Hej alle Jeg er lige vendt hjem fra messe efter et par hårde dage hvor det er gået rigtig godt på min stand.
|
kan du ik gå på netbank og printe de eksakte beløb ud og bruge til regnskabet???
Hej alle Jeg er lige vendt hjem fra messe efter et par hårde dage hvor det er gået rigtig godt på min stand.
|
kan du ik gå på netbank og printe de eksakte beløb ud og bruge til regnskabet??? |
Det er der vel ingen grund til hvis han har kvitteringene. Spørgsmålet gik på om han kunne trække det fra.. |
haha sorry troede han skrev jeg har GLEMT alle kviteringerne.. beklager her fra |
Hej JCF Det slår sløjt til i Jylland, hvis Jomfru Ane Gade er det vildeste du har oplevet :) Du får ikke fuldt fradrag for dine udskejelser, hverken moms eller skattemæssigt. Hvis du har enkeltmandsvirksomhed ville jeg helt droppe at forsøge, da du bringer et dumt fokus på dig selv. // Jesper |
Folkeafstemning om Patentdomstolen
Det med dumt fokus har jeg hørt flere gange. Men hvis man har 100% rent mel i posen, så er det da bare med at trække det fra der kan trækkes fra. Ikke at jeg kender svaret på det oprindelige spørgsmål. |
Powertrading, Forskellen vil i sidste ende beløbe sig til få hundrede kroner og det er da dumt at skulle bruge sin tid på at forklare SKAT hvorfor man var berettiget til at fratrække smøger til sin forretningspartner i Ålborgs natteliv. // Jesper |
Folkeafstemning om Patentdomstolen
At invitere en forretningsforbindelse på middag er helt normal repræsentation, så den regning kan du medtage i dit regnskab. Skattemæssigt (og momsmæssigt) får du kun 25% fradrag. Udgifterne, som du må medtage - også til repræsentation - skal medgå til at "erhverve, sikre og vedligeholde din indkomst", og derfor skal der være en erhvervsmæssig begrundelse for, at du har afholdt udgiften på virksomheden regning. Det kan der godt være ved at invitere en kunde eller samarbejdspartner ud at spise. Hvis middagen i sig selv er fradragsberettiget, er taxaen derhen vel også. Det er altid et spørgsmål om, hvor grænsen går. Og set i lyset af rygepolitikken i Danmark, kan det være noget svært at se, at de cigaretter, du har købt i løbet af aftenen også er erhvervsmæssige. Så dem ville jeg helt sikkert ikke trække fra. Og med hensyn til drikkevarer senere på aftenen, er det igen et skønsmæssigt spørgsmål. Men mon ikke vi er stærkt på vej over i den private afdeling her? Jeg ville måske tage middag og taxa med i regnskabet, da det nu er en forretningsforbindelse, og udelade de øvrige regninger. Dermed ikke sagt, at det er OK eller at drikkevarer senere/cigaretter er ikke-OK, for der skal altid foretages en konkret vurdering, og den kan svinge både den ene og den anden vej, afhængig af helhedsindtrykket. |