Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske tegn - Fejl på wordpress efter flytning til ny server

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Da nogle af vores hjemmesider fik besøg af en kreativ hacker, flyttede vi flere sider over på en ny server. Ifm. det er der nogle af siderne, hvor danske tegn ikke vises rigtigt.

Den ene af disse sider er en wordpress blog www.skygge.dk. Vi er blevet opfordret til fra Gigahost at skifte indstillingen i selve wordpress, og også ikontrolcenteret, til ISO-8859-1. Men det hjalp heller ikke.

Nogen der har et bud på hvad dette kan skyldes?

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 20:30

I jeres wp-config.php - har i der sat sproget til da_DK? og er det en dansk udgave i har af Wordpress?

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 20:48

Hej Michael... jeps.. har lige dobbelttjekket.. den del er i orden

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 23:47

Hejsa

Kan se, at i har jeres side hostet hos Gigahost, og da man dér kan vælge charset på serveren er det helt sikkert det der er sat forkert ift. jeres wordpress-kode.

Det i skal gøre, at at logge ind på jeres Gigahost og under punktet avanceret burde i kunne ændre charset.

*Edit*

Sorry, så først nu, at i allerede havde prøvet det. Har i prøvet at ændre jeres wordpress-tema til UTF-8?

Det er linjen <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" /> i skal ændre til <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

Derefter, prøv at opdatér siden og se om det virker.

Derudover kan jeg se, at i bruger Wordpress 2.2, men vil anbefale jer at opgradere til version 2.8.4 netop pga. sikkerhedshuller i 2.2.

Skal i have hjælp til det er i velkommne til at kontakte mig.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 00:01

Hej Elias,

Det stod tidligere på UTF-8 før og vi har prøvet ved at ændre det til ISO-8859-1. Begge måder virker ikke.

Mht. opgradering, så er der et problem desværre. Den version er så gammel, at jeg ikke kan beholde nuværende URL-struktur, hvis jeg opgraderer til nyere version. Det er lidt skidt, da siden ranker rigtig godt og trækker pænt meget trafik. Men jeg ved godt det skal gøres før eller siden.

Har du en ide om, det måske vil hjælpe på problemet? altså at opgradere til en nyere version?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 00:10

Det lyder mystisk!

Har i kigget i jeres database (f.eks. i phpMyAdmin)? Hvis i har lavet et MySQL-dump der benytter et forkert charset, kan det jo være helt på databaseniveau problemet opstår.

Jeg tror ikke det vil løse problemet med teksten at opgradere til en ny version når det nu har virket førhen.

Ellers så prøv at kig i wp-config.php og se, hvad der står af sprog.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 00:13

Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at få opdateret, selv om det er surt at du skal til at lave en masse redirects.

Kan du prøve at ligge indholdet af din 'wp-config' herind? selvfølgelig uden password mv.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 00:23

Elias Sørensen:

Har i kigget i jeres database (f.eks. i phpMyAdmin)? Hvis i har lavet et MySQL-dump der benytter et forkert charset, kan det jo være helt på databaseniveau problemet opstår.

Det siger jeg lige videre til min programmør, tak

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 00:24

Michael Grove:

Kan du prøve at ligge indholdet af din 'wp-config' herind? selvfølgelig uden password mv.

Her er wp-config:

// You can have multiple installations in one database if you give each a unique prefix
$table_prefix  = 'wp_';   // Only numbers, letters, and underscores please!

// Change this to localize WordPress.  A corresponding MO file for the
// chosen language must be installed to wp-includes/languages.
// For example, install de.mo to wp-includes/languages and set WPLANG to 'de'
// to enable German language support.
define ('WPLANG', 'da_DK');

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 00:25

Kom til at smide den linje op der hedder secret key... var det skidt? :)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)