Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt magasin

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 30. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har erfaring med magasin udgivelse. Skal man have lov at udgive et blad af nogen form for instans el. lign. Er der et sted hvor man kan læse om regler og patenter?

Tak på forhånd.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:39

Hej Ellirk

Der er pressefrihed i Danmark.
Skriv bare løs.

Hvad er der for et magasin, du vil lave? - Måske kan vi udveksle erfaringer.

mvh Hans

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 09:46

Hej,

vi har tidligere udgivet husstandsomdelt magasin (37.000) eksemplarer, og vil gerne være behjælpelig med alle de svar du søger... Som Hans rigtigt nok skriver, er det i bund og grund bare at gå i gang, du skal dog have tildelt et ISSN-nummer, som du kan læse mere om hér: http://www.kb.dk/da/kb/service/pligtaflevering-ISSN/hvad_er_issn.html

/Anders

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:53

Hej Anders

Da jeg startede som bladudgiver, undersøgte jeg ISSN-problematikken og besluttede, at jeg ikke ville bruge krudt på den. Mit trykkeri står for pligtafleveringen til Det Kongelige Bibliotek, og ifgl. denne artikel vælger de selv de medier, der skal ISSN-registreres. Når jeg får en henvendelse fra dem, begynder jeg selvfølgelig at registrere.

mvh Hans 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 10:09

Hej Hans,

jeg synes nu ikke rigtigt der er tale om en problematik som sådan, det drejer sig jo kun om en enkelt registrering, og som du selv skriver så afleverer trykkeriet jo selv to eksemplarer til DKB.

Pligtafleveringen er jo også med til at bevare de oprindelige tryk for eftertiden . og hvis man er lidt nostalgisk anlagt som mig, så synes man naturligvis det er en god ting.

Man skal dog være opmærksom på, at hvis man trykker i udlandet (vi fik trykt i Tjekkiet) skal man selv sørge for at indsende til DKB. Dog havde vi en aftale om at indsende på kvartalsbasis, og DKB var rigtigt flinke til at fremsende pakkelabels så det blev holdt omkostningsneutralt for os...

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:24

Anders Ager:
jeg synes nu ikke rigtigt der er tale om en problematik som sådan

Helt enig.
Jeg fandt bare ud af, at jeg ikke behøvede at foretage mig noget og havde nok andet at se til.Big Smile

mvh Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:29

Hvis du husstandsomdeler og gerne vil ramme "Nej takkerne", skal du have dit magasin godkendt som "skrift" hos forbrugerombudsmanden.
I første omgang er det op til dig selv at overholde reglerne, men hvis du vil undgå usikkerhed om lovligheden af din omdeling, kan du sende det første nummer ind og få en vurdering.

mvh Hans

Fra Allerød
Tilmeldt 30. Jan 07
Skrevet kl. 11:48

Hej Hans
Tak, for svar :o)Ja, for man har jo ikke lyst til at klokke i det fra starten med en eller form for bøde. Skal man registrerer navn på patent kontoret eller oplyse det nogen steder. Selvfølgelig undersøger vi om der er noget ligende ... og er det så bare at gå i trykken med det når man har sin fil klar? Fx i Sverige er der nogle regler og man skal søge. Der er det ikke bare lige at gå i sving.

Hilsen Ellirk

Fra Allerød
Tilmeldt 30. Jan 07
Skrevet kl. 11:50

Ja, et ISSN ... tak for den oplysning - det er nok en af de der detaljer jeg søger for ikke at komme du i noget uklart i dagens danmark :o)

Tak, Ellirk

Fra Allerød
Tilmeldt 30. Jan 07
Skrevet kl. 11:53

Hej Anders
Ved du noget om at hvis man trykker i Sverige og udgiver på dansk og distrubiere i danmank. Der snak om et gratis magasin, så vi bruger ikke posten el. lign.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)