Hej alle sammen Jeg vil gerne betale for en annonce på Adwords, hvor brugeren betaler pr. klik, men jeg vil gerne undgå at blive flået fuldstændig, og at min annonce bliver sat op de mærkeligste steder, som jeg har forstået, nemt kan ske. Jeg planlægger at sætte max pris pr. dag til 50 kr. for en 30 dages periode. Er der nogen af jer, der kan hjælpe mig til - sådan helt konkret - hvad jeg skal undgå, og hvad der er smart at gøre? Jeg har allerede forstået, at indholdsnetværk er en skidt ting, men synes generelt, at Googles supportsystem er meget svært at forstå. Jeg har en coachvirksomhed, der hedder Guldborg Coaching, hvor jeg arbejder både med life-, business- og stresscoaching, så min målgruppe er temmelig bred. |
Indholdsnetværket kan være meget billigere besøgende end dem fra Google. Men det er nok en god idé at slå det fra hvis du er helt ny.
Du skal få Google Analytics op (ved ikke om du har) Men med Google Analytics kan du se hvordan brugeren navigere rundt på din side, og se om den trafik du sender derind egentligt er værd at betale for. Udover det, så skal du sætte conversiontracking op i Adwords, så du kan se om brugeren skaber værdi for dig, og ikke mindst hvilke søgeord som skaber værdi for dig.
- Lad vær med at mål dig selv i antal besøgende og CTR - ingen af de parameter skaber værdi for dig.
Hvis du har planer om at optimerer ugentlig/månedligt så kan jeg anbefale at gå i gang med Adwords Learning Center som indeholder video og quiz.
Men held og lykke med Adwords projektet :)