Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsendelse som Maxibrev

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at tilbyde mine kunder et billigere forsendelsesalternativ, såsom maxibrev, for pakker op til 500 gram.

Det er for såvidt ikke noget problem at tilføje dette alternativ til Forsendelsemuligheder på webshoppen. Men hvordan undgår jeg, at en kunde der f.eks. køber en større eller tungere varer, afkrydser dette alternativ?

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:39

Hej Lise,

Er det ikke en mulighed at begrænse det ved at lægge vægten på varerne sammen i kurven, så hvis den samlede vægt kommer over 500 gram, så kan man simpelthen ikke benytte den mulighed?

Ellers kunne du måske skrive under forsendelse at såfremt den samlede vægt kommer over det valgte forsendelsesalternativ, så vil der blive valgt den billigste mulighed for kunden. Så kan kunden ikke komme bagefter og sige "jamen jeg var i god tro etc."

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 11:10

Jo, det kan man godt, men så bliver det sådan en enten/eller løsning. Hvis kunden f.eks. køber et dyrt halsbånd, som vejer under 500 gram, så bliver der jo ikke mulighed for at vælge den lidt dyrere pakkeløsning.

Der er desværre ikke mulighed for at jeg selv kan gå ind og vælge forsendelsesalternativet, når kunden først har afgivet ordren og betalt. Jeg kan selvfølgelig godt vælge at sende som maxibrev og selv tage risikoen.

Jeg håber selvfølgelig, at der findes en genial løsning på dette problem. Hører gerne andre forslag og erfaringer Smile

Mange hilsner fra Lise

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 11:24

Hej Lise,

Må jeg spørge hvilket shop system du anvender?

mvh Kristoffer

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 11:36

Hej Kristoffer,

Jeg anvender DanDomains shopløsning.

Mange hilsner fra Lise

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 11:38

Hej igen,

Okay, så tror jeg desværre ikke lige jeg ved hvad du skal gøre, men mon ikke at der er nogle der gør :)

Tilmeldt 22. Apr 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:42

Hej Lise

I Dandomain findes der en funktion i menuen som hedder; "Rules/filters" ( i hvert fald på engelsk) her kan du opsætte regler:

en regel består af: et navn for reglen + en formel + en handling!

Du kan så selv definere en regel til dit "problem" eksempelvis

navn:   Maxibrev regel

Formel:   vægt af varekøb >499g

Handling:  skjul forsendelsmetoden Maxibrev

Nu ved jeg ikke lige om den med vægt går, men jeg bruger selv en tilsvarende hvor jeg fjerner brev som mulig forsendelsesmetode når værdien af varerne bliver for stor.

Du skal huske at Maxibreve ikke kan trackes og ikke har samme "garanti & erstanings" vilkår som pakker i Postdanmark regi.

mvh.

Godide

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 23:12

1000 tak for detaljeret vejledning! Det vil jeg prøve imorgen Smile

Mange hilsner fra Lise

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 05:49

Held og lykke med det - det med filtre virker - jeg bruger det i min shop.

Hvad brevpost (maxipakker) angår skal du huske at pakke dem så diskret ind som muligt så de ser så lidt attraktive som muligt ud for et langfingret postbud - på den måde bliver du kun udsat for snyd fra kundernes side af når de siger de ikke har fået pakken og vil have een mere :) Nåja og de få der bliver smidt væk i ny og næ, men det er virkelig pebbernødder.
VH Jørgen Olsen

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 08:00

Jeg har heldigvis aldrig selv oplevet, at varer er forsvundet, når de er sendt som Maxibrev, så den chance vil jeg gerne tage. Har i øvrigt fundet ud af, at der i DanDomains shopløsning er mulighed for at at sætte en max. vægtgrænse på for, hvornår kunderne bliver tilbudt Maxibrev løsningen. Det kræver jo så bare, at man får angivet den korrekte vægt for samtlige varer.

Men alt i alt så tror jeg det er en god løsning at have et billigere alternativ. Jeg tænker mig da i hvert fald om en ekstra gang, hvis jeg selv skal give f.eks. 70,- kr. for at få sendt en vare, der koster under 100,- kr. Sådan er det jo nogen steder.

Mange hilsner fra Lise

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)