Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsor // Investor

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lidt spørgsmål hvordan man forholder sig til eventuelle investorer og/eller sponsor.

Hvis man tager en investor ind i projektet, hvor meget er vedkommende en del af det hele, hvor meget "ejer" man etc

Hvad med en sponsor ser det anderledes ud her, hvor meget har en sponsor ret til.

Jeg har brug for den fornødne indskud fra en investor for at gøre produktet perfekt, men er rimelig blank på det felt...

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 18:26
Øh sponsor, er det ikke mest i sport?

En investor vil formentlig kræve ejerandel, et alternativ kan være at låne i banken. Hvor meget drejer det sig om?

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 21:53
Drejer sig om 70.000... Selvfølgelig et lån man kan tage, men da jeg pt
er på SU, og pt vender hver en krone, er jeg ude og orienterer mig om
eventuelle muligheder for alternativ finansiering. Så ikke noget
konkret endnu, men mere en "føler"
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:41
Skal man stille det helt sort/hvidt op, så er en investor én som vil have noget til gengæld for sin investering, og en sponsor forventer ikke at få noget for (kontant) sin investering, ud over lidt positiv omtale

70K er jo ikke alverden, altså hvis man har dem. Jeg startede mit første firma mens jeg var på SU, og det lykkedes mig at "sælge" min ide til min bank, som gav mig en kassekredit i samme leje. En kassekredit har jo den åbenlyse fordel at man ikke skal afdrage på den løbende med faste afdrag hver måned, så hvis du forvalter pengene fornuftigt, og ikke rammer loftet inden du begynder at tjene penge, så kan det godt lade sig gøre på en SU.

Jeg undervurderede dog hvor mange penge jeg reelt havde brug for, så jeg fik kassekreditten forhøjet et par gange, og i dag kan jeg selvfølgelig godt se at det var en nummer for optimistiske budgetter. Så inden snakker med banker eller andre som vil låne dig penge, så regn dine budgetterne igennem et par gange mere, og forvent at det tager lidt længere tid at sparke salget igang end forventet.

Viser dine budgetter at du har brug for 70K, vil jeg vædde med at du har brug for 100K

mvh Carsten
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:38
Hej med jer.

Som min gamle "læremester" sagde omkring det at lægge budget :" lav et reaslistisk budget.......................... og gange det med to." så ved du havd det koster. Mange år og erfaringer rigere giver jeg ham ret.

Ved at lave urealistiske budgetter snyder man sig selv og i værste fald andre.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)