Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjernsupport løsning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Aminoer :)

Jeg kunne godt tænke mig at hører om der er noget der har nogle alternativer til denne løsning fra TeamViewer: http://www.teamviewer.com/da/licensing/index.aspx

Enten noget der minder om Business eller Premium modellen, jeg står tit og mangler denne enkle løsning når jeg yder fjernsupport på nogle kunder, og jeg kan godt lide deres model med at man selv kan ændre designet på klient siden.

Jeg syntes bare at deres priser på hhv. 3974,- kr. og 8032,- kr. er lige i overkanten. Men det er måske hvad den slags skal koste?

På Forhånd Tak

Michael

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 23:12

Jeg kender ikke de konkrete produkter fra TeamViewer - men jeg plejer at anvende crossloop + telefon/skype/msn til fjernsupport. Det er gratis og kan downloades på www.crossloop.com.

Venlig Hilsen

Allan

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 23:22

En rigtig god løsning syntes jeg er Logmein rescue. En af de gode ting er at det er nemt at håndtere også hvis manden i den anden ende ikke er så IT begavet.

Den har så en del andre features som feks. at den gemmer dine sessions, at du altid kan se om du har været på den computer før osv. osv.
Der ligger også en demo.

https://secure.logmeinrescue.com/HelpDesk/Home.aspx?home=2&lang=en 

Det er så også rimelig dyr men kan betales månedsvis. Men hvis du kun skal bruge den af og til er den ikke noget, det er mere til heavy duty remote support

Hilsen
Markus

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:51

Hej Michael m.fl.:

Der findes også et par Open Source eller Freeware alternativer, der kunne være værd at overveje?

UltraVNC SC (Single Click) har et lille program (166k) sendes til den kunde du skal assistere, herfra kan der etableres en fjerneforbindelse tilbage til dig. Programmet kræver ikke installation og der ændres derfor ikke i kundens opsætning (registreringsdatabasen), -programmet slettes blot, når din hjælp afsluttes.

PCHelpware minder om UVNC SC men er ikke Open Source. Programmet distribueres som freeware, kildekoden er ikke tilgængelig.

VNC2Me bygger delvis på UltraVNC men indeholder hertil en Open Source SSH wrapper så løsningen kører gennem en SSH tunnel (bedre kryptering (256bit  AES, Blowfish, 3DES, RC4) VNC2Me kører stadig i BETA version tror jeg nok.

Jeg har selv brugt Ultra VNC SC ved en lejlighed for et par år siden, men har endnu ikke haft mulighed for at prøve PCHelpware og/eller VNC2Me.

Google ovennævnte for flere oplysninger, og check eventuelt det aktive forum på UltraVNC's hjemmeside, hvor du kan læse mere om de mange versioner, og om forskellene mellem dem.

Med venlig hilsen
Erik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)