Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til annonce på Google/Adwords

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg vil gerne betale for en annonce på Adwords, hvor brugeren betaler pr. klik, men jeg vil gerne undgå at blive flået fuldstændig, og at min annonce bliver sat op de mærkeligste steder, som jeg har forstået, nemt kan ske. Jeg planlægger at sætte max pris pr. dag til 50 kr. for en 30 dages periode.

Er der nogen af jer, der kan hjælpe mig til - sådan helt konkret - hvad jeg skal undgå, og hvad der er smart at gøre? Jeg har allerede forstået, at indholdsnetværk er en skidt ting, men synes generelt, at Googles supportsystem er meget svært at forstå.

Jeg har en coachvirksomhed, der hedder Guldborg Coaching, hvor jeg arbejder både med life-, business- og stresscoaching, så min målgruppe er temmelig bred.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 11:46

Indholdsnetværket kan være meget billigere besøgende end dem fra Google. Men det er nok en god idé at slå det fra hvis du er helt ny.

Du skal få Google Analytics op (ved ikke om du har) Men med Google Analytics kan du se hvordan brugeren navigere rundt på din side, og se om den trafik du sender derind egentligt er værd at betale for. Udover det, så skal du sætte conversiontracking op i Adwords, så du kan se om brugeren skaber værdi for dig, og ikke mindst hvilke søgeord som skaber værdi for dig.

- Lad vær med at mål dig selv i antal besøgende og CTR - ingen af de parameter skaber værdi for dig.
Hvis du har planer om at optimerer ugentlig/månedligt så kan jeg anbefale at gå i gang med Adwords Learning Center som indeholder video og quiz.

Men held og lykke med Adwords projektet :)

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Lyngby
Tilmeldt 24. Apr 09
Skrevet kl. 11:57

Mange tak for hjælpen. Kunne du mon forklare lidt om conversiontracking? Jeg må nok erkende, at jeg ikke er helt inde i de der fagord.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 12:43

Det var så lidt.
Du kan læse alt om Conversion Tracking / Konverteringssporing her .
Der står lidt om hvad det er og hvordan du implementerer det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 24. Apr 09
Skrevet kl. 13:10

Det prøver jeg. Tak skal du have.

Fra Vissenbjerg, Fyn
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:07

Ja ville nok sige det samme som frederik. :) ville dog nok sige at 50 kr skal dog nok være mindst så. vil skyde på 50-75 kr kan gøre det så du ligger blandt side 1-2 konstant. har hjulpen en ven de sidste par uger og vi har først for nylig fået ham til at ligge godt. Men igen kommer an på hvor mange i er om lige de katagorier :)

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 21:16

jeg har nu selv sat en adwords kampagne op og salget og forspørgelser er steget markant min branche kræver så (for mig ) at jeg poster ca 4000kr i adwords om måneden, men i og med jeg har en stor konverterings rate af de henvendelser jeg får (målrettet kampagne) så kan jeg tillade mig at bruge ca 100kr pr kunde.

jeg er helt sikkert begyndt at overveje om jeg ikke kan spare en masse penge ved at give opgaven fra mig, fordi jeg er helt sikker  på at kyndige kan få mere ud af mine penge end jeg selv kan, mit kriterium er så bare at jeg selv behodler den viden som jeg betaler for dvs. at når min kampagne er sat op og har kørt et halvt års tid med support, så overtager jeg selv driften af min/e kampagner. din branche er måske ret presset så måske du skulle overveje at få en kyndig til at kigge på det.

mine øjne ser mod køge - www.strategen.dk karsten er simpelthen min favorit pt.

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:18

Christian:

Ja ville nok sige det samme som frederik. :) ville dog nok sige at 50 kr skal dog nok være mindst så. vil skyde på 50-75 kr kan gøre det så du ligger blandt side 1-2 konstant. har hjulpen en ven de sidste par uger og vi har først for nylig fået ham til at ligge godt. Men igen kommer an på hvor mange i er om lige de katagorier :)

Det er en forkert antagelse, at man skal gå efter at ligge på side 1  konstant.. Kig på resultaterne i sidste ende og ikke på, at du ligger "pænt" på to eller tre søgninger. Hvis der fx ikke er nogle der klikker på dine Adwords selvom du ligger i top 5, så er det naturligvis ikke den bedste måde at gøre det på. 

Derudover kan du på ingen måde gå ind og fortælle trådstarter, at hun skal have et dagligt budget på 50 kr eller 75 kr. Du kender ikke noget til trådstarters søgeord, mængde af søgeord, qs mm... 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Lyngby
Tilmeldt 24. Apr 09
Skrevet kl. 09:17

Mange tak for de rigtig gode svar. Jeg kan godt se, hvad I siger, men problemet er selvfølgelig, at jeg lige pt. ikke har midlerne til at gå ud og købe mig til kvalificeret hjælp eller at bruge 100 kr. om dagen på Adwords, men jeg har sat 50 kr. af om dagen. Hvis man laver en Googlesøgning på coaching, så popper der 66.000 emner op, så der er lidt konkurrence. Mine søgeord er alle ord med coaching, og ifølge systemet skulle det give mig 2-9 klik om dagen.

Ville I sige, at det er godt nok med de 50 kr. om dagen ud fra det?

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 09:31

Om budgettet er højt eller lavt er sådan set underordnet.

I og med at dine søgeord er amerikanske "coach/coaching" så er det super vigtigt at du kun har målrettet Danmark. Ellers får du besøgende fra hele verden.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)