Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tryk af lille folder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal have trykt 200 foldere. Det skal være på 250g for alle sider inkl. cover. og så snakker ham der har lavet den noget om at det vil se smart ud hvis coveret er coated med plastic og så noget UV coated hen over noget blå farve der er på coveret.

Folderen er "8 sider" = 4xA4 sider.

Jeg er total på bar bund når vi taler tryk så ser også gerne andre forslag til hvordan det kan trykkes for at blive super lækkert. Men anyway jeg søger altså nogle tilbud på tryk af min folder.  :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 15:27

Hej Martin,

det lyder skam også som en lille lækker sag... Men, ved 200 stk vil jeg anbefale dig at gå efter et digitaltryk med matkachering (som er navnet på det plastic coating du nævner)... Sådan en tryksag kan laves for omkring DKK 2400,00...

En tilsvarende offsettrykt folder med partial vandlak koster omkring det dobbelte... Jeg vil gerne hjælpe dig videre hvis du sender mig en email...

Derudover synes jeg måske 250 gr lyder lige voldsomt nok for et hæfte, og jeg vil nok anbefale at holde dig på max 200 gs...

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 16:26

Hej Martin,

Vi er et nyt trykkeri beliggende i Horsens og kan levere alt indenfor tryk, og 200 stk. foldere på vores nye digital maskiner!

Kan du ikke prøve at sende den til mig på nc@drive-design.dk så skal jeg kigge på det og komme med en pris!

Kontakt mig evt. på 4074 7613,

Rigtig god dag!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:00

Hej Martin,

Der er lige nogle ting du skal være opmærksom på med din tryksag:

250 gr. er for meget hvis det er et A5-hæfte vi taler om (8 sidenumre i A5-størrelse - svarende til 2 A4-ark hæftet og foldet på midten).

I den tykkelse vil hæftet have en "hukommelse" som vil gøre at hæftet åbner op på midtersiderne når det lægges ned.
Normalt trykker vi sådan nogle hæfter i 150, 170 eller 200 gr. - ikke mere end det. 200gr. er endda lige i overkanten når det er et hæfte i A5-størrelse.

Jeps - U/V-lak ser rigtig flot og blankt ud - men det er også en af de dyreste lakeringer bortset fra f.eks. partiel-lak og lignende.
Og U/V-lakering af kun 200 foldere vil på ingen måde kunne betale sig i og med at du med stor sandsynlighed vil skulle betale for en noget der svarer til lakering af minimum 1.000 stk. Det andet med plastik coatning er nok Kachering som du mener. Det er en tynd laminat som varmes på trykarkene før renskæres. Kachering er ikke så godt på hæfter, foldere og lignende som er bukker i og med at kacheringen kan slippe hvis den bukkes for meget.

Med kun 200 styk er du i alle tilfælde ude i digitaltryk. Og der er så lige et andet problem: De fleste digitaltrykke-maskiner kører med pulver baserede farver - og pulver farve er noget skidt at lægge lak på eller kachere da pulveret ligger oven på papiret og disse derved kun hænger fast i pulveret.

Så derfor gør vi typisk det, at vi offsettrykker tryksager som netop skal være meget blanke i overfladen. Men så skal du op i minimum 1.000 styk for der overhovedet begynder at være fornuft i at vi starter produktionen op.

Så bottomline: Selvom en blank overflade på folderne vil være rigtig flot, så vil jeg ikke anbefale dig det. Primært fordi antallet er for lavt og fordi prisen derfor vil blive vanvittig høj i forhold til antallet.

Det var blot lige mit indspark Geeked.
/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:12

...nu genkendte jeg lige dit logo.

Som et eksempel på ovenstående problematik, så kan jeg fortælle dig at sådan en blank lak som er på de Finske Visitkort ®, som vi tidligere har trykt til dig, udelukkende kan lade sig gøre at lave fordi vi offsettrykker kortene. Så hvis du ønsker en lige så blank overflade, så er digitaltryk nok ikke det rigtige valg. Men omvendt, så vil jeg stadig anbefale dig at vælge at få dem digitaltrykt og så gemme idéen med den blanke overflade til en anden gang hvor du skal have trykt en større mængde eller er forberedt på at ofre en del penge Smile.

/Jesper

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:13

Tak for info Jesper.. Som altid et godt indlæg.

Som det var tydeligt ud fra mit indlæg aner jeg hat omkring print og tryk.

Så sætter pris på din hjælp.

Men såfremt der ikke kommer noget lak på eller noget i den stil. Vil det så ikke mere eller mindre bare minde om en ganske almingelig udskirft?

Jeg ved at en del af dem som modtager min folder vil gemme den, og derfor skulle det jo gerne være lidt lækkert.

Fra Århus N
Tilmeldt 16. Jul 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:58

Hej Martin.

Vi kan lave det til dig 1756,- i digitaltryk.
Her får du et 8 siders fuld farvet, hæfte på 200g silk, med kachering blank/mat 
jeg vil med glæde sende dig et par prøver på kachering
Såfremt du er interesseret kan du skrive mig en mail på jim @ lasertryk.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)