Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
Hej alle sammen! Jeg er ny herinde, så hej til alle Jeg har længe gået og haft en kæmpe lyst til at starte eget firma, så tænker tiden er ved at være her, når jeg bliver 18 år. Jeg tænkte på at lave en enkelmandsvirksomhed, som skulle rådgive firma, angående deres brug af telefon m. m - altså en slags telekonsulent(ved godt det er "opfundet"). Da jeg sammen med en ven har flere års erfaring med at være telefonsælger, tænker jeg, at det kunne være en fordel. Planen var at undersøge virksomheders telefoniske udgifter gratis, og hvis der så er basis for besparelse, tage en hvis procentdel - muligvis 20-50 %. Mit spørgsmål til alle jer er - tænker i der er for stor konkurrence på dette marked, eller vil der være mulighed denne ide og har I andre gode råd? På forhånd tak! Hilsen Mads B. |
Hej Mads.
Jeg ved ikke om der er et kæmpe marked for din idé.
Men hvis du kan lide at sælge over telefonen og er dygtig til det, vil jeg foreslå dig noget andet:
Lav et firma der laver telesalg for andre og tag provision. No-Cure-No-Pay eller lead-generering.
Det er der nemlig MANGE der efterspørger og du behøver nærmest ikke markedsføre dig andre steder end på Amino.
Ex: Et firma skriver til dig og tilbyder dig 300 kr. for hvert lead du skaffer dem.
Dit job er nu at ringe til en masse firmaer og skaffe disse leads.
Et lead er en potentiel kunde, som det andet firma (din kunde) skal tage kontakt til for at gøre salget.