Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kinesiske klon mobiler?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Juul Frederiksen:

Jeg vil bestemt ikke anbefale at begynde at importere "kopi" ting hjem fra Kina. Medmindre man har styr på hvad man laver.

Sidste vinter bestilte mig og min fætter to af de meget populære Canda Goose Snow Mantra jakker hjem fra Kina, som selvfølgelig var falske. De blev snuppet i tolden og sendt videre til Canada Goose advokater her i Danmark. Vi fik et erstatnings krav på 10.000 kr, men efter jeg havde fat i min egen advokat kom vi kun af med 1000 kr i alt, for at få jakkerne ødelagt.

Så man skal passe på når man bestiller falske ting hjem ude fra Kina!

Nu er det ikke et område jeg er ekspert på, men umiddelbart mener jeg der er en stor forskel på vores sager. Du bestilte mærkevare, som viste sig var falsk. Producenten/sælgeren havde brugt et registreret varemærke uden at have rettighederne. De telefoner jeg har set er ikke iPhone branded eller Apple. De ligner blot.

Med mindre de bruger apples styresystem, eller med mindre Apple har patent på designet, så burde der vel ikke være nogen problemer. Men jeg kan sagtens tage fejl.

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

... Og der er no mercy hvis de først bliver taget i tolden... Du hænger personligt på regningen :S

Ja det fandt jeg da ud af da mine ting blev taget i tolden!

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. Abana:

Det er en jungle, og der kommer flere og flere fuskere dreude Wink

Jeg har en dansk kontakt til Kina. De hedder Wiew-tech og sælger LED - skærms løsninger, men kan muligvis godt hjælpe hvis du overvejer at gøre det til en forretning...

Tak Yes Men der er pt ingen planer om at starte import af den slags produkter. Selvom det lyder/virker attraktivt. Der er slet ikke lavet noget research på emnet ud over at jeg har fundet nogle sjove / fede mobiler. Og det holder jo ikke helt til en forretningsplan..........

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Du skal helt klart kende Trademark rettighederne
...................

og det gør jeg på ingen måde............. men såfremt det var noget man skulle igang med, så ville det selvfølgelig kræve assistance fra advokat, lokale kvalitetskontrollører etc.

Men igen............ med mindre producenterne kalder telefonerne for iPhones, eller bruger deres logo etc. så er der vel ikke noget galt? Det er vel tilladt at lave produkter der minder om andres? Det er da i hvert fald set før :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

De telefoner jeg har set er ikke iPhone branded eller Apple. De ligner blot.

Med mindre de bruger apples styresystem, eller med mindre Apple har patent på designet, så burde der vel ikke være nogen problemer.

Spørgsmålet er om de ligner for meget, og om Apple har nogen Copyrigths, Trademarks eller andet som beskytter deres produkter. Jeg ved ik hvor beskyttet et Apple produkt er, og med hvordan det er beskyttet, hvorfor du BØR søge prof hjælp med mindre du har råd til at fejle...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Men igen............ med mindre producenterne kalder telefonerne for iPhones, eller bruger deres logo etc. så er der vel ikke noget galt? Det er vel tilladt at lave produkter der minder om andres? Det er da i hvert fald set før :)

Hvor tæt op af originalen de må ligge ved jeg ik, men du kan være 2000% sikker på at Apple slår hårdt ned ved den mindste mulighed. Alle mangler salg, og dette er en nem måde at hente hurtige penge, til en evt halvsløj pengetank...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Hvor tæt op af originalen de må ligge ved jeg ik, men du kan være 2000% sikker på at Apple slår hårdt ned ved den mindste mulighed. Alle mangler salg, og dette er en nem måde at hente hurtige

Det er da helt sikkert en problemstilling der skal tages op såfremt man gik igang med det. Tak for advarslen :)

Hilsen Morten

p.s. fandt dette billede:

Det ligner da rimelig godt - tror jeg.

Hilsen Morten

Fra Randers
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

hvis der er en som faktisk får købt en eller flere af disse telefoner hjem, ville jeg være meget interesseret i at høre hvordan det går med dem.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

De ligner godt nok meget... Er du sikker på de ik bryder et patent? Har Apple egentlig noget beskyttelse af deres design?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 79
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan skaffe alt fra Kina af terminaler. Har ikke oplevet nogle problemer med T&S, kun med kvaliteten af ternimalerne

Thomas Kaarup

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)