Læs evt. mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/URL_redirection

Det er en proces hvor du fortæller besøgende (og Google) at en side fx: www.mitdomæne.dk/product.php?id=123 nu er flyttet til mitdomæne.dk/sporty-bukser-medium.html

Dette gør at Google kan se at du har flyttet indholdet permanent til en anden adresse. På denne måde bevarer de ny sider de gamles Pagerank.

Jeg er desværre ikke SEO ekspert (som det lader til alle andre er herinde Stick out tongue) så jeg kan ikke fortælle dig om det er for sent at iværksætte dette. Hvor lang tid er det siden du flyttede til den nye shop (med dertil hørende nye url struktur)?

Tilmeldt 27. Sep 08
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 20:42

Hej

Det var 1. juli, så det er ved at være et par måneder siden. Det er umiddelbart heller ikke gået ud over vores google placeringer, at pageranken er faldet, med undtagelse på børnetøj, hvor vi svinger mellem side 1 og side 4. Men ellers ligger vi godt SEOs-mæssigt.

Jeg har været inde og læse om redirect 301, men jeg tror ikke, at det kan lade sig gøre på nuværende tidspunkt.

Vi kører bare det hårde kurs igen med linkbuilding. :-)

Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:23

Det kan godt lade sig gøre at lave 301 redirect på nuværende tidspunkt - man placere bare en .htaccess fil i roden af webhotellet, med de forskellige redirects man ønsker. Hvor meget gavn disse 301 redirect vil medføre på nuværende tidspunkt kan diskuteres.

Svendborg Webdesign - Design, programmering og søgemaskineoptimering.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55

Hej,

Har selv forsøgt med 301 redirect, men jeg fik ingen effekt af det. Jeg er heller ingen SEO ekspert, men fik mig læst frem til at jeg derved kunne bevarer min ranking på Google. Men da jeg ændrede mit domæne, røg jeg fra side 1 i Google til side 10. Jeg mener at det skyldes at indholdet på siden ændrede sig betydeligt fra tidligere domæne, idet jeg fik redesignet hjemmesiden. Så hvis Louise også har ændret indholdet, kan en redirect formodentlig ikke bruges. Men jeg ved desværre ikke nok om det alene var årsagen. Det ville være fint med indspark fra nogle eksperter.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:02

Hvis der er indgående links til de gamle URL, er det ikke for sent at sætte 301 redirects op. Slet ikke! Milledille: Det bør din shopleverandør kunne klare - du skal ikke rode med det, hvis du ikke har helt styr på det. Og du skal bestemt heller ikke lade din hsopleverandør gøre det, hvis de ikke har styr på det. Det undrer mig, at den/de, der har forestået skiftet af platform for dig, ikke har sørget for det?

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 23:09

Haydar Ucar:

Hej,

Har selv forsøgt med 301 redirect, men jeg fik ingen effekt af det. Jeg er heller ingen SEO ekspert, men fik mig læst frem til at jeg derved kunne bevarer min ranking på Google. Men da jeg ændrede mit domæne, røg jeg fra side 1 i Google til side 10. Jeg mener at det skyldes at indholdet på siden ændrede sig betydeligt fra tidligere domæne, idet jeg fik redesignet hjemmesiden. Så hvis Louise også har ændret indholdet, kan en redirect formodentlig ikke bruges. Men jeg ved desværre ikke nok om det alene var årsagen. Det ville være fint med indspark fra nogle eksperter.

Du kan ikke "tage" dine placeringer fra én side til en anden med en masse 301 redirects. Det man går efter, når man opsætter disse er at få sendt noget af linkjuicen / linkbuildingen videre til den nye side. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)