Jeg ved, at folk har spurgt om dette før, men prøver igen her - når det drejer sig om fradrag er der jo mange muligheder for kreativ tænkning og debat ...
Anyway, jeg vil gerne høre folks erfaringer med at drive hjemmekontor i en andelsbolig. Tænker her på hvor meget I kan/tør trække fra pr. måned - og hvilke udgifter I gør det med..? Jeg har et enkeltmandsfirma og skal til at købe ny andelsbolig (m. separat kontor).
Det afhænger jo helt af lejlighedens indretning og intensitet af din virksomhed (behov). Men en forholdsmæssig andel af arealet vil være udgangspunktet. Taler vi om en et- eller to værelseslejlighed vil jeg mene at fradrag stort set er udelukket.
Kig iøvrigt på Jydske Banks net TV i nærmeste fremtid. Jeg skal over på onsdag og skyde et indslag med dem om erhverv i egen bolig.
Her lidt mere forklaring: Der er tale om en fuldtidsvirksomhed registreret i to brancher og en 4-værelses andel. Kontoret vil være med egen dør og cirka 12 m2, hvis vi får den andel, vi har kig på.
Tak for svaret. Det lyder da ganske udmærket. Hvor meget vil man i så fald kunne trække fra pr. måned procentvis (leje, varme, internet osv) - og er der en øvre grænse rent pengemæssigt?